Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini 2014 oficiálně: větší, výkonnější, úspornější a s automatickými meziplyny
18.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Britská novinka přepřáhla na platformu UKL1, se kterou přichází 211 litrů v zavazadelníku i 192 koní u verze Cooper S.
Jak jsme dnes ráno řekli, tak se i stalo. Tradiční britská značka Mini spravovaná německým BMW dnes v Oxfordu oficiálně představila novou generaci svého třídveřového hatchbacku. Známy jsou tak veškeré technické parametry včetně prvních cen, které kopírují nárůst rozměrů - než se k nim však dostaneme, popíšeme do posledního šroubku, zač budete moci od prvního čtvrtletí příštího roku utrácet.
Začneme dimenzemi, které oproti předchůdci narostly do všech směrů. Na délku tak novinka měří 3 821 mm (+98 mm), na šířku 1 727 mm (+44 mm) a na výšku 1 414 mm (+ 7 mm). Kromě toho se také o 42 milimetrů natáhl rozvor (na 2 495 mm) a širší je i rozchod kol. A to konkrétně o 42 mm vpředu a 34 mm vzadu. Očekávat lze tak větší prostor v kabině i v zavazadelníku, kam lze nyní složit 211 litrů.
Právě komfort pasažérů a jejich zavazadel byl jednou z hlavních priorit Mini. V případě doplňkového paketu lze tak pořídit zadní lavici, kterou lze posouvat dopředu či dozadu. Standardem je pak rozdělení těchto sedadel v poměru 60:40, zatímco vpředu mají cestující k dispozici o trochu mohutnější sedáky nabízející větší podporu pro boky i spodní části stehen.
Za vším přitom nemáme hledat ženu, nýbrž novou platformu UKL1, která bude od příštího roku podepírat také modely BMW s pohonem předních kol. Ta počítá s mnohem většími deformačními zónami, což vyústilo v mnohem větší přední převis. Zároveň však vlivem lehčích materiálů pomáhá navzdory změně dimenzí udržet hmotnost modelu Cooper na 1 085 kilech.
Co se zavěšení týče, pak vůz počítá se vzpěrami McPherson vpředu a víceprvkovou nápravou vzadu. Za příplatek přitom bude možné vůbec poprvé v historii značky sáhnout po adaptivních tlumičích Variable Damper Control, které umožňují volbu dvou jízdních režimů - komfortního a sportovního. Ve městě by z vás tak Mini nemělo vymlátit duši.
Aktivní tlumiče nejsou jedinou velkou novinkou. Hatchback je totiž díky čelnímu kroužku z diod a zadním LEDkovým světlometům vůbec prvním modelem v dané třídě, který používá plnohodnotné diodové svícení. Dá se ale předpokládat, že spíše než na tento fakt jste zvědavi spíše na data o motorech, proto neváhejme a pojďme na ně.
Již delší dobu se ví, že méně výkonné modely vsadí na 1,5litrové tříválce. V případě benzinového provedení Cooper to znamená výkon 136 koní a točivý moment 220 Nm (230 Nm při využití funkce overboost), se kterým přichází spotřeba 4,4 l/100 km. Stovku pak vůz zvládne za 7,9 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost činí 210 km/h.
Přejít můžeme k dieselu, který je rovněž osazen systémem start/stop. U něj lze počítat se silou 115 koní a 269 Nm, přičemž spotřeba byla vypočítána na 3,5 l/100 km. Pokud jsou přitom pro vás důležité emise CO2, pak ty činí odpovídajících 92 g/km. A asi není divu, že motor (stejně jako ostatní agregáty) odpovídá normám Euro 6.
Vrcholem stávající nabídky se pak stane provedení Cooper S, které již počítá se čtyřmi válci a dvěma litry objemu. Výkon tak narostl na 192 koní, zatímco točivý moment poskočil na 280 Nm (300 Nm při overboostu). Stovku tak vůz pokoří za 6,8 sekundy a rozjede se až na 235 km/h, zatímco spotřeba má činit 5,6 l/100 km.
S pohonnými jednotkami lze pak spřáhnout tři druhy převodovek. Standardem je šestistupňový manuál, který při podřazování disponuje automatickými meziplyny, snad bude schopnějším řidičům umožněno je vypnout. Něco takového by ale nebylo žádoucí u „sportovního automatu”, jenž dostal i pádla řazení. Bez nich se pak musí obejít standardní samočinná převodovka.
Tyto volby budou určeny také dalším variantám, do nichž spadají provedení One a One D. Ty přitom dostanou tříválcové motory s ještě nižším výkonem, zatímco mnohem větší sílu lze naopak očekávat u provedení John Cooper Works a dieselového Cooper SD. Všechny se ale objeví až někdy v závěru příštího roku.
Tím můžeme přejít ke slibovaným cenám, které u základního benzinového modelu startují na částce 15 300 GBP (cca 460 000 Kč). Za to přitom dostanete kromě výše zmíněných technických prvků elektrické ovládání oken nově umístěné na dveřích, analogový rychloměr nebo digitální středový displej.
V rámci litých kol jsou pak standardem patnáctky, se kterými přichází také provedení Cooper D. Za to již dáte 16 450 GBP (494 000 Kč), zatímco na vrcholnou verzi Cooper S si musíte připravit 18 650 GBP (560 tisíc korun). V takovém případě ovšem již můžete počítat s 16palcovými ráfky z lehkých slitin.
Chybět nebude příplatková výbava, v jejímž rámci lze vybírat kola až do 18palcového provedení, zatímco středový displej může narůst až na 8,8 palců. K mání bude dozajista i kožené čalounění či další luxusní finesy, na jejich upřesnění ale očividně budeme muset vyčkat blíže k datu zahájení prodeje.


























Nové Mini narostlo ve všech směrech. Uvnitř tak nabídne o poznání více místa cestujícím i jejich zavazadelům. Značka nás však neustále ubezpečuje, že přijít bychom neměli o sportovní jízdní zážitky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Zájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
před 3 hodinamiBrusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 04.02. 09:03 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB