Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes ví, jak si pomoci zpátky k ziskům. Někde zdražil svá auta až skoro o 100 tisíc, i když jim sebral výbavu
13.2.2025 | Petr Prokopec
U nás zatím k tomuto kroku automobilka nepřistoupila, pokud ale udělá to samé, co právě ryze z vlastní vůle provedla v Austrálii, její klientela snad nevyhnutelně dál prořídne.
Na sklonku roku 2022 šéf Mercedesu Ola Källenius uvedl, že pokud by třícípá hvězda musela opustit čínský trh, jednalo by se o hotovou katastrofu. V Říši středu totiž končí zhruba 40 procent veškeré produkce značky. Proto také Němci začali před pár týdny bít na poplach, neboť jakkoli dobrovolně Číně nedali sbohem, tamní klientela o jejich vozy přestává mít zájem. Celkové loňské registrace totiž poklesly o 3 procenta, s Říší středu je však spojován 7procentní pád.
Lze daný vývoj nějak zvrátit? Nejspíš nikoli, a to bereme v potaz i chystaný Mercedes-Benz CLA třetí generace, který dostane do vínku motory od čínského Geely. Třícípá hvězda totiž stále méně zvládá oslovovat tradiční klientelu, ta nová ale nepřichází. Navíc Němci odrazují kupce stále větším tlakem na digitalizaci, hybridizaci, downsizing a elektrifikaci s čímž přišel pád z technologických i kvalitativních výšin.
Suma sumárum se tak automobilka dostala do situace, kdy pomalu jakýkoli její krok bude vyvolávat rozpaky. Ostatně se stačí podívat na novinky přicházející z Austrálie. Na nejmenším světovém kontinentu totiž automobilka pro letošek přistoupila ke zdražení všech svých modelů, a to v rozmezí od 600 do 6 000 AUD (cca 9 200 až 91 500 Kč). Nejvyšší částka pak sice rozhodně není zanedbatelná, ovšem protože je spojena s Maybachem S680, klientela by ji asi dokázala akceptovat.
Větším problémem než ono zdražení je tak spíše skutečnost, že jej Mercedes nemá jak ospravedlnit. Na dotaz kolegů z magazínu Drive, zda došlo k úpravám ve výbavě, totiž australské zastoupení automobilky neodpovědělo. A nejspíš k tomu má i důvod, neboť třeba GLA modelového roku 2025 přišlo o některé prvky, které dříve byly součástí standardu. Třeba za střešní okno je tak třeba připlácet 1 800 AUD (asi 27 500 Kč), zatímco metalický lak zvedne váš koncový účet až o 1 569 AUD (cca 25 000 Kč). A to nemluvíme o zadní posuvné lavici či sníženém podvozku.
GLA přitom loni bylo nejprodávanějším modelem značky v Austrálii, což nejspíš třícípá hvězda zkouší pro letošek maximálně využít. Nicméně pokud ceny tohoto SUV zamířily o 700 AUD (10 700 Kč) výše, přičemž další nemalé peníze je třeba utratit za výbavu, která dříve byla standardem, kupci rozhodně fronty před showroomy stát nebudou. Spíše se dá očekávat jejich úprk směrem ke konkurenci. Klidně pak i té čínské, která v Austrálii začíná vystrkovat růžky stále víc. A stejně jako jinde nabízí víc za daleko míň.
Člověk se tak musí ptát, čeho přesně se Mercedes snaží dosáhnout. Pokud chce s pomocí vyšších cen působit jako značka, která má navrch, pak musí zároveň přijít s faktickými projevy téhož. Jenže elektrická nabídka téměř nikoho neoslovuje z a podobně je tomu i u modelů AMG, které přišly o ryzí osmiválec a dočkaly se hybridního pohonu. U zbytku portfolia pak něco navíc lze spojit maximálně už jen s image třícípé hvězdy, načež by Němci pomalu měli spíše zlevnit, aby se dostali k širšímu publiku. Jenže k tomu se vážně nemají.



GLA pro letošek v Austrálii nabízí méně za mnohem víc. Ke zdražení ovšem automobilka přistoupila u celého svého tamního portfolia. Chystá to i jinde? Zjišťujeme víc. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Drive
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před 3 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nejnovější články
Miliardář vlastnící Bugatti akcelerující z 0 na 500 km/h za 20 s odhalil jeho nároky, pneu za 170 tisíc vydrží jen 60 km
před hodinouUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před 3 hodinamiPorsche Taycan dál ruinuje všechny majitele bez rozdílu. I ojetiny ztrácí na ceně absolutně nejvíc ze všech aut
před 4 hodinamiNový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva