Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini Coupe: malý sporťáček odhalen
6.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(Doplněny specifikace a přes 100 foto) Trochu jako princezna Koloběžka se představuje světu produkční Mini Coupe. Máme sice jeho oficiální fotky, vůz ale zůstává poněkud odhalen, neodhalen.
Doplněno 7.6.: Přidali jsme podrobné specifikace všech motorizací a dalších více než sto oficiálních fotografií.
BMW nás zjevně nechce nechat ani chvíli vydechnout. Po víkendovém nášupu, který nám připravilo v souvislosti s možná plánovaným, možná neplánovaným představením nové jedničkové řady strhlo plachtu z nového modelu koncernového Mini. Jmenuje se prostě Coupe a je dlouho očekávanou sériovou podobou někdejšího stejnojmenného konceptu.
Už s ohledem na fakt, že se vůz v podobě produkčně vyhlížející studie představil již před dvěma lety, nedělá z oficiálního odhalení žádnou šokující událost. Překvapivé je spíše to, že odhalení není úplné a klíčové části střechy a víka zavazadelníku jsou skryty pod typickým psychedelickým maskováním BMW. I tak je ale z oficiálních fotografií patrné, čím se bude britsko-německá novinka vyznačovat.
Na první pohled jde zkrátka o Mini jak jej známe dnes, neboť příď je totožná jako u třídvéřového hatchbacku. Směrem od A sloupků dozadu ale podobnosti ubývá a nepřehlédnutelné je hlavně specifické ztvárnění střechy. Ta si ponechá tvar jakési otočené čepice s kšiltem, který míří směrem k zádi vozu a vytváří na konci střechy decentní spojler. Linie zadního okna pozvolna klesá směrem k zádi vozu, kde přes decentní odtrhovou hranku zvýrazněnou druhým spojlerem dotváří vzhledovou jedinečnost modelu. Koncová světla jsou totiž opět převzata z hatchbacku a i zbytek zádě se bude lišit zřejmě jen novým nárazníkem.
Automobilka dále zveřejnila rozměry vozu. Na délku má Mini Coupe 3 728 mm, na šířku 1 683 mm a vysoké je 1 378 mm, což je o celkem znatelných 29 milimetrů méně než u hatchbacku. Rozvor má kótu 2 467 mm. Bez zajímavosti není, že tyto parametry platí pouze pro běžné verze vozu, vrcholné provedení John Cooper Works je zřejmě díky jiným aerodynamickým prvkům delší a vyšší, v obou případech o 6 mm.
Pod kapotou novinky najdou místo pouze ty lepší z dostupných motorů. Agregát základního Mini One v nabídce nebude a pořídit si tak budete moci nejméně Mini Cooper Coupe (na snímcích) s atmosféricky plněnou jedna-šestou o výkonu 122 koní. Pokud by vám to bylo málo, můžete sáhnout i po výkonnějším Mini Cooper S Coupe, které se pochlubí až 184 koňmi výkonu z přeplňovaného čtyřválce stejného objemu.
Na vrcholu nabídky bude stát Mini John Cooper Works Coupe se stejným, ale notně upraveným motorem, který dodá vozu výkon až 211 koní a zacvičí s ním tak, že se sprint z nuly na sto km/h stane minulostí za 6,4 sekundy a akcelerace ustane až při dosažení rychlosti 240 km/h. Pro vyznavače dieselů pak bude v nabídce varianta Mini Cooper SD Coupe s naftovým dvoulitrem se 143 koňmi.
Podrobnější parametry všech motorizací najdete níže, na tomto místě už dodáme jen tolik, že všechny agregáty budou posílat svůj výkon na přední kola vozu přes standardně dodávanou manuální šestistupňovou převodovku. Dvě slabší benzinové verze pak budou k mání i s šestistupňovým automatem.
Zatímco nabídka motorů více či méně odpovídá tomu, co si můžete pořídit do jiných modelů Mini, nastavení podvozku Coupe by mělo být více specifické. Vůz používá vzpěry McPherson vpředu a víceprvkové zavěšení vzadu, které doplňují podélné hliníkové vzpěry a stabilizátor pro každou z náprav. Pro verzi John Cooper Works je podvozek dále snížen o půl palce (asi 1,25 cm), pro ostatní provedení bude tato úprava k mání za příplatek.
Na rozdíl od hatchbacku má Coupe jinak nastavený elektrický posilovač řízení a systémy kontroly stability, zesíleno bylo též celé řešení přenosu výkonu na přední kola tak, aby se vůz mohl pochlubit větší torzní tuhostí. Dvoudvéřák disponuje i odolnějšími brzdami, když u Cooperu najdeme vpředu 11" chlazené kotouče, u Cooperu S již mají průměr 11,6 palce a u verze JCW dokonce 12,4 palce. Zadní brzdy pak používají kotouče o průměru 10,2 palce pro modely Cooper a Cooper S, JCW má opět něco extra - 11 palců v průměru.
Standardně bude Cooper Coupe obouvat 15" kola, silnější Cooper S dostane „šestnáctky” a verze JCW budou standardem 17" disky. Jistotou jsou též nepopulární, ale koncernem BMW stále mocně protěžované pneumatiky typu runflat.
Ze zbylých podrobností víme, že již zmíněný malý spojler na hraně víka „kufru” se vysouvá, pokud rychlost vozu překročí 80 km/h, když klesne pod 60 km/h, zase se zasune. Vysunut či zasunut bude též moci být ze strany řidiče pomocí zvláštního tlačítka.
Další detaily a snad i fotografie nemaskovaného vozu Mini zveřejní blíže veřejnému debutu vozu, který se odehraje na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. Do prodejů by se pak Mini Coupe mělo dostat v říjnu. Počítá se též s otevřenou verzí Roadster, ta si ale svou premiéru odbude až příští rok.
Podrobná technická data jednotlivých motorizací Mini Coupe
Mini Cooper Coupe
Zážehový řadový čtyřválec s variabilním ovládáním sacích i výfukových ventilů založeným na technologii BMW Valtvetronic.
Objem: 1 598 cm2
Nejvyšší výkon: 90 kW/122 koní při 6 000 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 160 Nm při 4 250 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/h: 9 s
Nejvyšší rychlost: 204 km/h
Kombinovaná spotřeba paliva: 5,4 l/100 km
Emise CO2: 127 g/km
Mini Cooper S Coupe
Zážehový řadový čtyřválec přeplňovaný jedním turbodmychadlem typu twin-scroll s variabilním ovládáním sacích i výfukových ventilů založeným na technologii BMW Valtvetronic.
Objem: 1 598 cm2
Nejvyšší výkon: 135 kW/184 koní při 5 500 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 240 Nm při 1 600 - 5 000 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/h: 6,9 s
Nejvyšší rychlost: 230 km/h
Kombinovaná spotřeba paliva: 5,8 l/100 km
Emise CO2: 136 g/km
Mini John Cooper Work Coupe
Zážehový řadový čtyřválec přeplňovaný jedním turbodmychadlem typu twin-scroll, přímé vstřikování paliva do válce a „řadou technických detailů přenesených z motoristického sportu na silnice,” tak praví technický popis BMW Group.
Objem: 1 598 cm2
Nejvyšší výkon: 155 kW/211 koní při 6 000 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 260 Nm při 1 850 - 5 600 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/h: 6,4 s
Nejvyšší rychlost: 240 km/h
Kombinovaná spotřeba paliva: 7,1 l/100 km
Emise CO2: 165 g/km
Mini Cooper SD Coupe
Vznětový řadový čtyřválec s hliníkovou klikovou skříní přeplňovaný jedním turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek, přímé vstřikování paliva typu common-rail.
Objem: 1 995 cm2
Nejvyšší výkon: 105 kW/143 koní při 4 000 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 305 Nm při 1 750 - 2 700 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/h: 7,9 s
Nejvyšší rychlost: 216 km/h
Kombinovaná spotřeba paliva: 4,3 l/100 km
Emise CO2: 114 g/km
Kompletní fotogalerie Mini Coupe v provedení Cooper
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
dnes - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 5 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 7 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 8 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 10 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva