Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini One a One D 2014: základní verze s tříválci jsou venku, benzin má 1,2 litru
3.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejslabší benzinový model zvládne zrychlení na stovku těsně pod 10 sekund. U producenta sazí lze pro změnu počítat se spotřebou 3,4 až 3,5 l/100 km.
Debut nového Mini máme již dávno za sebou, až dosud se však paleta motorů soustředila spíše na zákazníky, kteří touží po aktivnější jízdě. Nově ovšem britská značka spadající pod německý koncern BMW dokáže uspokojit i prakticky smýšlející jedince. Do prodeje totiž míří základní modely One, respektive One D, jejichž hlavním posláním je nízká pořizovací cena i odpovídající provozní náklady.
Naše představení můžeme odstartovat benzinovou verzí, která nevznikla pouhým snížením výkonu. Ve srovnání s agregátem, který pohání verzi Cooper, byl totiž zmenšen také objem pohonné jednotky, a to ze 1,5 litru na 1,2 l. Výkon pak činí 102 koní a točivý moment 180 Nm, což je dostatečná síla k tomu, aby Mini zvládlo akceleraci z klidu na stovku za 9,9 sekundy (10,2 sekundy s automatem).
Více než jízdní dynamika se ovšem tato verze soustředí na spotřebu, která má činit 4,6 až 4,7 litru na 100 kilometrů (4,8 - 4,9 l/100 km u automatu). Drobné rozpětí je pak připisováno jiným rozměrům litých kol. Nižší hodnota je přitom spojena se standardními 15palcovými plechovými koly, zatímco ta vyšší již odpovídá použití příplatkových 16 palcových kol (k mání jsou ovšem i osmnáctky).
To samé platí také o dieselovém provedení Mini One D, které již šlo cestou tradičního nižšího výkonu téže pohonné jednotky, jež už známe v potentnějších verzích. Z 1,5litrového objemu tak na přední kola proudí 95 koní a 220 Nm, což stačí na akceleraci z klidu na stovku za 11 sekund a nejvyšší rychlost 190 km/h. Spotřeba pak má činit 3,4 až 3,5 litru na sto kilometrů.
Jak je přitom patrné, automatickou převodovku si můžete dopřát pouze s benzinovým provedením, zatímco diesel je spojen jen s manuálem. Na ceny si ovšem budeme muset ještě chvíli počkat, přičemž hraničním časem by mohla být březnová Ženeva.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Základní benzinové provedení Mini One dostane stejně jako Mini Cooper nové tříválcové turbo. Snížen však byl výkon i objem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 33 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 36 minutami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před hodinou - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 3 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 4 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva