Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi GT-PHEV je venku, prošlapává cestu novému Outlanderu
29.9.2016 | Robert Malík | Přidat příspěvek
(+ živé foto, video) Mitsu zveřejnilo další detaily ke svému konceptu naznačujícímu příští hybridní SUV, bez spalovacího motoru to nezkouší.
Pryč jsou doby, kdy se na autosalonech před expozicemi Mitsubishi seskupovali hloučky nadšenců sportovní jízdy a s napětím očekávali další sportovní model, který by dokázal jako jeden z mála vytřít podlahu s konkurenčním Subaru WRX STi. Dnešní tři diamanty jsou o aférách s emisemi, převzetí konkurenčním Nissanem a soustředění značky na vývoj hybridních crossoverů jako je třeba i ten nejnovější s označením GT-PHEV.
Prozatím je to pouze koncept aktuálně prezentovaný na autosalonu v Paříži a měl by naznačovat příští směrování designu Mitsubishi. Ve skutečnosti je však mnohem důležitější to, co se ukrývá pod naleštěnou skořápkou. Dobíjecí benzín-elektrický „Ground Tourer“ je totiž technologickým demonstrátorem budoucích modelů, nejspíše typové řady Outlander ve verzi PHEV, ale klidně může jít také o předzvěst kompaktnějšího modelu - automobilka se přesnými rozměry vozu prozatím nepochlubila.
Mitsubishi svou techniku bere tak trochu ve stylu „čím více proužků, tím více adidas“. Věřte tomu nebo ne, ale pod robustně působící karoserií se ukrývají hned čtyři motory. Ten primární pořád spoléhá na písty, benzín a svíčky a víme o něm, že má objem 2,5 litru. Jaké jsou jeho výkony, Japonci momentálně nepovažují za důležité říct, nicméně i z videosnímku pod tímto článkem zjistíte, že je spojen s elektromotorem.
Další dva elektromotory najdete u zadní nápravy, každý z nich roztáčí jedno zadní kolo, a tudíž vám snad nemusíme nějak zvlášť zdůrazňovat, že si GT-PHEV může díky elektronicky řízenému pohonu 4x4 (u Mitsubishi označovaném jako Super All Wheel Control) troufnout i do terénu.
Tři elektrické pohonné jednotky zásobuje šťávou blíže nepopsaný paket akumulátorů příští generace umístěný pod podlahou auta. Jejich celková kapacita činí 25 kWh, což je ekvivalent přibližně 9,6 litru benzínu a podle Mitsubishi vydrží tyto zásoby při jízdě v čistě elektrickém režimu na vzdálenost 120 kilometrů. Tímto by bylo GT degradováno do role městského automobilu, jak jsme ale říkali, na palubě je benzínový motor v roli generátoru elektrické energie.
Automobilka tvrdí, že díky tomu se celkový dojezd prodlouží o dalších 1 080 km na celkových 1 200 kilometrů, ačkoli firma objem nádrže nespecifikuje. Jestli byl tento dojezd vypočítán z normované spotřeby NEDC, který vychází na nesmyslných 1,12 litru na 100 km (anebo též 26 g CO2/km), pak rovnou říkáme, že jde o vylhanou hodnotu, ale kdoví, možná GT-PHEV skutečně dostalo velkou nádrž.
Mitsubishi vůbec poprvé odhalilo také interiér a již vstup do kabiny dokazuje, že tady máme opravdu jen koncept. Nejde pouze o elektricky a proti sobě otevírané dveře, ale karoserie postrádá sloupky B, což její strukturální pevnosti zrovna neprospívá. Zbytek vnitřku s červeným koženým čalouněním pak působí relativně konvenčně, pokud tedy opomeneme displeje přenášející obraz kamer nahrazujících vnější zpětná zrcátka, jestli ale bude sériové auto vypadat přesně takhle, o tom si pro tuto chvíli dovolíme pochybovat.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.


























Koncept Mitsubishi GT PHEV se ukázal v Paříži naživo...
...a posloužit můžeme i oficiálními fotkami
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
včeraMuž vyhrál v loterii Porsche 911 GT3 RS i s milionem na provoz, záhy ho totálně zničil při nehodě. A na krku má policii
5.4.2025Lada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
5.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Honda začala znovu nabízet snad nejvtipnější skrytý prvek výbavy auta, je jako z katalogu Simply Clever Škody
včeraPolibky smrti: Smutný osud Lancie připomíná, co většina automobilek dokola dělá svým legendám
včeraNěmci vybrali ojetá auta hrůzy pro rok 2025. Těmto je lepší se vyhnout, vedle tradičně „excelujících” Dacií jsou tu i Škody
včeraUž ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
včeraJe vymalováno, britský Opel vyrobil poslední auto a zavřel továrnu. Místní pláčou, fungovala 120 let
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva