Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes už tříválce odmítá zcela, vadí mu hluk a vibrace
11.4.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Závan zdravého rozumu ze Stuttgartu jen vítáme. Jeden z největších motorových omylů Mercedes podporovat nebude, teď už vůbec.
Pokud si přečtete náš přehled nepovedených downsizingů, tříválců v něm najdete hned několik. A to je třeba dodat, že tento přehled sloužil spíše jako ukázka typů nepovedených motorů, nikoli jejich úplný výčet. Za všechny můžeme jmenovat jednotku 0,9 TCe, která si v našem testu vysloužila označení tragický motorový omyl. Ne všechny podobné agregáty jsou tak nepřesvědčivé, opravdu dobrý tříválec ale neznáme, takový neexistuje, nejde vyrobit.
Motor této koncepce bude z podstaty vždy trpět vibracemi, zvláštním zvukovým až hlukovým projevem a nestandardním rozprostřením dodávaného výkonu v průběhu otáček. Ať už si s s jeho vývojem kdokoli bude hrát jakkoli. Motivace k přepřáhnutí na tento typ motoru jsou dobře známé, nemůžeme se ale smířit a zřejmě se ani nikdy nesmíříme s tím, jak mnoho z kultivovanosti, zvukového projevu a uživatelské přívětivosti obětují a čemu. Snížení spotřeby paliva je mnohdy iluzorní či naprosto minimální a když si k tomu vezmete, co všechno navíc umí povedený čtyřválec podobného ražení. Přesto se na tříválce přepřahá a přepřahat bude, ne však všude.
Jedním z nečekaných odpůrců motorů této koncepce je už delší dobu Mercedes. Ten, i když BMW s touto výhybkou nemá problém, už dříve konstatoval, že tříválce nenasadí do větších modelů, protože nejsou dostatečně kultivované. Teď svůj odpor dále rozšířil - už je odmítá zcela.
Prof. Dr. Thomas Weber, šéf výzkumu a vývoje značky v rozhovoru pro Car and Driver doslova uvedl: „Abychom postavili menší motor, bylo by teoreticky možné 'uříznout' jeden válec, ale takový tříválec by nebyl ani blízko tomu, kde bychom chtěl být pohledem vynaložených nákladů. Navíc by nesplnil naše standardy z hlediska hluku a vibrací. Proto jsme se rozhodli následovat strategii stavící na malých i větších čtyřválcových motorech.”
Dobrá zpráva a není jediná. Automobilka sice počítá s tím, že 90 procent jejích motorů bude čtyřválcových, jen kvůli tomu ale nechce zavrhnout zbylých 10 procent zákazníků. V nabídce tak dále zachová šesti-, osmi- a dokonce i dvanáctiválcové jednotky. K tomu odmítá postavit vůz jako BMW 2 Gran Tourer, protože prý existují „zajímavější cesty, jak přepracovat více než čtyři či pět osob. A pro nás se počítají i emoce”.
Inu, ne každý chce být jako Mnichov. Jedině dobře, pro nás se počítá rozmanitost a konkurence schopná nastavovat zrcadlo nemohoucnosti rivalů...



Také Mercedes podléhá tlaku na downsizing pohonných jednotek, jak ukazuje třeba nový osmiválec AMG v modelu GT, jehož test vám brzy nabídneme. Zná ale limity, „pod čtyřválce” z rozumných důvodů nepůjde
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 8 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 9 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 11 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
dnesNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan