MG pracuje na vlastním tříválci 1,0 s turbem a dalších přeplňovaných motorech

Čínsko-britské MG podpoří svou expanzi do Evropy novými turbomotory, kromě jiného chystá též litrový tříválec jako konkurenci pro 1,0 Ecoboost.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

MG pracuje na vlastním tříválci 1,0 s turbem a dalších přeplňovaných motorech

30.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

MG pracuje na vlastním tříválci 1,0 s turbem a dalších přeplňovaných motorech

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Čínsko-britské MG podpoří svou expanzi do Evropy novými turbomotory, kromě jiného chystá též litrový tříválec jako konkurenci pro 1,0 Ecoboost.

Aby mohla bývalá britská automobilka MG patřící čínskému koncernu Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) pomýšlet na úspěšné rozšíření svého obchodního teritoria z Británie na zbytek Evropy, bude potřebovat více než jen ambice a odhodlání. Podobně jako ceny či design produktů budou neméně důležité třeba i použité motory a jejich rozmanitost.

Samozřejmě také MG chce dostát potřebám co největšího počtu zákazníků a zároveň nemá chuť platit pokuty za nadlimitní produkci oxidu uhličitého, tudíž se jeho konstruktéři vcelku logicky dostali do stejné uličky s legislativními mantinely, jako jejich kolegové z jiných automobilek.

Výsledkem bude nová generace benzínových motorů s přímým vstřikováním GDI a přeplňováním turbodmychadly, navržené především podle metodiky měření spotřeby a emisí NEDC. „Naším měřítkem pro litrový motor musí být Ecoboost od Fordu,“ tvrdí šéf oddělení vývoje motorů v MG a bývalý výkonný ředitel britské pobočky společnosti Ricardo Paul McNamara. „Ford uvedl tuto technologii jako první a změnil vnímání. Našim cílem je být konkurenceschopný a dosáhnout co nejlepší výsledky v reálném světě,“ říká McNamara.

Přeplňování se nevyhnou ani větší pohonné jednotky, turbodmychadla dostane připravované čtyřválce o objemu 1,4 a 1,5 litru. Včetně tříválce budou montovány do modelů MG3, MG5 a crossoveru konkurujícího Nissanu Qashqai, vycházejícího ze šanghajského konceptu MG CS. S patnáctistovkou pak můžou počítat také zájemci o prozatím největší model MG6.

Paul McNamara kromě jiného potvrdil, že jeho lidé pracují na dvouspojkové převodovce s lamelami v olejové lázni, které budou zvládat přenášet točivý moment 360 newtonmetrů a verzi se „suchými spojkami“ pro motory s maximem 225 newtonmetrů. První z nich se v prodeji objeví ještě letos, druhá nebude k dispozici dříve než v roce 2015.

Také prodej motorů Turbo GDI odstartuje nejdříve v Číně a to na konci roku 2014. Do Evropy se pak dostanou v roce následujícím.


MG pracuje na vlastním tříválci 1,0 s turbem a dalších přeplňovaných motorech - 1 - MG3 2013 produkcni 01MG pracuje na vlastním tříválci 1,0 s turbem a dalších přeplňovaných motorech - 2 - MG3 2013 produkcni 02MG pracuje na vlastním tříválci 1,0 s turbem a dalších přeplňovaných motorech - 3 - MG3 2013 produkcni 04MG pracuje na vlastním tříválci 1,0 s turbem a dalších přeplňovaných motorech - 4 - MG5 oficialni 01MG pracuje na vlastním tříválci 1,0 s turbem a dalších přeplňovaných motorech - 5 - MG5 oficialni 02MG pracuje na vlastním tříválci 1,0 s turbem a dalších přeplňovaných motorech - 6 - MG5 oficialni dalsi 04
MG pracuje na vlastním tříválci 1,0 s turbem a dalších přeplňovaných motorech - 7 - MG CS 2013 oficialni 01MG pracuje na vlastním tříválci 1,0 s turbem a dalších přeplňovaných motorech - 8 - MG CS 2013 oficialni 04MG pracuje na vlastním tříválci 1,0 s turbem a dalších přeplňovaných motorech - 9 - MG CS 2013 oficialni 03MG pracuje na vlastním tříválci 1,0 s turbem a dalších přeplňovaných motorech - 10 - mg6_2009_05MG pracuje na vlastním tříválci 1,0 s turbem a dalších přeplňovaných motorech - 11 - mg6_2009_04
Adeptů na nové turbomotory a dvouspojkové převodovky je spousta

Zdroj: Autocar

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.