Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Lancer to ještě nebalí, razantní facelift ho změnil k nepoznání
25.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Inovovaný Lancer se podařilo nafotit v Číně bez špetky maskování. Má novou čelní masku, výraznější boční prolisy a přepracovanou záď.
V 80. a 90. letech minulého století jsme díky úspěchům v motorsportu znali dvě velké automobilové ikony ze Země vycházejícího slunce - Subaru Impreza STI a Mitsubishi Lancer Evo. Zástupce značky s hvězdokupou ve znaku příznivce rychlých vozů láká dodnes, přičemž k dispozici je jako sedan i hatchback. A možná se časem dočkáme i návratu kupé. U tří diamantů je ale situace o poznání tristnější.
V prvé řadě je třeba zmínit fakt, že varianta Evolution je minulostí. V budoucnu se sice vrátit může, nicméně čistě ke sportování zrozený sedan již zdobit nebude. Mitsubishi se totiž - ještě před svou aférou, kvůli které značka spadla pod Nissan - rozhodlo stát se králem SUV, hlavně pak těch hybridních a elektrických. Přídomek Evo tak možná bude zdobit nějakého takového mastodonta.
Dobře na tom ovšem není - na rozdíl od Imprezy - ani standardní Lancer. Ten je pouhým stínem své minulosti, zvláště v porovnání s konkurencí. Důvodem je fakt, že na trh přišel již v roce 2007. Logicky tak extrémně zastaral, zejména v interiéru. Loni se sice dočkal faceliftu, ten však byl poplatný především americkému trhu. Dále totiž lehké oživení čekalo jen australskou verzi.
Ani to nebylo poslední slovo. Lancer byl nafocen v Číně, a sice s opravdu výrazně přepracovanou karoserií. Ta je ovlivněna aktuálním stylem značky zvaným Dynamic Shield, pročež tu máme čelní masku ve tvaru písmene „X“, nepřehlédnutelné boční prolisy a modifikovanou záď.
Kromě toho prošel proměnou také interiér, i když zde již zásahy nejsou tak extrémní. Víceméně se totiž jedná pouze o přepracovanou středovou konzoli. Tím jsme ale na konci novinek, pod kapotou nejspíše již zůstává vše při starém. I tak ovšem výsledek vypadá o poznání zajímavěji než dnes, načež nám nezbývá nic jiného, než se začít ptát, zda tato modernizace bude k mání také u nás.
Zcela jasnou odpovědí vás prozatím nepotěšíme, momentálně se totiž mluví spíše o tom, že přepracování karoserie je dílem hlavně čínské joint-venture japonské značky. Jinými slovy tedy má být k dispozici jen největšímu trhu na světě. Vše samozřejmě může skončit zcela opačně - i když v tu chvíli je třeba se dále ptát, zda by to vůbec ještě někoho zajímalo.
Vše tak vlastně můžeme uzavřít smutným konstatováním faktu, že Lancer je opravdu po smrti, byť v showroomech ho ještě najdete. Za první půlrok přitom zvládl oslovit pouze 127 lidí, což v dobách největší slávy byla pomalu týdenní kvóta. Nezbývá tedy nic jiného, než zamáčknout slzu a vyrazit na YouTube skouknout nějaká ta videa z rallye.
Mitsubishi Lancer se dočkalo zajímavého vizuálního faceliftu, možná však pouze na čínském trhu
Zdroj: Auto Ifeng
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 31 minutami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 2 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 4 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva