Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-400: konečně naplno
28.5.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Rodinný sedan s dvoulitrovým motorem o výkonu z říše supersportů? To nemůže být řeč o ničem jiném, než o nejsilnější verzi Mitsubishi Evo X, kterou poznáte podle přívlastku FQ-400. Bohužel, oficiálně se za hranice britských ostrovů nepodívá.
Netrvalo to dlouho a po modelu Mitsubishi Evo X FQ-330 přichází dosud nejsilnější Evo ze současné modelové řady označenou římskou číslicí X. A s cenovkou 49 999 GPB bude také nejdražší.
Ovšem za danou sumu dostanete pod kapotu 403 koní z přeplňovaného dvoulitru a k tomu točivý moment 387 N.m. Zvýšeného výkonu bylo dosaženo závodními tryskami, velkým turbodmychadlem a zcela novým výfukovým potrubím, které je zakončeno třípalcovou koncovkou. O zbytek se postarala přepracovaná řídící jednotka. Díky úpravám trvá zrychlení z 0 na 100 km/h pouhé 3,8 sekundy. Nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h.
O neutuchající přilnavost na každém povrchu se postará systém S-AWC, neboli chytrý pohon všech čtyř kol. Systém nabízí tři různá nastavení podle povrchu, po kterém zrovna pojedete. Oproti předchozím verzím doznal změn i podvozek, který je nyní ještě blíž silnici, konkrétně o třicet milimetrů. Rozvor byl rozšířen a ke slovu přišly pružiny Eibach a tlumiče Bilstein. V neposlední řadě se úpravy dotkly i brzdových komponentů čítající odlehčené a větší brzdové disky i třmeny. Nová jsou také odlehčená litá kola velikosti 18".
Při pohledu zvenku vypadá FQ-400 jakoby někdo vytáhl na projížďku rally speciál. Ostře řezané rysy přídě se spoustou otvorů odvádějících horký vzduch z motorového prostoru, prahové nástavce, velké křídlo vzadu, to vše upozorní s kým mají ostatní tu čest. V interiéru pak najdeme sportovní sedadla značky Recaro, karbonovou páku řazení či karbonovou ruční brzdu. Váš mobilní telefon pohodlně připojíte přes rozhraní Bluetooth a pokud zrovna nebudete posluochat zvuk motoru, můžete využít integrovaného HDD velikosti 30 GB. V hledání okresek bude pomáhat DVD navigační systém a o dobrou viditelnost se postarají automatická světla.
Bohužel jak již bylo řečeno na začátku všechny úpravy FQ jsou výsadou Velké Británie a dokonce nemají nic společného s Japonskem, kde mají zase svoje ostré verze. Jedinou cestou k získání nového FQ-400 je individuální dovoz. Nejsem si ale jistý, že to za to stojí. Jak se asi v reálu bude chovat tato „vyšponovaný” motor?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nejnovější články
- Legendární úpravce začal pro stará auta prodávat sady moderních LED světel. Zásadně mění jejich vizáž, o funkci nemluvě
včera - Dodnes úplně nová, zapomenutá Škoda Superb Combi 2015 se špičkovým motorem i výbavou je k mání za poloviční cenu
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lada chystá hned dvě nová SUV a dokonce i jedno MPV, Putinovi už je ukázala
včera - Někdo nabídl dodnes novou, legendární Zmiji z roku 2002 na „americkém Bazoši”, prodala se hned
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva