Mini John Cooper Works 2012: upravený 1,6 turbo pro všechny verze

Mini přepracovalo pohonné jednotky montované do všech špičkových modelů JCW. Čekáte vyšší výkon? Kdepak, tentokrát se natíralo na zeleno.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mini John Cooper Works 2012: upravený 1,6 turbo pro všechny verze

19.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Mini John Cooper Works 2012: upravený 1,6 turbo pro všechny verze

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mini přepracovalo pohonné jednotky montované do všech špičkových modelů JCW. Čekáte vyšší výkon? Kdepak, tentokrát se natíralo na zeleno.

Pokuty za vyšší než povolené emise se nevyhýbají ani automobilkám produkujícím malá auta, pokud mají v nabídce výkonnější či sportovní modely s podle EU nadměrnou spotřebou. Týká se to třeba Mini, které pochopitelně nemá zájem nechat se dodatečně zdaňovat poplatky maskovanými za ekologii, a proto britská značka přistoupila k úpravám přeplňované šestnáctistovky pro všechny verze John Cooper Works.

Výkon celohliníkového čtyřválce se zesílenými písty, sníženou hmotností klikové hřídele, sodíkem plněnými výfukovými ventily a turbodmychadlem typu twin-scroll se nemění, automobilka ale slibuje zlepšení reakce na plyn, které ovšem motor v našem testu Coupe JCW netrápily. Hatchback, Cabrio, Coupe, Clubman a Roadster disponují 211 koňskými silami v 6 000 otáčkách a 260 newtonmetry od 1 850 do 5 600 ot./min. S aktivovanou funkcí overboost se maximální točivý moment v rozsahu od 2 000 do 5 200 otáček zvýší na 280 newtonmetrů.

Mimo stojí jen Countryman JCW se sériovým pohonem všech kol, jehož motor má 218 koní a 280 Nm od 1 900 do 5 600 ot./min.

Všechny verze JCW jsou standardně vybaveny systémem stop-start, rekuperací brzdné energie řízené novým managementem alternátoru a šestistupňovou manuální převodovkou, kterou Mini nově doplňuje za příplatek dodávaným šestistupňovým automatem.

„Nový“ motor zvládne akceleraci na stovku podle karosářského provedení od 6,5 do 7,0 sekundy ve spojení s manuálem, automatická převodovka na to téměř u všech aut potřebuje o dvě desetiny vteřiny více času. Výjimkou je opět pouze Countryman, který bez ohledu na převodovou skříň zrychlí na 100 km/h shodně za sedm vteřin.

Spotřeba malých diblíků se sice snížila, ne však natolik, aby JCW nezvyšovalo zbytku modelů emise nad „povolenou“ hranici 130 g CO2 na kilometr. Papírově nejméně usrkává JCW Cooper. Automobilka uvádí 6,6 l/100 km a s automatem 7,1 l/100 km. Jinak lze spotřebu s novou automatickou převodovkou odvodit celkem snadno - pokaždé je o půl litru vyšší než s manuálem. Nejvíce podle předpokladu „žere“ Countryman. V průměru potřebuje na každých sto kilometrů 7,4, respektive 7,9 litru. Že je v reálu apetit nejostřejšího Mini někde jinde, dokumentuje třeba náš čerstvý test Coupe JCW, ačkoli musíme uznat, že za to zčásti může také jeho mimořádný charakter, než jen mimo realitu nastavený normovaný test spotřeby.


Mini John Cooper Works 2012: upravený 1,6 turbo pro všechny verze - 1 - Mini John Cooper Works 2012 01Mini John Cooper Works 2012: upravený 1,6 turbo pro všechny verze - 2 - Mini John Cooper Works 2012 02Mini John Cooper Works 2012: upravený 1,6 turbo pro všechny verze - 3 - Mini John Cooper Works 2012 03Mini John Cooper Works 2012: upravený 1,6 turbo pro všechny verze - 4 - Mini John Cooper Works 2012 04Mini John Cooper Works 2012: upravený 1,6 turbo pro všechny verze - 5 - Mini John Cooper Works 2012 05Mini John Cooper Works 2012: upravený 1,6 turbo pro všechny verze - 6 - Mini John Cooper Works 2012 06Mini John Cooper Works 2012: upravený 1,6 turbo pro všechny verze - 7 - Mini John Cooper Works 2012 07Mini John Cooper Works 2012: upravený 1,6 turbo pro všechny verze - 8 - Mini John Cooper Works 2012 08Mini John Cooper Works 2012: upravený 1,6 turbo pro všechny verze - 9 - Mini John Cooper Works 2012 09
Faceliftem bychom to nazvat mohli, spíše ale technickým než obecným - JCW dostalo pouze upravený motor

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.