Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes v problémech dál šetří, kde může, na svém klíčovém odbytišti se zbaví 15 procent zaměstnanců
před 3 hodinami | Petr Miler
Roky trvání na sebezničující strategii si u Mercedesu vybírají svou daň. Po oznámení rozsáhlých úsporných opatření v Evropě, kde se postupně dotknou desítek tisíc lidí, se schyluje k pročištění stavů také v Číně. Řady automobilky mají tisíce zaměstnanců opustit i tam.
Německé Porsche se v posledních letech dopustilo řady přešlapů a bude mít co dělat, aby se z problémů vylízalo, nakonec ale zůstává ve srovnání s většinou konkurentů v podstatně lepší pozici. S odstupem času je zřejmé, že na měnící se situaci reaguje nejlépe a nejrychleji.
I když také Zuffenhausen nesmyslně vsadil na elektromobily, nikdy nechtěl nabízet jen ty. Cíl učinit 80 procent prodejů „elektrických” navíc loni padl a dnes to vypadá, že automobilka jako první komplexně pochopila „pravidla elektrické hry”. Stejně tak jako první pochopila, že party v Číně skončila a tamní aktivity je třeba omezit. Vše nasvědčuje tomu, že v tomto všem je velmi avantgardní.
Konkurenti totiž s odstupem dělají to samé. Jen elektromobily za pár let už nechce nabízet skoro nikdo a nyní u ostatních přichází i vystřízlivění z čínského snu. Nejnověji je to Mercedes, jehož brzká elektrická budoucnost je definitivně pryč, místo toho chce následky předchozích přešlapů zalátat masivními úsporami. Dosud byla řeč jen o Evropě, Bloomberg ale nově s odvoláním na své zdroje v Číně dodává, že automobilka jde ve stopách Porsche i tam.
Podle Bloombergu se chce Mercedes a jeho dceřiné společnosti zbavit v Číně nejméně 15 procent zaměstnanců v Číně, Reuters hovoří dokonce o 25 procentech. Důvodem je pochopitelně ztráta pozic na tamním trhu, která dále neospravedlňuje tak mohutnou čínskou přítomnost.
Mercedes odmítl situaci oficiálně komentovat, podle námi získaného vyjádření ale zaměstnává v Číně okolo 12 tisíc lidí, tedy 1 800 až 4 000 z nich by mělo jít. Největší rány mají pocítit lidé v administrativě, osekávání nákladů je ale rozsáhlejší a jistý si nemůže být nikdo ničím. Tento krok přichází po varování z minulého týdne, kterým Mercedes avizoval další poklesy zisku. Stejně jako ostatní evropské automobilky se skupina potýká s rostoucími náklady na nechtěnou elektrifikaci a klesající poptávkou prakticky po všem.



Mercedes se vždy mohl přetrhnout, aby v Číně uspěl. Kýčovitost moderních Mercedesů je dílem reakce na čínské preference, stejně tak pro tento trh vyráběl a vyrábí řadu specialit jako tuto prodlouženou třídu E s dvoulitrovým turbem. Nic z toho ale nestačí na udržení pozic, Mercedes stejně jako Porsche počítá s tím, že party v této zemi skončila. Foto: Mercedes-Benz
Zdroje: Bloomberg, Reuters, Mercedes-Benz
Bleskovky
Pozor na loupání znaku rychlého čínského Porsche za cenu Octavie, za jeho krádež můžete jít sedět
včeraPrvní elektrický muscle car ostudně selhal ve sprintu. V tom jediném, co má umět, mu zadek nakopalo rodinné SUV
27.2.2025Dvě z největších silničních stíhaček automobilových dějin si to rozdaly ve sprintu, je to souboj aut za víc než 300 milionů
26.2.2025
Nejnovější články
Dacia vyzývá majitele tisíců aut, aby s nimi raději přestali jezdit, za jízdy jim může upadnout kolo
před 50 minutamiCarlos Tavares dostal za přivedení Stellantisu do problémů nepochopitelně mnoho peněz, domů si po odchodu nese miliardy
před 2 hodinamiMercedes v problémech dál šetří, kde může, na svém klíčovém odbytišti se zbaví 15 procent zaměstnanců
před 3 hodinamiNová levná Lada kompletně odhalila svůj finální interiér a poprvé i kufr. Při jejích cenách to bude obrovský hit
před 5 hodinamiIluze o dopravě v Evropě zajišťované elektrickými autobusy se rozplývá, v Nizozemsku je ve velkém nahrazují zpět dieselovými
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 03.01. 14:08 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.28. 12:37 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 02.28. 10:49 - M.Z.
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.28. 09:43 - M.Z.
- Za kolik jezdíte s benzínem? 02.28. 00:25 - Jaggie
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 02.27. 08:43 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 02.25. 19:01 - Kavis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 02.25. 15:25 - řidičBOB