Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Lancer Evo X Special Action Model: epitaf Eva dostane přes 440 koní
29.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Odcházení sportovního „myšáka“ se ponese v duchu speciální akční edice pro Ameriku. Výkonem bude někde na úrovni FQ-440 MR, která má 446 koní.
V březnu se sice ještě spekulovalo, jaký bude osud modelu Lancer Evolution, ale příchodem července začala automobilka tří diamantů ve Spojených státech prodávat vůz modelového roku 2015, který je s definitivní platností poslední. Aby to snad nebylo tamním tolik líto, v posledním roce výroby Mitsubishi nabídne závěrečnou speciální edici pojmenovanou jednodušše „Special Action Model“ (SAM).
Dle dostupných informací začne vznikat v posledních šesti měsících výroby a kapacita bude omezena na dva tisíce až dva a půl tisíce kusů (v rámci modelového roku 2015). Poslední „hurá“ Eva bude mít vyšší potenciál, který u standardních kusů dosahuje na 295 koní a 558 Nm. S oběma poháněnými nápravami je dvoulitrové čtyřválcové turbo MIVEC (4B11 T/C) spojeno prostřednictvím dvouspojkové šestistupňové převodovky (TC-SST) a systému pohonu všech kol Super All-Wheel Control.
Konkrétní hodnoty ještě nejsou známé, avšak spekuluje se, že SAM dostane více méně podobné stádo jako americká specifikace FQ-440 MR. Ta poskytuje řidiči příležitost okusit, jak chutná 446 koní, které musejí krotit brzdy Alcon a snížený podvozek s pružinami Eibach a osmnáctipalcovými koly BBS. Dále má verze FQ třeba sportovnější sedadla Recaro, audio Rockord Fosgate, GPS navigaci, kožený sportovní volant a záznamové telemetrické zařízení. Na další informace ještě bude třeba pár měsíců vyčkat. Co ale pak, když sportovní sedan zemře? Kdo měl Evo rád, jaké bylo, oplakal jej už dříve, desátá generace ostatně byla pouze nevýrazným odleskem jeho dřívější slávy.
Jiný model s alespoň dynamickými ambicemi vzniknout zřejmě může, jen by musel přepřáhnout na benzin-elektrické či diesel-elektrické pohonné ústrojí. Tisková zpráva značky dříve naznačila, že Mitsubishi hodlá prozkoumat možnosti sportovních vozů právě v této oblasti. Souběžně však také dodává, že bude pokračovat ve vývoji technologií, které se objevily pod kapotou konceptu, a těmi následně osadí své budoucí modely.
Mitsubishi udělá s Lancerem Evolution poslední show v příštím roce, jakmile bude zbývat šest měsíců do jeho smrti. Užijí si jí ovšem pouze Američané
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 9 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 10 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva