Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini John Cooper Works 2015 oficiálně: 231 koní se rozběhne až na 246 km/h
13.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ živé foto, videa) Nejsilnější produkční Mini historie přijelo s dvoulitrovým čtyřválcem a dvojicí převodovek. S automatem je rychlejší.
Není tomu tak dávno, co jsme vám naznačili, že se nejsilnější retromodel vzešlý z německo-britské spolupráce ukáže na lednovém autosalonu v Detroitu. A tak se také stalo. Nová generace nejostřejší běžně dostupné verze John Cooper Works (na americkém trhu s dodatkem Hardtop) tam odhalila zbývající tajemství, s nimiž bude od jara provázet jeho fanoušky. Nikoho už nemůže překvapit platforma UKL1, z níž automobilka z Oxfordu novinku vystavěla, příjemně však potěší připomenutí, že na rozdíl od předchůdce se do útrob nastěhoval oturbený čtyřválcový dvoulitr.
Třetí generace JCW samozřejmě bude nepřehlédnutelná, protože její kabát zdobí hned několik poznávacích prvků. Primárně se tedy pobavíme o třídveřové karoserii, které na agresivitě přidává specifický přední nárazník s většími vstupními otvory, dále o přepracovaných LED světlometech, zvětšených blatnících, širších prazích a výraznějším střešním spoileru.
Komu by to bylo málo, ten se ještě musí podívat na zadní nárazník, dvojici chromovaných koncovek výfuků a sedmnáctipalcová kola, která budou na přání zaměněna za o palec větší. V nabídce se mají objevit tři barevná provedení, a sice červené Motor City, dále typicky zelené Racing Green s černými pruhy a nakonec i varianta s oranžovými doplňky vzpomínající na stáj F1 British Racing Motors. Konfigurátor ale jistě nabídne ještě víc.
Pod kapotou se objevuje dříve naznačená napříč uložená přeplňovaná jednotka BMW B48 z verze Cooper S, která na přední kola JCW dostává 231 koní (170 kW) v rozmezí 5 200 až 6 000 otáček. Maximum točivého momentu 320 Nm - mimochodem o 39 Nm více než měla verze s motorem 1,6 THP - přitom motor generuje mezi 1 250 a 4 800 otáčkami. Spolu s přední poháněnou osou přichází podle očekávání pouze elektronická náhražka mechanického samosvoru, avšak vůz jistě potěší výkonou brzdovou soustavou od Bremba a také možností volby ze dvou převodovek.
Zatímco puristé jistě ocení šestistupňový manuál (obdařený jistě i automatickými meziplyny, ty nepochybně ocení méně...), lenivější příznivce může přitáhnout do showroomů automat Steptronic se stejným počtem rychlostí obdařený pádly řazení na volantu, který údajně zkrátí zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost ze standardních 6,3 sekundy na 6,1 sekundy. Maximální rychlost pak v obou případech dosahuje mety 246 km/h. Z 80 na 120 km/h má přitom i na šestý rychlostní stupeň zrychlovat za 5,6 sekundy.
Nebude to však ani v nejmenším jen o papírových dynamických parametrech, nýbrž i o stokilogramové dietě, za níž tohle rychlé supermini ukazuje na váze relativně příznivých 1 205 kilogramů, s automatickou skříní o 15 kilogramů víc. Díky tomu má být vůz ještě o něco obratnější a také dokonce o pětinu úspornější než dosud - s automatickou převodovkou se výrobce chlubí hodnotou 5,7 l/100 km, což odpovídá emisi 133 g CO2 na ujetý kilometr. Tohle zkrátka vypadá jako docela dobrá zbraň na naprosto shodně silné Audi S1.
Kromě zmíněného bude adrenalin do krve řidiče vyplavovat sportovní výfuková soustava a přepracovaný podvozek, který bude jistě podstatně tužší než u masovějších motorizací. A že to bude i nadále auto hravé jako kotě, to demonstruje už první videosnímek. Uvnitř se pak podle přiložených snímků můžeme těšit na parádní sedadla s integrovanou opěrkou hlavy a pořádným bočním vedením, která kromě semiše ponesou také kožené segmenty.
Kromě toho je tutovkou sportovní volant a speciální dekory spolu s červeným prošíváním kabiny, dále například černě čalouněná střecha, hliníkové pedály či příplatková trojice minibudíků umístěná nad specifickým přístrojovým štítem. Ty budou zřejmě ukazovat teplotu provozních kapalin a i plnící tlak turbodmychadla. Podle posledních zpráv se nechystá pětidveřová varianta, a tak se u JCW dá očekávat pouze třídvířko. Na závěr se ještě sluší dodat, že na jednotlivé trhy zamíří tato ostrá stylová kabelka již na jaře. Například ve Velké Británii očekávají uvedení na konci dubna se základní cenou pohybující se kolem 22 460 liber (820 tisíc korun). Německé zdroje se přiklánějí spíše k ceně 29 900 Euro, což odpovídá 850 tisícům korun.
Mini Cooper John Cooper Works se ukázal v Detroitu v typické zelené barvě British Racing Green spolu s červeno černými akcenty. Přes osmnáctky prosvítají i velké brzdy
JCW v červené barvě na oficiálních fotografiích už není tak originální, ale jezdit bude díky 231 koním a nízké hmotnosti jistě moc pěkně
Oficiální video
Pohled do zákulisí natáčení klipu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis