Mercedes v problémech dál šetří, kde může, na svém klíčovém odbytišti se zbaví 15 procent zaměstnanců

Roky trvání na sebezničující strategii si u Mercedesu vybírají svou daň. Po oznámení rozsáhlých úsporných opatření v Evropě, kde se postupně dotknou desítek tisíc lidí, se schyluje k pročištění stavů také v Číně. Řady automobilky mají tisíce zaměstnanců opustit i tam.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes v problémech dál šetří, kde může, na svém klíčovém odbytišti se zbaví 15 procent zaměstnanců

před 3 hodinami | Petr Miler

Mercedes v problémech dál šetří, kde může, na svém klíčovém odbytišti se zbaví 15 procent zaměstnanců

/

Foto: Mercedes-Benz

Roky trvání na sebezničující strategii si u Mercedesu vybírají svou daň. Po oznámení rozsáhlých úsporných opatření v Evropě, kde se postupně dotknou desítek tisíc lidí, se schyluje k pročištění stavů také v Číně. Řady automobilky mají tisíce zaměstnanců opustit i tam.

Německé Porsche se v posledních letech dopustilo řady přešlapů a bude mít co dělat, aby se z problémů vylízalo, nakonec ale zůstává ve srovnání s většinou konkurentů v podstatně lepší pozici. S odstupem času je zřejmé, že na měnící se situaci reaguje nejlépe a nejrychleji.

I když také Zuffenhausen nesmyslně vsadil na elektromobily, nikdy nechtěl nabízet jen ty. Cíl učinit 80 procent prodejů „elektrických” navíc loni padl a dnes to vypadá, že automobilka jako první komplexně pochopila „pravidla elektrické hry”. Stejně tak jako první pochopila, že party v Číně skončila a tamní aktivity je třeba omezit. Vše nasvědčuje tomu, že v tomto všem je velmi avantgardní.

Konkurenti totiž s odstupem dělají to samé. Jen elektromobily za pár let už nechce nabízet skoro nikdo a nyní u ostatních přichází i vystřízlivění z čínského snu. Nejnověji je to Mercedes, jehož brzká elektrická budoucnost je definitivně pryč, místo toho chce následky předchozích přešlapů zalátat masivními úsporami. Dosud byla řeč jen o Evropě, Bloomberg ale nově s odvoláním na své zdroje v Číně dodává, že automobilka jde ve stopách Porsche i tam.

Podle Bloombergu se chce Mercedes a jeho dceřiné společnosti zbavit v Číně nejméně 15 procent zaměstnanců v Číně, Reuters hovoří dokonce o 25 procentech. Důvodem je pochopitelně ztráta pozic na tamním trhu, která dále neospravedlňuje tak mohutnou čínskou přítomnost.

Mercedes odmítl situaci oficiálně komentovat, podle námi získaného vyjádření ale zaměstnává v Číně okolo 12 tisíc lidí, tedy 1 800 až 4 000 z nich by mělo jít. Největší rány mají pocítit lidé v administrativě, osekávání nákladů je ale rozsáhlejší a jistý si nemůže být nikdo ničím. Tento krok přichází po varování z minulého týdne, kterým Mercedes avizoval další poklesy zisku. Stejně jako ostatní evropské automobilky se skupina potýká s rostoucími náklady na nechtěnou elektrifikaci a klesající poptávkou prakticky po všem.


Mercedes v problémech dál šetří, kde může, na svém klíčovém odbytišti se zbaví 15 procent zaměstnanců - 1 - Mercedes E300 L China 2025 oficialni 01Mercedes v problémech dál šetří, kde může, na svém klíčovém odbytišti se zbaví 15 procent zaměstnanců - 2 - Mercedes E300 L China 2025 oficialni 02Mercedes v problémech dál šetří, kde může, na svém klíčovém odbytišti se zbaví 15 procent zaměstnanců - 3 - Mercedes E300 L China 2025 oficialni 03
Mercedes se vždy mohl přetrhnout, aby v Číně uspěl. Kýčovitost moderních Mercedesů je dílem reakce na čínské preference, stejně tak pro tento trh vyráběl a vyrábí řadu specialit jako tuto prodlouženou třídu E s dvoulitrovým turbem. Nic z toho ale nestačí na udržení pozic, Mercedes stejně jako Porsche počítá s tím, že party v této zemi skončila. Foto: Mercedes-Benz

Zdroje: Bloomberg, Reuters, Mercedes-Benz

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše