Mitsubishi Outlander PHEV má českou cenu, efektivní investicí rozhodně není

Japonské SUV s hybridním pohonem vychází na 1 250 000 Kč. Za to dostanete sprint na stovku za 11 sekund a nejvyšší výbavu Instyle.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mitsubishi Outlander PHEV má českou cenu, efektivní investicí rozhodně není

30.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mitsubishi Outlander PHEV má českou cenu, efektivní investicí rozhodně není

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonské SUV s hybridním pohonem vychází na 1 250 000 Kč. Za to dostanete sprint na stovku za 11 sekund a nejvyšší výbavu Instyle.

Nový japonský hybrid jsme si představili již v souvislosti s jeho loňskou premiérou na ženevském autosalonu. V té době však nebyly známy ani základní technické parametry, ani česká cena. Obojí však můžeme smáznout nyní, neboť Mitsubishi Outlander PHEV vstoupilo do tuzemského prodeje.

Začneme technickými daty, jež hovoří o benzinovém dvoulitru Mivec kombinovaném se dvěma synchronními elektromotory s permanentním neodymovým magnetem. Výkon spalovací jednotky činí 121 koní a 190 Nm, zatímco přední elektromotor přihazuje 82 koní a 137 Nm. Ten zadní pak produkuje shodných 82 koní, točivý moment pak činí až na 195 Nm.

Výkon těchto motorů míří na všechna čtyři kola, přičemž zrychlení z klidu na stovku trvá ne zrovna krátkých 11 sekund, v rámci nejvyšší rychlosti pak Outlander PHEV nepřekoná podobně neoslnivých 170 km/h. Jeho hlavním kladem tak je papírová spotřeba 1,9 l/100 km, která má ale s realitou společného tolik, co podobně vtipný apetit Opelu Ampera. Objem palivové nádrže snížený na 45 litrů by prý měl vystačit na 824 kilometrů (52 km chce Mitsubishi zvládnout čistě na elektřinu), což spotřebě vystavuje docela jiné vysvědčení - na 45 litrů tedy vůz ujede 772 km, to odpovídá konzumaci o poznání realističtějších 5,8 litru benzinu na 100 km.

Asi přitom nemá smysl dále rozpitvávat poslední zmiňované údaje, na téma spotřeby dobíjecích hybridních automobilů jsme hovořili již několikrát. Místo toho se tedy přesuneme k české ceně, která rozhodně není lidová. Za Outlander PHEV totiž zaplatíte 1 250 000 Kč, což oproti základnímu modelu (2,0 Mivec, 150 koní, 2WD, 550 000 Kč) je ukrutné navýšení.

Je však třeba zmínit, že hybridní provedení je k mání pouze v nejvyšší výbavě Instyle, oproti dosud nejdražšímu dieselovému provedení tak jeho cena narostla „jen“ o 350 tisíc korun. Standardem přitom je dvouzónová klimatizace, kožené čalounění, audio systém Rockford Fosgate, adaptivní tempomat, parkovací kamera, 18palcová kola či sedm airbagů. To ale nemění nic na tom, že dostanete o statisíce dražší vůz s horší dynamikou a jen o něco málo nižší spotřebou, i tak stále papírovou. Outlander PHEV tak zůstává v množině hybridů označených slovem „rozmar”, efektivní investicí nepochybně nebude.

Připlatit si pak můžete za metalický či perleťový lak, který vychází na 14 000 Kč. Tím ale doplňky končí, informace o originálním příslušenství získáte jen od prodejců značky. My můžeme nabídnout alespoň možnost stažení úplného oficiálního ceníku (PDF, 2,56 MB), ve kterém najdete veškeré položky standardní výbavy.


Mitsubishi Outlander PHEV má českou cenu, efektivní investicí rozhodně není - 1 - Mitsubishi Outlander PHEV zive 01Mitsubishi Outlander PHEV má českou cenu, efektivní investicí rozhodně není - 2 - Mitsubishi Outlander PHEV zive 02Mitsubishi Outlander PHEV má českou cenu, efektivní investicí rozhodně není - 3 - Mitsubishi Outlander PHEV zive 03Mitsubishi Outlander PHEV má českou cenu, efektivní investicí rozhodně není - 4 - Mitsubishi Outlander PHEV zive 04Mitsubishi Outlander PHEV má českou cenu, efektivní investicí rozhodně není - 5 - Mitsubishi Outlander PHEV zive 05Mitsubishi Outlander PHEV má českou cenu, efektivní investicí rozhodně není - 6 - Mitsubishi Outlander PHEV 2013 01Mitsubishi Outlander PHEV má českou cenu, efektivní investicí rozhodně není - 7 - Mitsubishi Outlander Hybrid PHEVMitsubishi Outlander PHEV má českou cenu, efektivní investicí rozhodně není - 8 - Mitsubishi Outlander PHEV 2013 03
Mitsubishi Outlander PHEV je konečně k mání i na českém trhu, jeho cena příliš lidová není

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.