Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini Clubman 2016: máme kompletní technická data, startuje se na 102 koních
14.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Základní verze One počítá s tříválcem, který může být benzinový i dieselový. Na vrcholu pak stojí Cooper S Clubman, který pokoří stovku za 7,1 sekundy.
S novou generací Mini Clubman jsme se mohli poměrně důkladně seznámit již před začátkem letních prázdnin. V té době však automobilka pustila do světa pouze data, jež se týkají motorového prostoru tří variant. Den před zahájením frankfurtského autosalonu byly ovšem zveřejněny parametry celého portfolia. Představit si tak můžeme kompletní nabídku, ovšem ještě před nakouknutím pod kapotu v rychlosti připomeneme, jaký je nový Clubman kus auta.
Vůz měří 4 253 milimetrů na délku, 1 800 mm na šířku a 1 441 mm na šířku, přičemž počítá s rozvorem 2 670 mm. Ve srovnání s již prodávaným pětidveřovým hatchbackem je tak o 27 centimetrů delší a 9 cm širší. Mezi nápravami pak nabízí o 10 cm více prostoru, zatímco nad zadní nápravu se ve standardním stavu vejde 360 l, tedy o 82 litrů více než u standardního pětidvířka. Tuto kapacitu lze pak složením zadních sedadel navýšit na 1 250 l.
Přesunout se můžeme na proklamovaný druhý konec vozu, tedy do motorového prostoru. V rámci „vonnějších výparů“ tvoří základ verze One Clubman, kterou dle tiskové zprávy pohání 1,5litrový tříválec. Tedy nikoliv 1,2litrová jednotka jako u pětidvířka, přestože ovšem výkon 102 koní i točivý moment 180 Nm jsou shodné. V rámci akcelerace pak můžete očekávat čas 11,1 s (manuál), resp. 11,7 s (automat), spotřeba činí 5,3 či 5,1 l/100 km.
Dále na řadě je Cooper Clubman, v jehož případě tříválec dává 136 koní a 220 Nm. S tímto výkonem pak není problémem u obou převodovek stovka za 9,1 sekundy, spotřeba je shodná jako u méně výkonné verze. Zamířit tak můžeme na vrchol k modelu Cooper S Clubman, který již počítá s dvoulitrovým čtyřválcem, 192 koňmi, 280 Nm (300 Nm při overboostu), stovce za 7,2 s (manuál), resp. 7,1 s (automat) a spotřebou 6,3 či 6,2 l/100 km.
Tím jsme s benzinovými motory hotovi, pročež si vezmeme na paškál diesely. Základní One D Clubman je vybaven 1,5litrovým tříválcem, který byl naladěn na 116 koní a 270 Nm. Stovku tak s oběma převodovkami zvládnete za 10,4 sekundy, spotřeba se pohybuje mezi 3,9 a 3,8 litry na sto kilometrů. Dále na řadě jsou pak varianty Cooper D Clubman a Cooper SD Clubman, v jejichž případě již lze počítat s dvoulitrovým čtyřválcem.
V prvním případě turbodiesel produkuje 150 koní a 330 Nm, což stačí ke zrychlení na stovku za 8,6 s (manuál) či 8,5 s (automat). V rámci spotřeby si pak tato verze pohonné jednotky řekne o 4,4, resp. 4,1 l/100 km. Výkonnější provedení pak dává 190 koní a 400 Nm, stovky tak pokaždé dosáhnete již za 7,4 sekundy. Přitom můžete počítat se žíznivostí oscilující mezi 4,6 a 4,3 litry na sto kilometrů.
Tím nám ale technické parametry končí, pročež jen dodáme, že ve všech případech je standardem šestistupňový manuál. U modelů osazených tříválcem je pak možné sáhnout po automatu se stejným počtem převodových stupňů, zatímco čtyřválcové varianty Cooper S Clubman, Cooper D Clubman a Cooper SD Clubman mají k dispozici osmirychlostní samočinnou skříň.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
Nové Mini Clubman jsme již mohli okouknout naživo před prázdninami
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
před 9 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
18.1.2025 - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vespa 946 Snake: edice oslavující rok Hada 08:00
- Silná slova: Šéf týmu Triumph se prohře směje včera 20:00
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 18.1.2025
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
Nejnovější články
- Trpělivost vám může ušetřit desítky tisíc jako nic. Nezájem o ojetiny tlačí jejich ceny dolů, sami prodejci letos čekají, že dál zlevní
před hodinou - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 2 hodinami - Mechanik rozebral legendární motor Toyoty s 668 tisíci najetými km a ukázal jeho vnitřnosti, jeho stav bere dech
před 4 hodinami - Nová Škoda Elroq se dá už teď koupit s obrovskými slevami přes 150 tisíc Kč, bude to „provar”, který automobilka ještě nezažila
před 5 hodinami - Indové ovládající Land Rover ukázali levnější vlastní obdobu chystaného Range Roveru, nevypadá vůbec zle
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva