Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Miliardář, kterému Ferrari odmítlo prodat auto, teď rozdráždil Italy novou kreací
5.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud si to chtěl u Ferrari „vyžehlit”, tak rozhodně nezvolil správnou cestu, na tohle jsou Italové hákliví. Sami ale zvažte, jestli vám kreace Davida Leeho přijde atraktivní, chce jich prodat 25.
David Lee proslul ve světě aut především jako člověk, kterému Ferrari odmítlo prodat limitované LaFerrari Aperta. Rozhodnutí italské automobilky bylo velmi překvapivé, neboť jen pár sběratelů miluje vozy italské značky více než on. Majitel klenotnického impéria v hodnotě 6,5 miliard korun navíc vlastní nadmíru vzácné stroje jako 288 GTO, F40, F50 či Enzo. Pokud tedy někdo měl nárok na Apertu, byl to on. Ferrari jej však odmítlo jako příliš výstředního a chlubivého, což je s ohledem na selekci lidí, kteří dostali přednost, opravdu trapná výmluva.
Jakkoliv samozřejmě takový přístup Leeho nepotěšil, samotné vozy z toho neviní a Ferrari i nadále miluje. „Když mi bylo devětadvacet, koupil jsem si Diablo VT, ale bylo pořád v servisu. To auto jsem si vůbec neužil, takže posléze jsem pořídil Ferrari 355 Spyder. No a od té doby se zaměřuji na sbírání vozů této značky, úplně jsem tomu propadl,“ přiznává jednapadesátiletý byznysmen, jehož samotná kolekce je ceněna na 50 milionů dolarů (cca 1,07 mld. Kč).
Jen sbírání aut ale začalo Leeho po čase nudit. Jak nyní sám přiznává, pokud máte peníze, můžete si pořídit cokoliv. A to již není taková zábava, pročež se rozhodl zkusit něco jiného. Stimulem pro něj bylo setkání s jedním přítelem, který si pořídil Porsche 911 v úpravě Singer. Lee tak začal přemýšlet o modernizaci klasického italského vozu, když se v tu dobu dozvěděl o britské společnosti Moto Technique.
Kevin O'Rourke, zakladatel této firmy, je rovněž velkým fanouškem Ferrari, ostatně opravám italských aut se věnuje již čtyři desítky let. Jako takový si před lety pořídil i malé Dino, se kterým získal řadu ocenění. Nicméně i přesto jej nakonec prodal a místo toho koupil jiné, které původně plánoval pouze zrenovovat. Nakonec však na něm strávil dlouhých dvanáct let, přičemž na konci stálo vůbec první Dino V8.
O'Rourke vyjmul původní 2,4litrový šestiválec, který měl papírově 192 koní, ovšem v reálu jich na zadní kola přepouštěl maximálně 160. Na místo této pohonné jednotky pak usadil pohonnou jednotku z Ferrari 328, která byla naladěna na 300 koní. Jejich přenos pak dostala na starosti pětistupňová manuální převodovka z téhož vozu. Brzdy pak Kevin vzal z modelu 360 Modena, karoserii navíc vyztužil ochranným rámem.
Právě tato kreace Leeho oslnila, načež se rozhodl koupit Dino z roku 1972, a to za nemalých 260 tisíc dolarů (5,56 mil. Kč). Z vozu pak nechal vymontovat původní motor a převodovku a zbytek zaslal do Británie. O'Rourke pak do uvolněného prostoru instaloval přeplňovaný osmiválec z F40, jehož objem zvětšil z 2,9 na 3,6 litru. Mimo to dorazily také titanové hřídele či hlavy válců z Ferrari 348.
Lee tak rázem má pod palcem 400 koní, tedy více než dvojnásobek původního výkonu. Kromě pohonného ústrojí nechal modifikovat i zbytek vozu, jenž se proto nyní pyšní přeprofilovanými nárazníky, kryty světlometů nebo karbonovým krytem motoru. Dovnitř se pak nastěhovala krvavě červená kůže, přičemž čalounění měl na starosti Kevinům syn Rob, který pro změnu založil firmu O'Rourke Coachtrimmers.
Jelikož většina změn má spojitost s karbonovým vláknem, nepřekvapí hmotnost jen lehce přesahující 1 000 kilogramů. Jízdní dynamika tedy bude dechberoucí, byť konkrétní čísla ovšem zmíněna nebyla. Dvě podstatná ale Lee neopomněl zmínit - tím prvním je 3 000 hodin, jenž byly na přestavbě odvedeny. Druhým pak náklady na přestavbu, jenž nakonec vyšplhaly na neuvěřitelný jeden milion dolarů (21,4 mil. Kč).
Lee ovšem nelituje ani koruny a dokonce hodlá během následujících pěti let vyrobit 25 exemplářů stejného ražení, které chce nabídnout dalším zájemcům. Lidé se jej totiž ptají, kde by něco takového mohli pořídit. Je přitom nutné zmínit, že tím myslíme především bohaté šejky z Abú Dhabí či zámožné podnikatele z Beverly Hills.
Asi nepřekvapí, že Ferrari teď nemůže Leemu přijít na jméno ještě více než dříve, jde prý jen o prznění klasiky. S tím ovšem Lee nesouhlasí a spolu s O'Rourkem říká, že osmiválcové Dino opravdovějším Ferrari než originál, a to především proto, že má skutečný motor Ferrari, a nikoliv plebejskou jednotku sdílenou s Fiatem. Sami zvažte, na jakou stranu se přidáte, jedno ale víme jistě - šance, že by Ferrari prodalo Leemu příští limitovaný model snáze než LaFerrari, se limitně blíží nule...
Takhle vypadá přestavené Ferrari Dino Davida Leeho. Ten kromě modifikovaného černého exempláře vlastní i bílý, který ovšem již ponechal v původním stavu
David Lee vlastní úctyhodnou sbírku aut, do které patří spousta Ferrari. Přesto s ním automobilka tak úplně „nepeče” a odmítla mu přímo prodat LaFerrari i otevřenou verzi LaFerrari Aperta
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024 - Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis