Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Eclipse Cross: nové SUV plně odhaleno, počítá jen s automaty
28.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská novinka má benzinovou jedna-pětku či dieselovou dva-dvojku. V prvním případě čekejte CVT, ve druhém klasický automat.
Mitsubishi již delší dobu touží po tom stát se jednou z vedoucích značek na poli crossoverů a SUV. Tato strategie bude do puntíku uplatněna i na nadcházejícím ženevském autosalonu, kde se představí nový model Eclipse Cross. O tomto voze jsme se zmiňovali již před pár dny, kdy Mitsubishi potvrdilo název. Ten nám jde poněkud proti srsti, parazituje totiž na dostupném sporťáku, jenž se vyráběl po čtyři generace.
Někdejší kupé i kabrio byly zaříznuty v roce 2012 a těžko se někdy vrátí. Japonci se zkrátka vrhli na jinou než sportovní dráhu, která kdysi byla spojována také s modely Lancer EVO či 3000GT. Jelikož je navíc novým majoritním akcionářem Nissan a do čela značky postoupil Carlos Ghosn, známý svými úspornými programy, vše se podřídí následování majoritních zákaznických trendů.
Eclipse Cross je tedy další vějičkou na ty, kteří podlehli módě a chápou auto více jako doplněk než funkční záležitost. Jistě je potěší agresivně stylizovaný design, jemuž vpředu vévodí čelní maska Dynamic Shield. Mnohem více pohledů však přitahuje záď s výrazným sklonem okna. To je navíc tozděleno na dvě části páskem propojujícím diodová světla tak, jak to známe od Hondy Civic. Kromě toho Mitsubishi vše okořenilo zcela novým odstínem červeného laku karoserie.
Výsledný dojem rozhodně není špatný, ačkoliv si nejsme jisti velikostí litých kol. V porovnání se zbytkem vozu se zdají být příliš malá, což vzhledu poněkud škodí. V kabině najdeme kaskádovitou středovou konzoli a vystupující středový displej. Ten umožňuje propojení s mobilními telefony i Apple CarPlay, což je dnes již prakticky nezbytností.
Před řidičem je klasický analogový štít, do jehož středu se nastěhoval digitální displej, na středový tunel sedí ovládací touchpad. Vše pak doplňují černé plasty doplněné stříbrně lakovanými či metalickými dekory. Mitsubishi avizuje kultivovanost a pohodlí, což je dáno také zvýšenou tuhostí karoserie. O to se přitom stará zejména třídilná přední rozpěra.
V motorovém prostoru bude možné zpočátku nalézt dva motory, a sice 1,5litrový benzinový přeplňovaný agregát doplněný převodovkou CVT s osmi fixními manuálními stupni. To není zrovna lákavá kombinaci, o trochu více nadějí dává 2,2litrový turbodiesel, který měl být naladěn speciálně pro Eclipse Cross a jenž doprovází klasický osmistupňový automat.
Jízdní dynamika či spotřeba jsou aktuálně věcí neznámou. Vůz dostane elektricky řízený pohon všech kol, kde hlavní roli hraje přední náprava. Mimo to ale dorazí i technologie Super All-Wheel Control, která pomocí systému Active Yaw Control upravuje dynamiku v závislosti na úhlu natočení volantu či sešlápnutí pedálů.
Byť se s tímto crossoverem potkáme již zanedlouho v Ženevě, zahájení evropských prodejů je naplánováno až na počátek příštího roku. Technických dat se tedy dost možná nedočkáme ani na výstavišti Palexpo. O cenách to pak platí stoprocentně.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Mitsubishi Eclipse Cross dostalo agresivní vzhled, který doplňují relativně malá litá kola a pouze automatické převodovky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 8 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 10 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva