Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini Roadster: skalpované kupé nečekaně odhaleno
30.10.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(253 foto) Bujení modelových řad Mini pokračuje. Po nedávném odhalení Coupe přijíždí i model Roadster. A to o dost dříve, než se čekalo.
O modelech Mini Coupe a Roadster (dříve Speedster) se mluví již od roku 2009, a považovat dnes odhalení jakéhokoli z nich za nečekané či předčasné vám tak může připadat poněkud přehnané. Pokud ale vezmete v potaz události z poslední doby a informace, které je provázejí, nelze k jinému závěru dojít. Však model Coupe byl představen teprve koncem letošního června a ve stejnou dobu se mluvilo i o tom, že jeho otevřený bráška dorazí na trh již příští rok. Uběhly ale jen čtyři měsíce a Roadster je o nedělním dopoledni z čista jasna tady ve své produkční podobě. Tak se pojďme podívat, s čím přichází.
Podobně jako v případě Coupe je třeba říci, že vizuální evoluce uskutečněná od odhalení konceptu Roadsteru do dnešního dne se limitně blíží nule. Zajímavosti představení sériové verze vozu nepřidává ani to, že se prakticky vůbec neliší od varianty Coupe, tedy pochopitelně krom toho, že mu v horní části něco schází - střecha. Zbylé detaily ale ponechali designéři bez povšimnutí a dost možná i pro to všechno automobilka s odhalením vozu dále neváhala. Nepřichází totiž s ničím, co by bylo s to kdykoli později zaujmout více než dnes.
Stejně jako v případě Coupe je tak i pro Roadster specifický hlavně sklon čelního skla pozměněný oproti tomu typickému (u hatchbacku nebo kabrioletu) o 13°, díky čemuž je i výška vozu snížena o 20 mm. Odpůrcům „kšiltu”, jenž byl nadělen Coupe, bude zřejmě sympatické, že Roadster je podobného nápadu prostý nejen se staženou, ale i s nataženou střechou, která má prakticky zcela konvenční tvar. Kvůli stahovací střeše se poněkud změnily proporce vozu a záď vozu tak vypadá poněkud delší, je to ale jen optický klam - s délkou 3 734 mm, šířkou 1 683 mm a výškou 1 390 mm je vůz na milimetr stejně velký jako kupé.
Otázkou samozřejmě je, jaký smysl má Roadster v nabídce po boku kabrioletu postaveného na bázi hatchbacku. Oba modely si chtě nechtě budou trochu lézt do zelí, stejně jako v případě „křížku” kupé vs. hatchback ale automobilka i v případě roadsteru a kabrioletu říká, že je mužnější a má oslovit právě hlavně tuto část potenciálních zákazníků. Má nabídnout „motorkárovitější” projev díky nižšímu těžišti, ostřejšímu naladění podvozku, vyšší torzní tuhosti a zlepšené aerodynamice. Krom toho roadsteru zcela chybí zadní sedadla (proto je to roadster), díky čemuž ovšem nabízí více prostoru pro zavazadla - kabrio má 120, roadster ale 240 litrů místa pro náklad všeho druhu.
Po technické stránce se Roadster od kupé neliší ani v nejmenším, a tak to vezmeme stručně. Dostupné motory budou de facto jen dva, benzinová jedna-šestka a naftový dvoulitr. Motor 1,6 ale bude dostupný jak s atmosférickým plněním, tak s přeplňováním turbem ve dvojím nastavení, a tak spolu s naftovou 2,0 dají dohromady celkem čtveřici verzí, jejichž podrobné technické parametry najdete níže. O přenos výkonu na kola (samozřejmě ta přední) se bude šestistupňová manuální převodovka (pro všechny verze) nebo stejným množstvím převodových stupňů vybavený automat (krom nejvyššího provedení JCW).
Do prodeje se novinka dostane před jarem roku 2012 a ceny ve Velké Británii budou začínat na 18 015 librách (cca 510 000 Kč). Na ty české si budeme muset ještě chvíli počkat, zásadně odlišné od těch britských ale jistě nebudou.
Podrobná technická data jednotlivých motorizací Mini Roadster
(v závorce srovnání s daty platnými pro model Coupe)
Mini Cooper Roadster
Zážehový řadový čtyřválec s variabilním ovládáním sacích i výfukových ventilů založeným na technologii BMW Valtvetronic.
Objem: 1 598 cm2
Nejvyšší výkon: 90 kW/122 koní při 6 000 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 160 Nm při 4 250 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/h: 9,2 s (+ 0,2 s)
Nejvyšší rychlost: 199 km/h (- 5 km/h)
Kombinovaná spotřeba paliva: 5,7 l/100 km (+0,3 l/100 km)
Emise CO2: 133 g/km (+ 6 g/km)
Mini Cooper S Roadster
Zážehový řadový čtyřválec přeplňovaný jedním turbodmychadlem typu twin-scroll s variabilním ovládáním sacích i výfukových ventilů založeným na technologii BMW Valtvetronic.
Objem: 1 598 cm2
Nejvyšší výkon: 135 kW/184 koní při 5 500 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 240 Nm při 1 600 - 5 000 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/h: 7,0 s (+ 0,1 s)
Nejvyšší rychlost: 227 km/h (- 3 km/h)
Kombinovaná spotřeba paliva: 6,0 l/100 km (+0,2 l/100 km)
Emise CO2: 139 g/km (+ 3 g/km)
Mini John Cooper Work Roadster
Zážehový řadový čtyřválec přeplňovaný jedním turbodmychadlem typu twin-scroll, přímé vstřikování paliva do válce a „řadou technických detailů přenesených z motoristického sportu na silnice,” tak praví technický popis BMW Group.
Objem: 1 598 cm2
Nejvyšší výkon: 155 kW/211 koní při 6 000 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 260 Nm při 1 850 - 5 600 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/h: 6,5 s (+ 0,1 s)
Nejvyšší rychlost: 237 km/h (- 3 km/h)
Kombinovaná spotřeba paliva: 7,3 l/100 km (+ 0,2 l/100 km)
Emise CO2: 169 g/km (+ 4 g/km)
Mini Cooper SD Roadster
Vznětový řadový čtyřválec s hliníkovou klikovou skříní přeplňovaný jedním turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek, přímé vstřikování paliva typu common-rail.
Objem: 1 995 cm2
Nejvyšší výkon: 105 kW/143 koní při 4 000 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 305 Nm při 1 750 - 2 700 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/h: 8,1 s (+ 0,2 s)
Nejvyšší rychlost: 212 km/h (- 4 km/h)
Kombinovaná spotřeba paliva: 4,5 l/100 km (+ 0,2 l/100 km)
Emise CO2: 118 g/km (+ 4 g/km)
Kompletní fotogalerie Mini Roadster v provedení JCW
Srovnání roadsteru a kabrioletu
Srovnání roadsteru a kupé
Kompletní modelová řada Mini a další snímky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 8 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 6 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 7 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 8 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 9 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 22:39 - GeneHawkins
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch