Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini Clubman 2016: nová generace je venku, jako šestidvířko. A pořádně velké
24.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka Mini bude při zachování rozměrů konceptu největším modelem značky vůbec. Do vínku dostane tříválce, čtyřválce i volitelný pohon všech kol.
První generace novodobého Mini Clubman byla odhalena v roce 2007, přičemž kromě nemalého místa v zavazadlovém prostoru zaujala hlavně svými dveřmi. Nikoliv těmi zadními dvojitými, jež se rozevírají do stran. Řeč je o těch bočních, které na levé straně byly zcela konvenční a pouze jediné, zatímco na té pravé jste dostaly dvoje. Ty zadní vylepšovaly usednutí do druhé řady sedadel, pročež se otevíraly proti směru jízdy. Jakkoliv přitom tato asymetrie nemusela být každému po vkusu, pozornost k vozu přitahovala stejným způsobem jako med vosy.
Druhá generace Clubmanu je oproti tomu ryze konvenční, máme tu tedy vždy pár klasicky otevíraných dveří po každé straně. Zachována zůstala pouze zadní dvojice, která je poznávacím znamením tohoto modelu již od dob originálu vyráběného v letech 1969 až 1980. Nově tak de facto jde o šestidvířko, které je postaveno na platformě UKL1 sdílené s BMW 2 Active Tourer.
Počítat tedy můžeme se zachováním rozměrů konceptu, díky čemuž nový Clubman není žádný „prcek“. Měřit by totiž mohl na délku 4 223 milimetrů, o 262 mm více než předchůdce a více než SUV Countryman. Mimo to narostla o 170 milimetrů na 1 844 mm šířka a počítat můžeme také s výškou 1 450 mm, která první generaci přesahuje o 25 mm. Otázkou je pak rozvor, zmíněné BMW však dostalo do vínku 2 670 mm.
Dá se tedy předpokládat, že čest máme s nejprostornějším Mini všech dob. Dle norem pak samozřejmě tento model bude i nadmíru úsporný, neboť automobilka motorový prostor základních verzí osadí tříválcovými motory. Mnohem zajímavější potenciál ale slibují výše posazené verze, které již budou profitovat z dvoulitrových benzinových a dieselových čtyřválců.
Kromě pohonu předních kol lze nejspíše v pozdější fázi očekávat také příchod systému 4x4, touto zmínkou nám ovšem informační program vysychá. Více se dozvíme během oficiálního představení, které proběhne během dneška. V brzké době tak můžete očekávat i nemalý příval oficiálních dat a také živých fotek z místa premiéry.
Nové Mini Clubman bude při 4,2metrové délce opravdovým obrem v nabídce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024 - Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024 - Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024 - Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva