Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Lancer Evo X Final Concept: tohle je rozlučkové Evo, má 480 koní
28.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Dvoulitrové turbo naposledy rozezní výfuk Eva X kopyty 480 koní. Na věčné časy se odebere po rozprodání závěrečné série, která se ukáže v létě.
Už jste to od nás slyšeli několikrát, naposledy v testu Outlanderu PHEV. Japonská automobilka Mitsubishi končí bez náhrady s produkcí své sportovní legendy Lancer Evo, jelikož v budoucnu chce klást maximální možný důraz na segment crossoverů, off-roadů a SUV, stejně jako na hybridní technologie. V této souvislosti asi nepřekvapí, že dá vale modelu, který je sedanem a pod kapotou má dvoulitrové čtyřválcové turbo, třebaže celá sága modelů Lancer Evo dělala radost řidičům z celého světa.
Pokud se teď cítíte, jakoby vám ukradli nejmilejší hračku, jistě nebude od věci podívat se na náhrobní kámen, který bude při příležitosti ukončení produkce Eva vystaven na lednovém autosalonu v Tokiu. Jedná se o poslední limitovanou edici, které bude dělat předvoj koncepční podoba s příhodným názvem Final Concept, jenž bude vystavěna na základech varianty GSR. Už podle ní rozhodně půjde o jednu z nejzajímavějších sérií, jaké kdy vznikly.
Nebavíme se přitom o vzhledových úpravách v čele s matným černým lakem, lesklou střechou a zadním spoilerem či chromovanou maskou chladiče. To nejdůležitější se skrývá tradičně v útrobách vozu, kde je značně silnější motor upravovaný ve spolupráci s tunerem HKS. Zrovna od něho pochází velké turbodmychadlo, propustnější sání, výfuková i chladicí soustava korunované novou řídicí jednotkou, které se společně starají o navýšení výkonu čtyřválce až na hodnotu 480 koní (353 kW). Ten bude na všechna kola přenášen pomocí pohonu všech kol a nadále také prostřednictvím pětistupňové manuální skříně.
Tím však výčet úprav na epitafu nekončí. Změny se dotkly navíc také podvozku, který HKS zaměnilo za stavitelnou sportovní variantu, jiná jsou nakonec i devatenáctipalcová kovaná kola Rays a pneumatiky Yokohama Advan Neovas.
Není jisté, zda produkční kus bude disponovat stejným výkonem jako tento koncept, ale dá se to předpokládat. V létě 2015, kdy by se měl představit v produkční podobě, budeme jistě moudřejší, zatím vám můžeme ukázat alespoň první fotku.

Mitsubishi Evolution X Final Concept je posledním předvojem konečné edice, jejímž odchodem zanikne rod Eva po meči
Zdroj: Indian Autos Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
VW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
před 2 hodinamiČíňané odhalili další novinku s jejich unikátním plochým osmiválcem, kráčí opačným směrem než evropská konkurence
před 3 hodinamiV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
před 5 hodinamiPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 6 hodinamiHyundai znovu zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem. Chvíli to vypadalo slibně, teď si prožívá obvyklý příběh
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle