Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi chystá terénní kupé. Lancer pošle do důchodu, namále má i Pajero
1.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská automobilka momentálně nemá finance na větší expanzi. Svou existenci tak založí na crossoverech, SUV a malém hatchbacku.
Budoucnosti japonské automobilky jsme věnovali již bezpočet článků, přičemž menší výlet si neodpustíme ani dnes. Než se tak ovšem stane, zapátráme trochu v minulosti. Postačí přitom jen návrat o pár let zpátky, kdy jste si u prodejců Mitsubishi mohli pořídit prakticky jakoukoliv karosářskou variantu, na níž si z gruntu vzpomenete. Milovníkům malých hatchbacků byl určen Colt, zatímco pro zájemce o sedany tu byla Carisma, Lancer nebo Galant. Petrolheady potěšilo Mitsubishi Eclipse nebo 3000GT, mimo zpevněný asfalt pak nebyl problém vyrazit s Pajerem nebo třeba Outlanderem.
Proč zde ale tento výkvět zmiňujeme? Důvod je prostý a leží ve stávající nabídce, která je zejména na Starém kontinentu okleštěna na minimum, neboť tu máme jen Lancer, ASX, Outlander a Pajero. Vůči zmiňované budoucnosti je však i tento čtyřlístek ve výsledku rozmanitý, neboť Mitsubishi chystá změnu strategie. „Jsme silní v segmentu SUV a čtyřkolek. A to je směr, na který bychom se rádi u našich klíčových modelů nabízených na americkém trhu zaměřili,“ říká k celé záležitosti šéf automobilky Osamu Masuko.
Ačkoliv přitom zmiňuje konkrétně Nový kontinent, s dopadem této strategie na Evropu lze více než počítat. Je tedy zjevné, že budoucnost Mitsubishi je spjata s crossovery a SUV, na pokrytí ostatních segmentů zkrátka Japonci nemají finance. Pokud se tedy nenajde ideální partner, stane se stejně jako Galant zakrátko minulostí také Lancer. Mimo to se již nepočítá s novou generací elektromobilu i-MiEV a nástupce nejspíše kvůli emisím nedostane ani Pajero.
Jaké modely se třemi diamanty ve znaku tedy budou k mání? Pokud pomineme malý hatchback Space Star, který se navíc na českém trhu nenabízí, pak půjde jen o zmiňované crossovery a SUV. Mitsubishi přitom ještě nedávno naznačilo, že počítá s pětičlenným portfoliem, v jehož případě známe modely ASX a Outlander. V obou případech je na plánu modernizace, a to v prvním případě okolo roku 2019, ve druhém pak minimálně o dvanáct měsíců dříve.
Mezi tuto dvojici se postaví novinka s designem terénního kupé, která by měla dorazit někdy na podzim 2017. O pohon základních verzí tohoto modelu se postarají benzinové jednotky, mimo to ovšem bude na výběr také hybridní ústrojí. S tím opětovně počítá rovněž Outlander, zatímco chystané ASX by kromě spalovacího agregátu mělo sáhnout rovněž po elektromotoru.
Zbývajícími dvěma modely zmiňované pětky mělo být nové Pajero a Pajero Sport, dle nových dohadů ale s jejich další existencí již nemáme tak moc počítat. Značku tedy bude muset zachránit pouze onen trojlístek, do kterého nyní Mitsubishi vkládá veškeré naděje. Pokud plány selžou nebo opadne zájem kupujících o daný segment, pak to bude s touto značkou - alespoň na poli aut - nahnuté...
Mitsubishi nedávno odhalilo koncept eX, který se pyšní elektrickým pohonem. Tato studie je přitom přímým předobrazem příštího ASX
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 2 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 3 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 5 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 6 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva