Home > Rubriky a sekce > Představení, Představení > Článek
Mini Countryman: stylový venkovan
2.2.2010 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek
Čtvrtý v řadě a největší model značky v historii značky Mini se jmenuje Countryman. Stejně jako jeho sourozenci sází na originální design, kvalitu zpracování a dobré jízdní vlastnosti podpořené tentokrát pohonem všech kol.
Countryman, což můžeme přeložit jako venkovan nebo chcete-li sedlák, se představuje o něco dřív než se čekalo a díky studiím Crossover a Beachcomber nejsou jeho tvary žádným překvapením. Vědělo se totiž, že terénní mini bude mít jako první model této značky čtyři dveře a jeho délka přesáhne čtyři metry. Vedle Crossoveru (Beachcomber žadné dveře neměl) je však jejich otevírání velmi konvenční, což platí také o interiéru, který designově vychází z dalších modelů značky.
Spojení se studií Crossover dokazuje snad pouze středová kolejnice umožňující aretovat držák nápoje, mobilu nebo schránku na brýle či loketní opěrku na libovolném místě. Kolejnici najdete pouze u verzí, které budou vybaveny čtyřmi oddělenými sedadly, ale v nabídce bude i třímístná zadní lavice dělená v poměru 60:40 nebo 40:20:40. U všech modelů půjdou zadní sedadla samozřejmě sklopit a tím se zvětší zavazadlový prostor ze základní hodnoty 350 na 1170 litrů. Výbava bude mít podobnou strukturu jako u ostatních mini, specialitou bude velká prosklená střecha a ve standardu se můžete těšit na osm airbagů, pneumatiky runflat, samočinnou dvouzónovou klimatizaci nebo audiosystém, který snadno spojíte s vaším iPodem nebo smartphonem. Zákazník si bude vybírat mezi koly z lehkých slitin o rozměrech 16 až 19 palců, za příplatek bude k dispozici snížený sportovní podvozek a spousta dalších doplňků od John Cooper Works.
V motorovém programu Countrymana se zpočátku objeví tři zážehové a dva přeplňované vznětové motory. Výkony se budou pohybovat od 66 kW (nejslabší turbodiesel 1,6 l v modelu Countryman One D) až po 135 kW, kterými disponuje zážehový přeplňovaný čtyřválec 1,6 litru ve verzi Countryman Cooper S. Všechny verze budou vybaveny systémy start-stop, rekuperací energie či indikátorem zařazené rychlosti. Standardem bude šestistupňová ručně řazená převodovka, zážehové verze budou mít za přípatek také šestistupňový automat Steptronic.
Novinka je samozřejmě první čtyřkolkou od Mini, ale pohon všech kol s označením ALL4 bude patřit mezi příplatkovou výbavu pouze u modelů Countryman Cooper S a Cooper D. O rozdělení točivého momentu na přední a zadní kola se stará elektronicky řízená lamelová spojka, která umožní rozdělení točivého momentu na přední a zadní kola podle momentálních adhezních podmínek. V normálním režimu můžete dostat na zadní kola 50 a v extrémní situaci až 100 procent točivého momentu. Pro Countrymana si lze objednat také řízení Servotronic, popřípadě stabilizační (DSC) a trakční (DTC), tedy elektronické systémy, které opět u obou nejvyšších modelů budou standardem stejně jako přední samosvorný diferenciál u verzí s pohonem ALL4. Na trhu se nový mini objeví v průběhu letošního roku.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 10 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva