Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi AR, GC-PHEV a XR-PHEV se mají rozprchnout do celého světa
20.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tři japonské novinky pod svou kapotou hostí benzinové agregáty s elektromotory. Jejich objem i výkon byl přitom uzpůsoben různým požadavkům.
Během naší toulky po tokijském autosalonu jsme vás již mohli seznámit s novinkami od Lexusu, Subaru, Nissanu či Hondy. Sami tak dozajista přijdete na to, která značka v dosavadním výčtu chybí - tipnout automobilku se třemi diamanty ve znaku nevyžaduje žádnou mimořádnou bystrost. Stánek Mitsubishi přitom hostí hned 17 exponátů, mezi nimiž pozornost poutají především tři nové koncepty. Ve všech případech jde o novinky s mohutnější karoserií, pod kterou se skrývá hybridní pohonné ústrojí.
Tyto koncepty si nyní představíme v abecedním pořádku, díky čemuž začneme s Mitsubishi AR. To má podle automobilky kombinovat „mobilitu SUV s prostorem pro pasažéry, jež odpovídá vozům kategorie MPV“. Proto uvnitř najdeme šest sedadel ve třech řadách, z nichž všechna jsou nadstandardně flexibilní. Ta přední lze tak otáčet proti směru jízdy, prostřední pak můžete posunout a těm zadním sklopit sedáky.
Tato koncepce je uschovaná pod prosklenou střechou, jež doplňuje karoserii o délce 4 350 mm, šířce 1 780 mm a výšce 1 690 mm. V motorovém prostoru pak japonská novinka skrývá 1,1litrový tříválec s přímým vstřikováním a turbodmychadlem, jež doplňuje elektromotor. O výkonu se již značka nezmiňuje, s ohledem na to, že jde tzv. mild hybrid však absentuje dojezd čistě na elektřinu.
Dalším na řadě je koncept GC-PHEV, který již pár kilometrů „bezemisního“ pohonu zvládne, bohužel ani v tomto případě nejsou k dispozici konkrétnější technické parametry. Jisté je tedy pouze tolik, že elektromotor je spřažen s třílitrovým benzinovým šestiválcem a osmistupňovým automatem. Výkon pak míří na všechna čtyři kola a baterie vozu lze dobíjet i ze zásuvky.
S konceptem XR-PHEV již míříme do finiše, přičemž v rámci pohonného ústrojí se budeme částečně opakovat. I zde totiž svou práci odvádí 1,1litrový tříválec. Spřažen je však s větším elektromotorem o výkonu 10 kW. Výkon celé soustavy pak vrcholí hodnotou 136 koní, zatímco průměrná spotřeba byla vyčíslena na 4,1 l/100 km a elektrodojezd na 85 km.
Tento model by měl konkurovat Range Roveru Evoque, což jen stvrzují venkovní rozměry (4 370 mm x 1 870 mm x 1 570 mm). Mimo hybridní ústrojí přitom pod svou karoserií hostí také novou generaci bezpečnostních technologií, které počítají s detekčním systémem. A to nikoliv v rámci nehod, ale také v případě rozpoznávání nutnosti oprav a návštěvy servisů.
To je ale vše, co Mitsubishi o svých chystaných novinkách prozradilo, jisté tak ani u jednoho modelu není datum zahájení výroby a prodeje. K obojímu by však mělo dojít, neboť značka dodává, že jednotlivá pohonná ústrojí byla navržena s ohledem na různé potřeby zákazníků z celého světa.
Koncepty Mitsubishi pro tokijský autosalon 2013

Mitsubishi AR Concept
Mitsubishi GC-PHEV Concept
Mitsubishi XR-PHEV Concept
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
dnesStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez včera 22:12
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out včera 20:13
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda včera 18:40
- Toprakův portugalský hattrick včera 17:00
Nejnovější články
Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 4 hodinamiEvropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
před 5 hodinamiČínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
před 7 hodinamiKorejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
před 8 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva