Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi GT-PHEV: futuristické hybridní SUV slibuje dojezd až 1 200 km
14.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský koncept dostal do vínku odvážný design, trojici pohonných jednotek a systém 4x4. Palivo šetří i napojením na centrální databázi.
Pro japonskou automobilku se letošní rok rozhodně nevyvíjí tak, jak si asi na jeho počátku předsevzala. Stejně jako Volkswagen bylo i Mitsubishi nachytáno při podvádění, přičemž manažeři dokonce přiznali, že spotřebu falšovali již od 90. let minulého století. Jelikož navíc značka ze Země vycházejícího slunce nemá k dispozici takové finance jako německý koncern, vše vyústilo v převzetí Nissanem.
Ačkoliv nový hlavní podílník slibuje zachování jisté autonomie a originality, dá se předpokládat, že jednou z priorit celé akvizice bude také zisk. Aby jej přitom Mitsubishi dosáhlo, logicky bude pokračovat ve svém plánu, jenž spočívá v řadě nových crossoverů a SUV. Na cokoliv, co by jen vzdáleně připomínalo legendární Lancer Evolution, tak můžeme definitivně zapomenout.
S čím však aktuálně můžeme počítat, to je nové koncepční hybridní SUV, jenž bylo dosud titulováno jako Ground Tourer a které se jako GT-PHEV představí na autosalonu v Paříži. Již na první pohled je přitom zřejmé, že s produkční realitou novinka nemá mnoho společného, neboť tu máme jen náznak klik dveří či kamery namísto zpětných zrcátek. Byť to již v Japonsku nebude problém.
Kromě toho si ovšem můžeme povšimnout odvážně řešené přídě, která je novým pojetím stylu Dynamic Shield. Dále pak dorazilo výrazně zešikmené čelní okno či mohutná litá kola, předek i záď pak zdobí diodové světlomety. Mitsubishi přitom k designu dodává, že krásu, dynamičnost a funkčnost, zároveň byl ovšem zrozen proto, aby zaujal i v apokalyptické budoucnosti.
Po stránce motorické lze očekávat příchod trojice agregátů - spalovacího vpředu a dvou elektrických vzadu - jenž spolupracují se stálým pohonem všech kol a technologií S-AWC (Super All Wheel Control). Výsledkem přitom má být „nová úroveň stability“, zároveň se ale koncept chlubí dojezdem 120 km čistě na elektřinu či až 1 200 při zapojení všech agregátů.
O tom, nakolik jsou tato data reálná, nemá zatím smysl diskutovat, Mitsubishi totiž nedalo do placu žádné bližší parametry, jenž se týkají kupříkladu výkonu motorů či kapacity baterií. Značka ovšem dodává, že vůz přijímá z centrální databáze informace o počasí či silničních podmínkách, jimž celé ústrojí uzpůsobuje a tím dále vylepšuje spotřebu paliva.
Ve finále pak jen můžeme zmínit, že uvnitř nás čeká „horizontální palubní deska“ se zvýšenou středovou konzolí a koženým čalouněním, jehož burgundská červeň má odrážet odstín zvolený pro střechu. Na další informace je třeba vyčkat do Paříže, na sériové provedení, jímž nejspíše bude příští Outlander PHEV, pak několik let.




Nové koncepční Mitsubishi GT-PHEV je nejspíše předobrazem příštího Outlanderu PHEV
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
včeraChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
SsangYong ukázal nové Musso. V této verzi intenzivně připomíná časy světoznámých ošklivek značky
před 21 minutamiK mání je zapomenutý pokus o nakopnutí Seatu, tehdy mohl nabízet víc než VW. Jakkoli zachovalé kusy jsou dnes ceněná vzácnost
před hodinouStellantis si nechal patentovat neobvyklý prvek pro elektromobily. Chce jim dát výfuk, bez legrace
před 3 hodinamiZákazníci Dacie už nejsou chudáci, říká šéf značky, přichází k nám od upadající konkurence, aby dostali, co chtějí
před 4 hodinamiMotorkářům s okamžitou platností zakázali účast na veřejných jízdách na Nordschleife, výmluvným srovnáním aut a motorek je konec
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 02.24. 12:29 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 02.24. 12:20 - pavproch
- Porsche - vse o sportovnich modelech 02.24. 12:13 - Zajda
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch