Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini Countryman 2017: unikly první fotky, rovnou plug-in hybridu
23.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německo-britská novinka se naživo ukáže v Paříži. Kromě běžných motorů odhalí i benzin-elektrické kombo vycházející z principů BMW i8.
Nová generace Mini postavená na platformě UKL se nám již začíná pěkně formovat. Otestovat jsme mohli třídvířko i pětidvířko, kromě nich ovšem dorazil také Clubman. Dalším „pánem na holení“ se stane Countryman, jehož bychom se naživo měli dočkat na podzim v Paříži. Virtuální premiéra nejspíše proběhne o něco dříve, mnohé však díky úniku oficiálních fotek a informací víme již nyní.
V prvé řadě můžeme začít tím, že novinka bude delší, širší a vyšší než stávající provedení. Mimo to přesáhne i stávající Clubman, který měří od nárazníku k nárazníku 4 253 milimetrů. Název Mini tak vozu skutečně zrovna nepadne jako hrnec na pozadí. To ale nejspíše britské automobilce v německém područí nikterak nevadí, pokryté chce mít totiž veškeré možné segmenty trhu, třeba dnes už ne zase tak moc, jako dříve.
Z toho důvodu asi nepřekvapí, že kromě základních benzinových a dieselových verzí dorazí nový Countryman také jako plug-in hybrid. Očekávat přitom v jeho případě můžeme obdobné kombo, jenž pohání BMW i8. Tedy 1,5litrový tříválec, který bude za asistence prvního z elektromotorů, sloužícího jako generátor, roztáčet přední kola. Ta zadní si vezme na starosti druhý elektromotor.
Ve srovnání s mnichovským sporťákem se ovšem dočkáme mnohem nižšího výkonu, spalovací motor by totiž měl produkovat 136 koní a 220 Nm, přední elektrická jednotka pak 20 koní a 150 Nm a zadní 88 koní a 165 Nm. Sprint na stovku proto zabere zhruba 6,5 sekundy, zatímco spotřeba dle evropského normovaného cyklu má činit nereálné 2 litry na 100 kilometrů.
Dojezd čistě na elektřinu počítá se zhruba 38 km, přičemž Mini v takovém případě nejspíše omezí nejvyšší rychlost na 80 km/h za účelem maximalizace dojezdu. Ten celkový ale zjevně příliš enormní nebude, neboť jak nám ukazují náčrty, polovinu místa běžně vyhrazeného palivové nádrži zaberou lithium-iontové baterie o kapacitě 7,7 kWh.
Více informací se dozvíme záhy, pročež aktuálně jen dodáme, že přední elektromotor kromě samotného roztáčení kol bude zároveň generovat energii či sloužit k hladšímu naskočení pohonné jednotky než při využití tradičního startéru. Dále pak Mini Countryman E dostane volič jízdních režimů, který kromě „bezemisního“ počítá i se sportovním.
Nové Mini Countryman dorazí rovnou i jako plug-in hybrid
Zdroj: Motoring File
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Porsche říká, že Macan bude jeho nejprodávanějším autem i s elektrickým pohonem. Počkáme si na to
před 52 minutami - Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
včera - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
včera - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
včera - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 00:25 - petr_riha
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis