Mini Countryman 2017: unikly první fotky, rovnou plug-in hybridu

Německo-britská novinka se naživo ukáže v Paříži. Kromě běžných motorů odhalí i benzin-elektrické kombo vycházející z principů BMW i8.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mini Countryman 2017: unikly první fotky, rovnou plug-in hybridu

23.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mini Countryman 2017: unikly první fotky, rovnou plug-in hybridu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německo-britská novinka se naživo ukáže v Paříži. Kromě běžných motorů odhalí i benzin-elektrické kombo vycházející z principů BMW i8.

Nová generace Mini postavená na platformě UKL se nám již začíná pěkně formovat. Otestovat jsme mohli třídvířko i pětidvířko, kromě nich ovšem dorazil také Clubman. Dalším „pánem na holení“ se stane Countryman, jehož bychom se naživo měli dočkat na podzim v Paříži. Virtuální premiéra nejspíše proběhne o něco dříve, mnohé však díky úniku oficiálních fotek a informací víme již nyní.

V prvé řadě můžeme začít tím, že novinka bude delší, širší a vyšší než stávající provedení. Mimo to přesáhne i stávající Clubman, který měří od nárazníku k nárazníku 4 253 milimetrů. Název Mini tak vozu skutečně zrovna nepadne jako hrnec na pozadí. To ale nejspíše britské automobilce v německém područí nikterak nevadí, pokryté chce mít totiž veškeré možné segmenty trhu, třeba dnes už ne zase tak moc, jako dříve.

Z toho důvodu asi nepřekvapí, že kromě základních benzinových a dieselových verzí dorazí nový Countryman také jako plug-in hybrid. Očekávat přitom v jeho případě můžeme obdobné kombo, jenž pohání BMW i8. Tedy 1,5litrový tříválec, který bude za asistence prvního z elektromotorů, sloužícího jako generátor, roztáčet přední kola. Ta zadní si vezme na starosti druhý elektromotor.

Ve srovnání s mnichovským sporťákem se ovšem dočkáme mnohem nižšího výkonu, spalovací motor by totiž měl produkovat 136 koní a 220 Nm, přední elektrická jednotka pak 20 koní a 150 Nm a zadní 88 koní a 165 Nm. Sprint na stovku proto zabere zhruba 6,5 sekundy, zatímco spotřeba dle evropského normovaného cyklu má činit nereálné 2 litry na 100 kilometrů.

Dojezd čistě na elektřinu počítá se zhruba 38 km, přičemž Mini v takovém případě nejspíše omezí nejvyšší rychlost na 80 km/h za účelem maximalizace dojezdu. Ten celkový ale zjevně příliš enormní nebude, neboť jak nám ukazují náčrty, polovinu místa běžně vyhrazeného palivové nádrži zaberou lithium-iontové baterie o kapacitě 7,7 kWh.

Více informací se dozvíme záhy, pročež aktuálně jen dodáme, že přední elektromotor kromě samotného roztáčení kol bude zároveň generovat energii či sloužit k hladšímu naskočení pohonné jednotky než při využití tradičního startéru. Dále pak Mini Countryman E dostane volič jízdních režimů, který kromě „bezemisního“ počítá i se sportovním.


Mini Countryman 2017: unikly první fotky, rovnou plug-in hybridu - 1 - Mini Countryman E 2016 prvni foto unik 01Mini Countryman 2017: unikly první fotky, rovnou plug-in hybridu - 2 - Mini Countryman E 2016 prvni foto unik 02Mini Countryman 2017: unikly první fotky, rovnou plug-in hybridu - 3 - Mini Countryman E 2016 prvni foto unik 03Mini Countryman 2017: unikly první fotky, rovnou plug-in hybridu - 4 - Mini Countryman E 2016 prvni foto unik 04
Nové Mini Countryman dorazí rovnou i jako plug-in hybrid

Zdroj: Motoring File

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.