Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes Unimog 2013: nový Unimog je flexibilnější, úspornějí i komfortnější
29.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Legendární pracant ze Stuttgartu dostal multifunkční volant, bohatší prosklení i nové motory nabízející až 354 koní. Volit můžete z 10 karosářských verzí.
Svých patnáct minut bulvární slávy si Mercedes-Benz Unimog vybral loni, kdy se jako nový mazlíček objevil ve vozovém parku Arnolda Schwarzeneggera. Ten přitom s několikatunovým pracantem rozhodně nehodlá svážet odpad v Los Angeles, ale spíše jen provokovat legislativce, mezi něž ještě nedávno patřil. Jeho model totiž i přes veškeré snahy německé automobilky dokáže zprovodit ze světa jednoho ledního medvěda již při pouhém nastartování, další dva pak padnou za obět samotné jízdě. Přitom stačilo jen chvíli vyčkat a bývalý Terminátor mohl sáhnout po zcela novém modelu, jehož pohonné jednotky již splňují normu Euro VI a mohou se tak bez problémů pohybovat i po státě s tak přísnými emisními zákony, jako je Kalifornie. Ledním medvědům by to ale asi stejně nepomohlo, emise opravdu škodlivých plynů jsou jedna věc, produkce CO2 jiná.
Vyjma regulací se Mercedes-Benz při ladění pohonných jednotek zaměřil také na efektivnost, přičemž napříč spektrem došlo ke snížení spotřeby o 4 procenta. Na výběr jsou přitom tři čtyřválce a dva šestiválce, jejichž objem se pohybuje v rozmezí 5,1 až 7,7 litru. V závisloti na tom pak lze očekávat i daný výkon, přičemž základ se pyšní 156 koňmi a 650 Nm točivého momentu, vrchol nabízí 354 koní a až 1 200 Nm (dostupných mezi dvanácti a šestnácti sty otáčkami). Přesné jízdní výkony samozřejmě závisí na konkrétním modelu, žádné dechberoucí údaje ale rozhodně nečekejte. Stejně jako není překvapivé, že nižší spotřeby a emisí dosáhla značka především díky novým katalyzátorům, filtrům pevných částic a vstřikování AdBlue.
Po stránce stylistické lze očekávat bohatší prosklení kabiny, díky čemuž je zajištěna lepší viditelnost do všech stran. Dále byly vylepšeny čelní světlomety, které dostaly LED technologii a přibyla denní světla zasazená do masivního čelního nárazníku. Přední stěrače jsou pak uchycené na střeše, na spodní část čelních partií míří kamera. Skrze ni pak řidič může zkontrolovat přichycené komponenty, tedy např. radlici u sněžné frézy nebo třeba sekačku trávu.
Jak jsme již naznačili, volit lze z deseti verzí (U 216, U 218, U 318, U 423, U 427, U 430, U 527, U 530, U 4023 a U 5023), ke kterým se pak přidávají modely Econic určené třeba pro dopravu na letištích nebo odvoz odpadu (v tomto případě lze volit z verzí 4x2, 6x4 a 6x2/4, čímž jsou jasné jedna až dvě zadní nápravy). Ve všech případech přitom platí, že první číslo v názvu označuje velikost, zatímco druhé dvě by měly informovat o výkonu. Na to se však nemůžeme spolehnout, neboť jak dokazuje třeba vrcholná pohonná jednotka, žádnou verzi s čísly 35 tu nemáme.
Uvnitř všech modelů je pak jistotou větší prostor i komfort. První zlepšení je dáno prodloužením kabiny o 120 mm a zároveň posunutím pohonných jednotek dozadu a níže (čímž došlo ke zlepšení stability a snížení těžiště), druhé zařazením nových prvků. Kromě multifunkčního volantu tak máte k dispozici třeba lepší vyhřívání (volantu i čelního skla) nebo klimatizaci, nový je třífázový systém dofukování pneumatik a spoléhat můžete také na lépe čitelné přístroje a intuitivní ovládání.
Ceny prozatím k dispozici nejsou, podle tiskového prohlášení by ale nové Mercedesy Unimog a Econic měly být k mání hned ve 130 zemích světa (přičemž jejich majitelé mohou vybírat mezi 650 servisními zázemími). Do budoucna přitom značka připravuje ještě jedno zlepšení, a sice novou převodovku, která nahradí stávající manuál s osmi rychlostmi a šesti zpátečkami. Její ovládání se navíc přestěhuje na sloupek, díky čemuž budete mít až 14,5 tuny nákladu (u verze U 5023) lépe v rukou.
































































Nový Mercedes Unimog je k mání v deseti různých provedeních, z nichž mnohé jako třeba sněžná fréza, hasičský vůz či sanitní vůz slouží konkrétnímu účelu. Ostatní verze pak nabízejí značnou variabilitu a flexibilitu
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
včeraUž ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025Muž vyhrál v loterii Porsche 911 GT3 RS i s milionem na provoz, záhy ho totálně zničil při nehodě. A na krku má policii
5.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Pirelli Dutch Round včera 12:45
- Honda Test Days 2025: otestujte motocykly Honda včetně novinek včera 10:02
- Startovní listina Le Mans 2025 včera 10:00
- Šéf Trackhouse Marks: „To je důvod, proč jsme přivedli Oguru“ 5.4.2025
- Cremona: Test WorldWCR 2. den 4.4.2025

Nejčtenější články
Šéf Nissanu přiznal, že bez pomoci zvenčí už automobilka nepřežije, sám to nejspíš zabalí příští týden
8.3.2025VW říká, že interiérům svých aut vrátí fyzická tlačítka, prý to nejsou mobily. Snad to tentokrát skutečně udělá
8.3.2025Šéf výrobce elektromobilů pod tíhou ztrát a nesmyslných vizí skončil, miliony měsíčně ale bude brát dál
8.3.2025Vážně je to jen cenou? VW prodává svůj klíčový elektromobil v Číně za 380 tisíc Kč, přesto je to totální propadák
9.3.2025Nové Audi A6 v úplném základu je teprve tragédie. Interiér je reklamou na to, co jste si nekoupili. A co to má na zádi?
9.3.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření před 8 hodinami - Lachende Bestien
- Fiat a vše kolem nich včera - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? včera - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.06. 12:59 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.06. 12:09 - Stepan
- Onboard videa 04.06. 12:02 - brnenska.odchytova
- S větrem ve vlasech.... 04.05. 13:11 - jerry
- BMW Divize 04.04. 15:41 - pavproch