Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini Superleggera Vision je nejhezčí neminiovaté Mini, které kdy vzniklo
24.5.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Mini není neúspěšné, jeden problém ale má. Neumí vystoupit ze stínu originálního Mini a uspět s něčím jiným. Tohle je další pokus.
Mini je legenda, Mini je kult, Mini je styl. To všechno je pravda, prakticky veškeré pozitivní hodnoty související s touto britskou značkou jsou ale vměstnány do jediného vozu, který byl nedávno vyhlášen nejlepším britským autem všech dob. Je to na jednu stranu dar, na tu druhou ale i prokletí - cokoli se od této tradice zásadně odchýlí, na trhu spláče na výdělkem. Automobilka je tak v podstatě nucena dělat koncepčně jen jedno a to samé auto, třebaže dnes už originálu fakticky značně vzdálené, pokusy zaujmout v jiných vodách vesměs selhávají.
Kupříkladu takové Mini Coupe John Cooper Works je řidičsky excelentní vůz, který klasický hatchback svými schopnostmi snadno zastíní, jeho prodeje jsou ale přesto mizivé - nevypadá už tak moc jako původní hatchback Sira Aleca Issigonise. A i když se Britové vydají lovit do úplně jiných vod, třeba mezi SUV, stejně musí udělat něco podobného originálnímu hatchbacku. Utéci z této pasti se pokoušejí pravidelně, zatím bez úspěchu. Koncept Mini Superleggera Vision je dalším výstřelem z Aurory a podle nás je zatím tím nejzajímavějším.
Pravda, ani tohle auto nejde tak úplně svou vlastní cestou, když se na něj ale poprvé zadíváte, napadne vás spíše podobnost s jinou legendou, Mazdou MX-5, než s prťavým třídvířkem z hloubi minulého století. Na to novinka odkazuje snad pouze částmi přídě, jinak si vše dělá po svém, a to i na zádi. Všimněte si koncových světel ve tvaru připomínajícím britskou vlajku, docela elegantní.
Tohle auto se nám prostě líbí, a to nakonec i svým vnitřkem. Také ten se sice snaží připomínat klasiku, dominujícím motivem je ale absolutní čistota a jednoduchost - v tomhle interiéru se při pátrání po umístění kýženého ovladače ztratíte jen stěží.
Jak už název díla naznačuje, vzniklo ve spolupráci automobilky BMW a karosárny Touring Superleggera. Stejně tak vás asi nepřekvapí, že jeho cílem je zaujmou publikum letošního Concorso d'Eleganza Villa d'Este u jezera Como, kde bude v enklávě zajímavých aut BMW vystaveno po boku BMW Vision Future Luxury a Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe Waterspeed. Jde o vizi, koncept, a tak rozhodně nečekejte, že by tohle auto mělo brzy zamířit do sériové produkce, přímo lidé z BMW ale říkají, že by měli udělat vůz, který bude oproti stávajícím produktům „něčím jiným”, zároveň ale „bude jasně rozpoznatelný coby Mini”. Tohle Superleggera Vision splňuje a podle zákulisních zpráv by - pakliže bude pozitivně přijato - mohlo zamířit do produkce na přelomu let 2015 a 2016 coby nástupce špatně prodávaného kupé a roadsteru a zároveň jako přímý konkurent už zmiňované MX-5. Jak se do té doby změní, uvidíme.
Pokud se ptáte na náš názor (a pokud ne, stejně vám ho řekneme...), říkáme: Neměňte nic a vyrobte to, tohle je nejhezčí neminiovaté Mini, které kdy vzniklo. A to navzdory faktu, že je zase o něco větší (automobilka hovoří nekonkrétně o delší a širší karosérii než u současného roadsteru) než předchozí modely podobného ražení.
V případě techniky nemáme mnoho co říci. Víme jen, že automobil stojí na nové modulární platformě UKL1 a je poháněn elektricky - má v útrobách jediný elektromotor a akumulátory o neznámé kapacitě (vše bude zřejmě pocházet z BMW i3). Další detaily si Mini resp. BMW nechalo pro sebe, traduje se však, že pokud dojde na výrobu, o čistě elektrický model pochopitelně nepůjde. Počítá se hlavně s motory 1,6 turbo naladěné na výkon okolo 200 koní, které by v tomto modelu zatopily i několikrát přetřásané Mazdě.
Tak uvidíme, co z tohoto nápadu vzejde. My bychom se jeho přetvoření v sériový model rozhodně nebránili...












































Mini Superleggera Vision je podle nás zatím nejúspěšnějším pokusem uprchnout ze spárů křivek původního Mini, který si přitom nejde zcela vlastní cestou a odkazem na minulost není jen trapný
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez 26.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch