Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-400: konečně naplno
28.5.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Rodinný sedan s dvoulitrovým motorem o výkonu z říše supersportů? To nemůže být řeč o ničem jiném, než o nejsilnější verzi Mitsubishi Evo X, kterou poznáte podle přívlastku FQ-400. Bohužel, oficiálně se za hranice britských ostrovů nepodívá.
Netrvalo to dlouho a po modelu Mitsubishi Evo X FQ-330 přichází dosud nejsilnější Evo ze současné modelové řady označenou římskou číslicí X. A s cenovkou 49 999 GPB bude také nejdražší.
Ovšem za danou sumu dostanete pod kapotu 403 koní z přeplňovaného dvoulitru a k tomu točivý moment 387 N.m. Zvýšeného výkonu bylo dosaženo závodními tryskami, velkým turbodmychadlem a zcela novým výfukovým potrubím, které je zakončeno třípalcovou koncovkou. O zbytek se postarala přepracovaná řídící jednotka. Díky úpravám trvá zrychlení z 0 na 100 km/h pouhé 3,8 sekundy. Nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h.
O neutuchající přilnavost na každém povrchu se postará systém S-AWC, neboli chytrý pohon všech čtyř kol. Systém nabízí tři různá nastavení podle povrchu, po kterém zrovna pojedete. Oproti předchozím verzím doznal změn i podvozek, který je nyní ještě blíž silnici, konkrétně o třicet milimetrů. Rozvor byl rozšířen a ke slovu přišly pružiny Eibach a tlumiče Bilstein. V neposlední řadě se úpravy dotkly i brzdových komponentů čítající odlehčené a větší brzdové disky i třmeny. Nová jsou také odlehčená litá kola velikosti 18".
Při pohledu zvenku vypadá FQ-400 jakoby někdo vytáhl na projížďku rally speciál. Ostře řezané rysy přídě se spoustou otvorů odvádějících horký vzduch z motorového prostoru, prahové nástavce, velké křídlo vzadu, to vše upozorní s kým mají ostatní tu čest. V interiéru pak najdeme sportovní sedadla značky Recaro, karbonovou páku řazení či karbonovou ruční brzdu. Váš mobilní telefon pohodlně připojíte přes rozhraní Bluetooth a pokud zrovna nebudete posluochat zvuk motoru, můžete využít integrovaného HDD velikosti 30 GB. V hledání okresek bude pomáhat DVD navigační systém a o dobrou viditelnost se postarají automatická světla.
Bohužel jak již bylo řečeno na začátku všechny úpravy FQ jsou výsadou Velké Británie a dokonce nemají nic společného s Japonskem, kde mají zase svoje ostré verze. Jedinou cestou k získání nového FQ-400 je individuální dovoz. Nejsem si ale jistý, že to za to stojí. Jak se asi v reálu bude chovat tato „vyšponovaný” motor?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před hodinou - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 3 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 4 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva