Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Eclipse Cross: nové SUV plně odhaleno, počítá jen s automaty
28.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská novinka má benzinovou jedna-pětku či dieselovou dva-dvojku. V prvním případě čekejte CVT, ve druhém klasický automat.
Mitsubishi již delší dobu touží po tom stát se jednou z vedoucích značek na poli crossoverů a SUV. Tato strategie bude do puntíku uplatněna i na nadcházejícím ženevském autosalonu, kde se představí nový model Eclipse Cross. O tomto voze jsme se zmiňovali již před pár dny, kdy Mitsubishi potvrdilo název. Ten nám jde poněkud proti srsti, parazituje totiž na dostupném sporťáku, jenž se vyráběl po čtyři generace.
Někdejší kupé i kabrio byly zaříznuty v roce 2012 a těžko se někdy vrátí. Japonci se zkrátka vrhli na jinou než sportovní dráhu, která kdysi byla spojována také s modely Lancer EVO či 3000GT. Jelikož je navíc novým majoritním akcionářem Nissan a do čela značky postoupil Carlos Ghosn, známý svými úspornými programy, vše se podřídí následování majoritních zákaznických trendů.
Eclipse Cross je tedy další vějičkou na ty, kteří podlehli módě a chápou auto více jako doplněk než funkční záležitost. Jistě je potěší agresivně stylizovaný design, jemuž vpředu vévodí čelní maska Dynamic Shield. Mnohem více pohledů však přitahuje záď s výrazným sklonem okna. To je navíc tozděleno na dvě části páskem propojujícím diodová světla tak, jak to známe od Hondy Civic. Kromě toho Mitsubishi vše okořenilo zcela novým odstínem červeného laku karoserie.
Výsledný dojem rozhodně není špatný, ačkoliv si nejsme jisti velikostí litých kol. V porovnání se zbytkem vozu se zdají být příliš malá, což vzhledu poněkud škodí. V kabině najdeme kaskádovitou středovou konzoli a vystupující středový displej. Ten umožňuje propojení s mobilními telefony i Apple CarPlay, což je dnes již prakticky nezbytností.
Před řidičem je klasický analogový štít, do jehož středu se nastěhoval digitální displej, na středový tunel sedí ovládací touchpad. Vše pak doplňují černé plasty doplněné stříbrně lakovanými či metalickými dekory. Mitsubishi avizuje kultivovanost a pohodlí, což je dáno také zvýšenou tuhostí karoserie. O to se přitom stará zejména třídilná přední rozpěra.
V motorovém prostoru bude možné zpočátku nalézt dva motory, a sice 1,5litrový benzinový přeplňovaný agregát doplněný převodovkou CVT s osmi fixními manuálními stupni. To není zrovna lákavá kombinaci, o trochu více nadějí dává 2,2litrový turbodiesel, který měl být naladěn speciálně pro Eclipse Cross a jenž doprovází klasický osmistupňový automat.
Jízdní dynamika či spotřeba jsou aktuálně věcí neznámou. Vůz dostane elektricky řízený pohon všech kol, kde hlavní roli hraje přední náprava. Mimo to ale dorazí i technologie Super All-Wheel Control, která pomocí systému Active Yaw Control upravuje dynamiku v závislosti na úhlu natočení volantu či sešlápnutí pedálů.
Byť se s tímto crossoverem potkáme již zanedlouho v Ženevě, zahájení evropských prodejů je naplánováno až na počátek příštího roku. Technických dat se tedy dost možná nedočkáme ani na výstavišti Palexpo. O cenách to pak platí stoprocentně.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.

























Mitsubishi Eclipse Cross dostalo agresivní vzhled, který doplňují relativně malá litá kola a pouze automatické převodovky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 7 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 12:50
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Brian Uriarte a Carter Thompson vyhráli RBRC v Jerezu včera 10:35
Nejnovější články
I ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
před 3 hodinamiTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
před 4 hodinamiČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 6 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 7 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- VZKAZY 04.28. 12:11 - Brus
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch