Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes záhadně otočil, svým nejlepším motorům náhle zrušil pohřeb
25.11.2019 | Petr Prokopec
Měly to už oficiálně spočítané, dokonce ani nefigurují v současné nabídce a nejednou jsme za ně uronili slzu. Teď jim ale rázem zrušili pohřeb - sám šéf Mercedesu řekl, že V12 jedou dál.
Pokud patříte mezi lépe situované automobilové nadšence s trvalou adresou na starém kontinentu, pak pro vás asi poslední měsíce nebyly zrovna procházka růžovou zahradou. Prakticky každodenně ubývaly možnosti, za co vydělané peníze utratit. Z trhu mizí sportovní modely a ty ostatní přicházejí o nejvýkonnější motory. Obě kategorie padají za oběť stále přísnějším limitům spotřeba a emisí, byť jejich zaříznutí reálně těžko něco změní.
Bruselskému diktátu se nakonec minimálně jedna automobilka rozhodla vzepřít, a to přesto, že před ním už zjara kapitulovala. Tehdy Mercedes oznámil, že končí hned s několika silnými motory a mezi nimi i s veškerými dvanáctiválci. Nepřeháněl, dnes si auto třícípé hvězdy s motorem V12 nekoupíte a změnit se na tom nemělo už nic - tyto pohonné jednotky chtěli Němci dál vyrábět jen v rámci dodávek pro automobilku Pagani. Teď je ale všechno jinak.
Sám nejvyšší šéf Mercedesu Ola Källenius na autosalonu v Kantonu překvapil novináře informací, že dvanáctiválcem nakonec bude osazena i příští generace třídy S, která dorazí na trh až v roce 2021. Co automobilku k tomuto záhadnému veletoči vedlo, neupřesnil, už dříve se ale přímo Källenius nechal slyšet, že Mercedes má relativně širokou základnu tradičních zákazníků, kteří auta bez V12 prostě nechtějí. Není tedy nemístné předpokládat, že v reakci na tento tlak se firma ještě rozhodla investovat do přizpůsobení V12 novým emisním normám - v ničem jiném problém není.
Pro tuto chvíli tak můžeme zajásat, tohle jsme vážně nečekali. Källenius dodal, že detaily k motoru budou upřesněny v příštím roce, vůbec bychom se však nedivili, kdyby agregát byl upraven ke kooperaci se 48voltovým elektrickým systémem. Zároveň by se mohl dočkat i deaktivace válců, většího rozsahu „plachtění“ i rozšířeného rychlostního pásma, ve kterém zasahuje systém start-stop. Vše samozřejmě kvůli snížení „uhlíkové stopy”.
Tento týden tedy můžeme odstartovat zvesela, ač to v závěru toho předchozího vypadalo právě s dvanáctiválci u Mercedesu definitivně bledě. Německá automobilka totiž právě v Kantonu odhalila nový Mercedes-Maybach GLS600. Jakkoliv však dříve „šestistovkové“ označení dávala jen verzím osazeným motorem V12, v tomto případě pod kapotu zamířit osmiválec.
Källenius to vysvětlil tak, že pro GLS se s dvanáctiválcem nepočítá, a to ani v případě luxusní odnože. Naopak v tomto ohledu máme očekávat spíše downsizing, neboť nejprodávanější verzí Maybachu je šestiválcové provedení třídy S nabízené v Číně. SUV by pak mohlo jít stejným směrem, jakkoliv oficiální potvrzení zatím nedorazilo, překvapivým návratem dvanáctiválců si ale můžeme být jisti.






Dvanáctiválce ještě nejsou u Mercedesu minulostí, objemná pohonná jednotka se vrátit v roce 2021 pod kapotou třídy S
Zdroj: GT Spirit
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejnovější články
Rychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
včeraČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraZkrachovala další německá automobilová firma, výrobce úchvatného Mercedesu. Před úpadkem ji nezachránily ani čínské peníze
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 21:40 - řidičBOB
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom