Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini Cooper SD a One First 2015: nový nejsilnější diesel i nejslabší benzin
10.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Cooper SD slibuje 170 koní, stovku za 7,3 sekundy a spotřebu 4 l/100 km. Je však o poznání dražší než One First, se kterým přichází jen 75 koní.
O nové generaci Mini se v poslední době bavíme často, minulý týden totiž na světlo světa vylezlo vůbec poprvé v historii značky také pětidvířko. O tom však dnes řeč přímo nebude, místo toho se zaměříme na třídveřovou karoserii. Tu si prozatím můžete dopřát s pěti pohonnými jednotkami, z nichž dva jsou diesely a tři benzinové agregáty. Toto portfolio se ovšem Mini rozhodlo rozšířit o další dva motory, nejsilnější turbodiesel a nejslabší benziňák.
Začneme pohonnou jednotkou, která slibuje sympatickou dynamiku, i když koncert pro potěchu vašich slechů asi nespustí. Tou je dvoulitrový čtyřválcový diesel TwinPower Turbo, který na přední kola posílá 170 koní a 360 Nm. K dispozici je přitom s manuálem, se kterým zvládá sprintovat na stovku za 7,3 sekundy, nebo příplatkovým šestistupňovým automatem Steptronic, který stejnou disciplínu dá o sekundu rychleji.
Průměrná spotřeba pro obě převodovky byla vypočítána na 4,0 až 4,1 l/100 km, přičemž do hry může promluvit velikost pneumatik. To samé ostatně platí o 1,2litrovém benzinovém tříválci TwinPower Turbo, který je k mání pod kapotou modelu One First. Jde přitom o tutéž pohonnou jednotku, jaká pohání Mini One, zde ovšem produkuje pouze 75 koní a 150 Nm, jež stačí k 12,8sekundovému sprintu a 5,0-5,2litrové spotřebě.
Prodej těchto modelů začne v červenci, přičemž kupříkladu Cooper SD vyjde na rodném britském trhu na 19 450 GBP (cca 642 000 Kč). Na české ceny si budeme muset chvíli počkat, ještě delší dobu pak potrvá, než se nové pohonné jednotky objeví také pod kapotou pětidveřového modelu.
Nové Mini můžete od července koupit i ve verzi Cooper SD, která dostala do vínku 170 dieselových koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva