Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi GT-PHEV: futuristické hybridní SUV slibuje dojezd až 1 200 km
14.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský koncept dostal do vínku odvážný design, trojici pohonných jednotek a systém 4x4. Palivo šetří i napojením na centrální databázi.
Pro japonskou automobilku se letošní rok rozhodně nevyvíjí tak, jak si asi na jeho počátku předsevzala. Stejně jako Volkswagen bylo i Mitsubishi nachytáno při podvádění, přičemž manažeři dokonce přiznali, že spotřebu falšovali již od 90. let minulého století. Jelikož navíc značka ze Země vycházejícího slunce nemá k dispozici takové finance jako německý koncern, vše vyústilo v převzetí Nissanem.
Ačkoliv nový hlavní podílník slibuje zachování jisté autonomie a originality, dá se předpokládat, že jednou z priorit celé akvizice bude také zisk. Aby jej přitom Mitsubishi dosáhlo, logicky bude pokračovat ve svém plánu, jenž spočívá v řadě nových crossoverů a SUV. Na cokoliv, co by jen vzdáleně připomínalo legendární Lancer Evolution, tak můžeme definitivně zapomenout.
S čím však aktuálně můžeme počítat, to je nové koncepční hybridní SUV, jenž bylo dosud titulováno jako Ground Tourer a které se jako GT-PHEV představí na autosalonu v Paříži. Již na první pohled je přitom zřejmé, že s produkční realitou novinka nemá mnoho společného, neboť tu máme jen náznak klik dveří či kamery namísto zpětných zrcátek. Byť to již v Japonsku nebude problém.
Kromě toho si ovšem můžeme povšimnout odvážně řešené přídě, která je novým pojetím stylu Dynamic Shield. Dále pak dorazilo výrazně zešikmené čelní okno či mohutná litá kola, předek i záď pak zdobí diodové světlomety. Mitsubishi přitom k designu dodává, že krásu, dynamičnost a funkčnost, zároveň byl ovšem zrozen proto, aby zaujal i v apokalyptické budoucnosti.
Po stránce motorické lze očekávat příchod trojice agregátů - spalovacího vpředu a dvou elektrických vzadu - jenž spolupracují se stálým pohonem všech kol a technologií S-AWC (Super All Wheel Control). Výsledkem přitom má být „nová úroveň stability“, zároveň se ale koncept chlubí dojezdem 120 km čistě na elektřinu či až 1 200 při zapojení všech agregátů.
O tom, nakolik jsou tato data reálná, nemá zatím smysl diskutovat, Mitsubishi totiž nedalo do placu žádné bližší parametry, jenž se týkají kupříkladu výkonu motorů či kapacity baterií. Značka ovšem dodává, že vůz přijímá z centrální databáze informace o počasí či silničních podmínkách, jimž celé ústrojí uzpůsobuje a tím dále vylepšuje spotřebu paliva.
Ve finále pak jen můžeme zmínit, že uvnitř nás čeká „horizontální palubní deska“ se zvýšenou středovou konzolí a koženým čalouněním, jehož burgundská červeň má odrážet odstín zvolený pro střechu. Na další informace je třeba vyčkat do Paříže, na sériové provedení, jímž nejspíše bude příští Outlander PHEV, pak několik let.
Nové koncepční Mitsubishi GT-PHEV je nejspíše předobrazem příštího Outlanderu PHEV
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před hodinou - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 3 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 4 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva