Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Milan Abarth SS: rakouský supersport přímo od rodiny zakladatele Abarthu
25.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Syn Karla Abartha představil první supersport s výkonem až 1 700 koní, který lze kombinovat s hmotností pouhých 900 kg. Celkem vznikne jen 14 kusů.
Pokud se dnes nacházíte poblíž Monaka, pak máte ideální příležitost spatřit vůbec první supersport rakouského původu. O jeho vznik se postarala společnost seskládaná okolo Raphaela Abartha, jehož příjmení by vám mohlo něco říkat. Ano, hádáte správně, jeho otec Karl pracoval zpočátku jako designér pro Porsche, než si pozměnil jméno na Carlo a odešel do Itálie ladit Fiaty pod značkou Abarth se štírem ve znaku. Jablko tak nepadlo daleko od stromu, ačkoliv Karl Abarth svůj vlastní supersport nikdy nesestrojil.
Model Milan Abarth se přitom v Monaku představuje v exkluzivní předpremiéře, neboť oficiální start výroby bude zahájen až v únoru. Vzniknout by přitom mělo jen sedm standardních silničních exemplářů a sedm kusů verze SS, která zřejmě bude moci jen na okruhy. Zákazníci přitom budou svými požadavky určovat hmotnost, která se bude pohybovat mezi 900 a 1 100 kilogramy.
Zdá se vám to působivé? Ještě extrémnější je výkon, který ve standardu má činit 600 koní. V případě verze SS však vyšplhá až na 1 700 koní. Poměr hmotnost/výkon (v nejzběsilejším případě 1 889 k/t) tak přesáhne prakticky vše, co dnes jezdí po silnicích. Včetně ohlášeného Bugatti Super Veyron. Cena přitom startuje na částce 300 000 Eur (cca 7 500 000 Kč).
Veškeré další detaily zatím zůstávají utajené, díky čemuž se můžeme jen dohadovat, jak dlouho zabere supersportu Milan Abarth akcelerace z klidu na stovku či jaká bude nejvyšší rychlost. Stejně tak nevíme, jaký motor bublá pod kapotou. Pokud se ale vůz stane realitou, buďte si jisti, že vás o tom nezapomeneme informovat.





Milan Abarth je první supersport značky Abarth. Původem se však hlásí k Rakousku, kde se Karl Abarth narodil
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Podívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
včeraÚplně poslední VW Golf GTI s manuální převodovkou se smutně v tichosti prodal u dealera v zapadákově
3.4.2025Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
2.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Cremona: Test WorldWCR 2. den včera 18:01
- Test MV Agusta Enduro Veloce: italské dobrodružství včera 08:00
- Cremona: Test WorldWCR 1. den 3.4.2025
- Testy EWC před Le Mans 3.4.2025
- Augusto Fernandez nahradí Oliveiru také při GP Kataru 2.4.2025
Nejnovější články
Kie došla kuráž, po tristním přijetí nejošklivějšího auta posledních let zoufale říká: Tak si s tím aspoň sjeďte, než nás pošlete do háje
před 51 minutamiPorsche je na tom tak zle, že může prodat zbytek Bugatti prťavému Rimacu, i když dřív chtělo udělat pravý opak
před 2 hodinamiNěmci vybrali ojetá auta hrůzy pro rok 2025. Těmto je lepší se vyhnout, vedle tradičně „excelujících” Dacií jsou tu i Škody
včeraVracející se Honda Prelude poprvé ukázala svůj interiér. Od pohledu je to zklamání, detaily ale potěší
včeraZájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva