Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini Rocketman: návrat skutečného Mini
23.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Mini dnes nabízí celou řadu modelů, opravdu mini z nich ale není žádný. Koncept Rocketman se pokouší situaci zvrátit.
Koncernu BMW, majiteli Mini, je nezřídka vyčítáno, že z britské pocty minimalismu udělal za poslední dekádu značku vyrábějící tuctové luxusní kompakty s tučnou cenovkou. Není to tak docela pravda, neboť i novodobá Mini si přes velký nárůst velikosti udržela výjimečnou mrštnost a mnohá, nejen designová specifika. Kritikům je ovšem třeba přičíst k dobru, že zejména poslední novinky značky jako je Countryman už mají s původním odkazem Mini pramálo společného.



Zdá se, že u BMW jsou si těchto výtek vědomi. Pro ženevský autosalon si totiž připravili koncept s poněkud svérázným názvem Rocketman, který jakoby raketovým tempem kráčel zpět časem. Na rozdíl od předchozích konceptů je totiž velmi malý a snaží se přiblížit původnímu Mini z roku 1959. S délkou 3 419 mm, šířkou 1 907 mm a výškou 1 398 mm se mu to sice až tak nedaří (originál měl 3 050 mm na délku a 1 510 mm na šířku), ale s ohledem na dnešní realitu jde hovořit o ideovém nástupci. Když vezmeme v potaz, jak ohromně se auta všech tříd za posledních 50 let zvětšila, nelze od Mini reálně očekávat, že by dnes mohlo smysluplně nabízet třímetrový vůz.
Na první pohled se přitom Rocketman až tak neliší od dnes prodáváného třídvéřového hatchbacku. Odmyslíme-li si přední a zadní LED světlomety, jinak pojatou záď a vyloženě koncepční libůstky jako průhlednou střechu se svítícími obrysy britské vlajky, pak jde zkrátka o Mini jak jej známe.
To zajímavější se tak, krom vnějších rozměrů, skrývá uvnitř, kde se právě menší karoserie projevuje nejvíce. Vůz má navíc svérázné vnitřní uspořádání 3+1, což značí, že v interiéru nalezneme jen tři pevná sedadla a jedno výklopné za řidičem pro kratší cesty. Všechna pevná sedadla jsou navíc posuvná a spolu s tím řidičovým se posouvá i část palubní desky s přístrojovkou, sloupkem řízení a dalšími nezbytnými ovládacími prvky.
Palubní deska i interiér jako takový je jinak ztvárněn ve stylu Mini posledních let a ač v něm najdeme pár nových nápadů a konceptu poplatných změn, nelze říci, že by to na celkovém dojmu něco zásadního měnilo. Z jasně viditelných specifik je to snad jen osvětlení interiéru v různých barvách a jiný systém otevírání dveří, které se díky komplikovaným (a zvenku viditelným) pantům otevírají spíše posuvem vpřed než klasickým vyklopením do boku. A z drobností za zmínku stojí snad jen trackball použitý pro dálkové ovládání palubního systému z volantu (Mini dnes používají jakousi mutaci ovládání iDrivu).
Z technických záležitostí si pozornost jistě zaslouží fakt, že vůz je postaven na základech monokoku z karbonových vláken podobně jako u Lamborghini Aventador. Na něj navazuje opět karbonový prostorový rám, který dotváří linii zbytku vozu, třeba i střechy ztvárněné z již zníněného průhledného panelu.
Co se nachází pod kapotou konceptu zatím nevíme, BMW ale slibuje extrémně nízkou spotřebu paliva. Proto sázíme na chystaný naftový tříválec, který se v obrysech představil již při příležitosti oznámení budoucí výroby nového BMW i8.
Závěrem se sluší říci, že Mini rovnou s odhalením nového konceptu oznámilo, že tento - na rozdíl od těch předchozích - nepředznamenává brzký příchod sériového modelu. Mezi novináři se však obecně má za to, že se podobného mini Mini do roku 2014 ve výrobě dočkáme.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 2 hodinamiŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
EU vyměřila automobilkám na pokutách přes 11 miliard Kč, největší ránu schytal Volkswagen
před hodinouBrutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 2 hodinamiDodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
před 3 hodinamiZájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
před 5 hodinamiBrusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 04.02. 09:03 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB