Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini Vision: koncept předznamenává budoucí Mini, od hatchbacku až po sedan
26.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Třetí generace Mini má objevovat nová zákoutí. Nabídne tak interiér hrající všemi barvami, čelní LEDky nebo dosud nevídané karosářské verze.
Třetí generace Mini již nějaký ten pátek není tajemstvím. Nový koncept britsko-německé značky bychom tak mohli považovat za naprosto zbytečný., zvláště, když představen nebyl jako reálný vůz, nýbrž jako počítačová retuše promítnutá na obří plátno. Jenže Vision nemá vést pouze k novému hatchbacku, ale bude částečným předobrazem budoucích modelů. LEDkový prstenec okolo hlavních světlometů je u nich prý jistotou, jen lehkých úprav pak má doznat čelní nárazník.
Zmizí ovšem šedivé lemy, které tak trochu maskují nárůst obou převisů. „Máme je rádi, ale nejsem si jist, v jaké formě nakonec skončí na produkčním voze,“ říká ke kontrastním prvkům šéfdesignér koncernu BMW Adrian Van Hooydonk. Zcela určitě se pak nedočkáme ani obřích zadních diodových světel nebo futuristického interiéru, který vsadil na hodně odlehčenou architekturu a digitální displeje.
Maska nového konceptu pro změnu vrací Mini k originálu vytvořenému Sirem Alecem Issigonisem. Dostala totiž lichoběžníkový tvar se zasazenými světly. Kapota motoru je ale o poznání svalnatější než dříve. I nadále ovšem disponuje vstupem vzduchu, který zůstane vyhrazen silnějším modelům Cooper S a JCW. Slabší verze by pak měly dostat jen hladký plech kvůli nízkému odporu vzduchu.
Koncept přitom v rámci karoserie nepoužívá klasickou ocel či plast, ale nový materiál zvaný „organický kov“. Ten by podle tvůrců měl být extrémně pevný a tvárný, zároveň však disponuje nižší hmotností než konvenční provedení. Formován je přitom stlačením různých vláken do kompozitní vrstvy, díky čemuž nakonec vzniká povrch podobný látce.
Při samotném návrhu siluety, za kterou stojí hlava designu Mini Anders Warming, pak klíčovou roli hrála aerodynamika. Při listopadovém představení produkční verze bychom tak neměli být překvapeni řečmi o nízké spotřebě, k níž dozajista pomůže také implementace tříválců pod kapotu. Nic konkrétního ale Mini v tomto směru nezveřejnilo.
Uvnitř se ovšem třetí generace bude snažit řidiče povzbudit, že absence jednoho válce a pár deci objemu nic neznamená. Nové ovládání Driving Experience Control by totiž mělo umožnit jak volbu jízdního režimu, tak i barvu veškerého podsvícení a možnou grafiku na přístrojích. Pouťový efekt pak dotvoří osvětlená podlaha zvaná Mini Disco.
Ke slavnostnímu představení produkční verze, jak jsme již uvedli, dojde v listopadu, pár dní po Issigonisových narozeninách. Do prodeje se pak třídveřový hatchback dostane na jaře příštího roku, přičemž následovat jej budou nový Clubman, Cabrio, Countryman, Paceman a dokonce i sedan určený pro Čínu. A na ten jsme opravdu zvědavi...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.
Koncepční Mini Vision představuje některé prvky, které uvidíme také u sériových modelů. Třeba diodová světla. Futuristický interiér však do výroby nedorazí stoprocentně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva