Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi AR, GC-PHEV a XR-PHEV se mají rozprchnout do celého světa
20.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tři japonské novinky pod svou kapotou hostí benzinové agregáty s elektromotory. Jejich objem i výkon byl přitom uzpůsoben různým požadavkům.
Během naší toulky po tokijském autosalonu jsme vás již mohli seznámit s novinkami od Lexusu, Subaru, Nissanu či Hondy. Sami tak dozajista přijdete na to, která značka v dosavadním výčtu chybí - tipnout automobilku se třemi diamanty ve znaku nevyžaduje žádnou mimořádnou bystrost. Stánek Mitsubishi přitom hostí hned 17 exponátů, mezi nimiž pozornost poutají především tři nové koncepty. Ve všech případech jde o novinky s mohutnější karoserií, pod kterou se skrývá hybridní pohonné ústrojí.
Tyto koncepty si nyní představíme v abecedním pořádku, díky čemuž začneme s Mitsubishi AR. To má podle automobilky kombinovat „mobilitu SUV s prostorem pro pasažéry, jež odpovídá vozům kategorie MPV“. Proto uvnitř najdeme šest sedadel ve třech řadách, z nichž všechna jsou nadstandardně flexibilní. Ta přední lze tak otáčet proti směru jízdy, prostřední pak můžete posunout a těm zadním sklopit sedáky.
Tato koncepce je uschovaná pod prosklenou střechou, jež doplňuje karoserii o délce 4 350 mm, šířce 1 780 mm a výšce 1 690 mm. V motorovém prostoru pak japonská novinka skrývá 1,1litrový tříválec s přímým vstřikováním a turbodmychadlem, jež doplňuje elektromotor. O výkonu se již značka nezmiňuje, s ohledem na to, že jde tzv. mild hybrid však absentuje dojezd čistě na elektřinu.
Dalším na řadě je koncept GC-PHEV, který již pár kilometrů „bezemisního“ pohonu zvládne, bohužel ani v tomto případě nejsou k dispozici konkrétnější technické parametry. Jisté je tedy pouze tolik, že elektromotor je spřažen s třílitrovým benzinovým šestiválcem a osmistupňovým automatem. Výkon pak míří na všechna čtyři kola a baterie vozu lze dobíjet i ze zásuvky.
S konceptem XR-PHEV již míříme do finiše, přičemž v rámci pohonného ústrojí se budeme částečně opakovat. I zde totiž svou práci odvádí 1,1litrový tříválec. Spřažen je však s větším elektromotorem o výkonu 10 kW. Výkon celé soustavy pak vrcholí hodnotou 136 koní, zatímco průměrná spotřeba byla vyčíslena na 4,1 l/100 km a elektrodojezd na 85 km.
Tento model by měl konkurovat Range Roveru Evoque, což jen stvrzují venkovní rozměry (4 370 mm x 1 870 mm x 1 570 mm). Mimo hybridní ústrojí přitom pod svou karoserií hostí také novou generaci bezpečnostních technologií, které počítají s detekčním systémem. A to nikoliv v rámci nehod, ale také v případě rozpoznávání nutnosti oprav a návštěvy servisů.
To je ale vše, co Mitsubishi o svých chystaných novinkách prozradilo, jisté tak ani u jednoho modelu není datum zahájení výroby a prodeje. K obojímu by však mělo dojít, neboť značka dodává, že jednotlivá pohonná ústrojí byla navržena s ohledem na různé potřeby zákazníků z celého světa.
Koncepty Mitsubishi pro tokijský autosalon 2013
Mitsubishi AR Concept
Mitsubishi GC-PHEV Concept
Mitsubishi XR-PHEV Concept
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
dnes - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 3 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 5 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 6 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 8 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva