Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini Countryman 2015: facelift změnil jen drobnosti, Cooper S má teď 190 koní
16.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nový Countryman není tak úplně nový, vlastně nejde ani o pořádný facelift. Přináší především nové detaily interiéru i exteriéru a upravenou verzi Cooper S.
Nedávno jsme napsali, že to vypadá, jakoby Mini momentálně nevědělo, jakým směrem se má vydat. Prakticky každou novou zprávou totiž popřelo tu předchozí a vůbec nebylo a nadále ani není jasné, kolika verzí se v rámci nově příchozí generace dočkáme. Světlo do celé záležitosti nevnesl ani šéfdesignér značky Anders Warming, který o budoucnosti značky promluvil na ženevském autosalonu. Podle něj bychom se nakonec mohli dočkat většího množství modelů než v předchozí generaci, ale než se tak stane, musíme si ještě počkat. Zatím můžeme analyzovat nové dějství klasického Mini či připravovaný Clubman. Trošku na okraji zájmu byl dosud Countryman, který si však do New Yorku verze nový outfit, zřejmě zcela poslední než se postaví na platformu UKL1. Počkat, on zase tak nový není...
Pokud můžete rovnou z fleku říct, co se právě změnilo na Countrymanu jen při pohledu na snímky, pak musíte být určitě vášnivými fanoušky britské značky. Je tomu necelé čtyři roky, co Mini tenhle model představilo a mám dojem, že se vlastně vůbec nezměnil. Ale dobrá - nová je například struktura šestiúhelníkové masky chladiče, která se bude verzi od verze lehce lišit. Například Cooper S se bude usmívat výrazněji díky chromovým detailům.
Mezi další exteriérové změny patří LED-světla pro denní svícení, nové sedmnáctky a také nové metalické laky karoserie, přičemž ten na fotografiích se jmenuje Jungle Green. Další nesou názvy Midnight Grey a Starlight Blue. Verze s pohonem všech kol ALL4 (vyjma JCW) dostanou také nové kryty podvozku pro radovánky mimo silnice a tyto plasty budou v příplatkové výbavě i u předokolek. Kromě toho jsou čtyřkolky vybaveny „ledkovými“ mlhovkami. Výrazné chromové lišty na náraznících a bočních prazích jsou u čtyřkolek také v základu. Piano Black pak znamená vysoce lesklé černé dekory exteriéru, například na zrcátkách, střešních ližinách, či obroučkách světlometů.
Uvnitř Mini přidalo materiál pro lepší zvukovou izolaci, a tedy lepší akustický komfort. Po stránce vzhledu potěší ciferníky v barvě antracitu a aplikací chromových rámečků ventilační soustavy. Ve výbavě nadále zůstávají chytrá zadní sedadla, jejichž manipulací lze docílit většího objemu zavazadelníku. Bezpečnostní armáda prvků nyní čítá například kontrolu tlaku v pneumatikách nebo parkovací asistent. Největší změnou je zřejmě aplikace nového informačně zábavního systému Mini Connected poslední generace. Ten s pomocí připojeného telefonu umožní využití internetových služeb a nových aplikací. Podle snímků si všimněte také dvojitého USB port nebo šikovného rozhraní pro připojení telefonu.
Všechny čtyřválce (přeplňované io nepřeplňované) nyní splňují emisní normy Euro 6 a údajně také disponují nižší spotřebou než dosud. Nejvýraznější změnou ovšem je posílení verze Cooper S osazené motorem 1,6 Turbo, která nyní disponuje výkonem 190 koní a točivým momentem 240 Nm. Díky tomu zrychluje na stovku za 7,5 sekundy a upalovat umí až 218 km/h. Nadále zůstává zákazníkům volba mezi šestistupňovým manuálem a automatem o stejném počtu rychlostí s pádly na volantu. Tlačítko Sport je nyní prý už v základu. Poprvé se faceliftovaný Countryman ukáže na newyorské výstavě, přičemž do prodeje se má alespoň v Německu dostat už v červenci letošního roku.













































Nový Mini Countryman se pochlubí zajímavějšími metalízami a užitečnými novými prvky v kabině. Jedná se zřejmě o poslední facelift před příchodem nové generace
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez 26.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 11 hodinamiUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch