Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi touží po image výrobce elektrických SUV, každoročně odhalí jedno
9.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská automobilka přivede během příštích dvou let na svět produkční verze konceptů XR-PHEV II a eX. Dorazí i nové ASX, Pajero a Outlander.
O japonské automobilce se třemi diamanty ve znaku píšeme v poslední době hlavně ze dvou navzájem propojených důvodů. Tím prvním je postupná smrt modelu Lancer, který je vůbec posledním sedanem značky. Druhým pak stále větší orientace na crossovery a SUV, jež podle šéfa britského zastoupení Mitsubishi Lance Bradleyho bude do budoucna pokračovat. Během příštích pěti let automobilka hodlá každoročně uvést jeden nový model, který zamíří právě do tohoto segmentu. Kromě toho se Mitsubishi hodlá zaměřit na upevnění své reputace výrobce elektrických a hybridních modelů.
Jako vůbec první novinka by ještě letos na podzim mělo dorazit modernizované Pajero Sport. To se již od loňského srpna prodává v Thajsku, přičemž mechanicky vychází z pick-upu L200. V tomto směru se samozřejmě s příchodem do Evropy nic nezmění, Mitsubishi však prozatím ještě nerozhodlo, do jakých zemí se vůz podívá. Bradley naznačil dostupnost pouze na britském trhu, sama značka by však chtěla obsadit celý kontinent. Rozhodnutí prý máme očekávat do šesti měsíců.
Ať ale již toto dilema bude vyřešeno jakkoliv, minimálně Británie by se měla dočkat sedmimístného modelu, jehož off-roadové schopnosti budou patřit mezi nejlepší ve třídě. Ve srovnání s pick-upem L200 dostane odlišné pojetí interiéru a jiný bude i podvozek či panely karoserie. V kontextu ve světle výše zmíněného je pak možná překvapivé, že o pohon se postarají konvenční motory. Značka však dodává, že tato novinka je zaměřena na tradiční klientelu.
Ryzí novinky se tak dočkáme až příští rok, kdy se objeví produkční verze loňského konceptu XR-PHEV II. V hierarchii Mitsubishi zamíří nad stávající model ASX, přičemž pohon dostane na starosti maloobjemový benzinový agregát spřažený s elektromotorem o výkonu 163 koní. Vůz by tak měl emitovat maximálně 40 gramů emisí CO2 na kilometr, což lze převést na spotřebu 1,7 l/100 km. Tedy klasickou „ampérovskou“ a nereálnou žíznivost.
Přesunout se můžeme do roku 2018, kdy lze pro změnu očekávat produkční verzi konceptu eX. Ten bude figurovat pod již zmiňovaným Mitsubishi ASX, přičemž konkurovat má hlavně Nissanu Juke. K dispozici přitom bude hned několik pohonných ústrojí od konvenčních benzinových a dieselových motorů až po ryzí elektrickou variantu, která by měla umožnit „bezemisní“ dojezd okolo 400 kilometrů.
Právě elektrická verze by podle Bradleyho měla Mitsubishi pomoci v budování image výrobce vozů s alternativním pohonem. „Lidé vědí, že prodáváme SUV s pohonem všech kol. Myslím si ovšem, že nyní začínáme získávat reputaci prodejce elektrických aut. Ta sice stále ještě není definitivní, ale díky Outlanderu PHEV a těmto novým modelům se dostaneme na úroveň, které konkurence dosáhne jen stěží.“
„Nechceme ale dosáhnout úrovně Land Roveru, nýbrž okrajové pozice, díky které budeme známi jako výrobci SUV se systémem 4x4 a elektrickým pohonem. To nikdo jiný nebude moci říci,“ dodává Bradley, podle nějž další novinkou v řadě bude nový Outlander. Ten dorazí opět v pětimístné verzi PHEV, v případě sedmimístného modelu s dieselovým motorem ale zatím panují nejasnosti.
Je přitom velmi pravděpodobné, že Mitsubishi se nakonec rozhodne pro variantu s pouhými dvěma řadami sedadel, aby tak neubíralo klientelu modelu Pajero Sport. Z toho ovšem vyplývá, že toto SUV by muselo dorazit do celé Evropy. Jak jsme ale uvedli, na finální rozhodnutí se čeká. Mimo to Japonci nepospíchají ani s modernizací klasického Pajera, které bude až poslední novinkou v řadě.
V mezičase bychom se měli dočkat nové generace ASX, která se ukáže okolo roku 2020. Pajero by mělo dorazit přibližně o 12 měsíců později, přičemž v ten moment již bude na trhu enormně dlouhých dvaadvacet let. Stávající provedení totiž není ani tak ryze čtvrtou generací, jakožto spíše výraznějším faceliftem generace třetí.
Bradley přitom dodává, že Pajero sice má loajální zákaznickou základnu, nicméně ta není příliš početná. Více se proto značka chce nejprve soustředit na ty oblasti trhu, kde lze dosáhnout vyšších registrací. A kromě toho Pajero prý dokáže odolávat zubu času jako nikdo jiný, pročež jeho omlazení není pro Mitsubishi prioritou.
Dodat lze pak již jen tolik, že kromě výše zmíněné šestice japonská automobilka i nadále počítá s malým modelem Space Star. I to má věrnou a vracející se klientelu, hlavním důvodem v setrvání v nabídce je však zcela nová generace. Ta dorazí s elektrickým ústrojím, přičemž Mitsubishi jí chce ponechat základy, na nichž lze stavět.
Produkční verze konceptu XR-PHEV II dorazí již příští rok
Sériové Mitsubishi eX bude pro změnu k mání za roky dva
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20.12.2024 - Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva