Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini 2013: nová generace přijde i jako pětidvířko, další verze budou následovat
19.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská značka chce na trhu znamenat více než dnes. Proto chystá praktičtější modely, s třetí generací hatchbacku navíc představí tříválcové motory.
Až donedávna byl někdy až šílený růst množství nových modelových řad vyhrazen především německým značkám. Jenže soudobý vývoj na evropských trzích začíná nahrávat do karet spíše automobilkám britského původu, jakkoli aktuálně až tak britské nejsou. Díky tomu Land Rover hodlá do roku 2020 rozšířit svou stávající nabídku hned na 16 modelů. A pozadu nechce zůstat ani Mini, které by ve stejném období mohlo showroomy naplnit prakticky stejným počtem vozů. Přičemž nepůjde jen o modernizaci stávajících modelových řad, ale i představení zcela nových karosářských verzí.
Tou první, která by se měla představit již příští rok ve společnosti třetí generace třídveřového Mini s kódovým označením F56, je pětidveřový hatchback. Ten by měl nabídnout daleko větší praktičnost díky extra páru dveří a většímu zavazadelníku. I po prodloužení platformy ale nemá na délku přesáhnout čtyři metry, díky čemuž bude parkování v přeplněných městských ulicích nadále hračkou.
Stinnou stránkou by se mohlo zdát zkrácení předních dveří, nicméně široký úhel otevření umožní i nadále pohodlný nástup pasažérů. Mini navíc k obdobnému kroku přikročilo i u třídveřového modelu, přičemž důvodem jsou stísněná parkovací stání v nákupních centrech. V příštím roce byste tak nemuseli při troše neopatrnosti během nastupování a vystupování otírat svůj lak o sousední vůz.
I přes nárůst dimenzí mezi oběma nápravami ovšem Mini nadále počítá s tím, že zadní sedadla budou okupovat především děti. Druhý pár konvenčně uchycených dveří je proto ještě menší než ten přední. Prodloužený je ale zadní převis, který počítá s větším prostorem pro zavazadla čtyř pasažérů.
Změna se u Mini očekává i po stránce motorové. Základní modely by totiž měl pohánět tříválec o 1,5litrovém objemu, který se nedávno prezentoval pod kapotou BMW řady 1. Důvod lze samozřejmě vysledovat ve snaze o snížení spotřeby, což je v kombinaci s nízkou hmotností vcelku reálné. Ale se známými oběťmi.
Sofistikovanost a kultivovanost tříválcových pohonných jednotek v tuto chvíli ponechme stranou, stejně jako určitou sportovnost. Tu Mini očividně hodlá zachovat především modelům Cooper S a John Cooper Works, proto tyto vozy dostanou modifikovanou verzi stávající čtyřválce 1,6.
Na přesné specifikování výkonů je zatím ještě brzy, dá se ale počítat s rozmezím od 123 do 227 koní. Chybět v nabídce ovšem nebudou ani turbodiesely, u nichž by síla motoru měla startovat na 83 koních. Vrcholem by pak měl být dvoulitrový čtyřválec z BMW 320d o síle 184 koní.
Obdobný přístup má být volen i u dalších karosářských variant, které budou třídveřový a pětidveřový hatchback následovat. Rok 2014 tak bude vyhrazen druhé generaci modelu Clubman, o rok později by měl dorazit nový Countryman stavící na lepších off-roadových schopnostech.
V mezičase by Mini navíc rádo představilo zcela nový pětidveřový model, který zřejmě nabídne prostor až sedmi cestujícím. Spekuluje se přitom o názvech Sportvan či Spacebox, přičemž představit si pod tím můžeme stylové MPV s délkou okolo 4,5 metru.
Rok 2016 se ponese v představení čtyřdveřového kupé, které by vytvořilo konkurenci pro chystaný Mercedes-Benz CLA či další karosářskou verzi Audi A3. Pokud navíc bude úspěšné, ani bychom se nedivili příchodu praktičtějšího modelu Shooting Brake.
Za vším lze sledovat snahu Mini stát se významnějším světovým hráčem. V loňském roce totiž značka prodala jen 285 000 vozů, za což může úzké zaměření. S plánovaným rozšířením by ale prodeje měly narůst, což potvrdil Countryman, kterého jen za první letošní čtvrtletí bylo prodáno 22 000 kusů.
Další špionážní fotky pětidvéřového Mini nové generace si prohlédněte na webu britského Autocaru.
Ohlášení pětidveřového hatchbacku není jen pouhou spekulací. Mini již daný model testuje a plánuje jej představit souběžně s třídveřovou verzí v září 2013 na autosalonu ve Frankfurtu
Zdroje: Autocar, AutoExpress
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Nové vrcholné Ferrari vzniklo původně jako jednomístné, tak moc mu tvůrci chtěli dát extrémní proporce
26.10.2024 - Neuvěřitelný obrat Porsche. S elektromobily narazilo tak moc, že slibuje vrátit spalovací motory i dřív jen elektrickým modelům
26.10.2024 - Číňané dokazují, že ať už dnes evropské automobilky přijdou skoro s čímkoli, oni to hned udělají lépe a levněji
26.10.2024 - O 14 let a tři generace novější Golf s motorem 2,0 turbo vyzval na souboj starého bijce s plnotučným V6, asi to neměl dělat
26.10.2024 - Porsche začalo nabízet vlastní kávovar za 160 tisíc, za pár hodin mělo vyprodáno
26.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva