Mercedes ukázal nové pojetí svých interiérů, na rafičky už v nich nenarazíte

Nová třída A dostane jako první interiér, který definitivně mává analogovým přístrojům. Další modely čeká něco velmi podobného.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes ukázal nové pojetí svých interiérů, na rafičky už v nich nenarazíte

23.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes ukázal nové pojetí svých interiérů, na rafičky už v nich nenarazíte

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová třída A dostane jako první interiér, který definitivně mává analogovým přístrojům. Další modely čeká něco velmi podobného.

Třetí generace Mercedesu třídy A byla v produkční verzi odhalena v roce 2012 na ženevském autosalonu. Ve srovnání s předchozími inkarnacemi se jednalo o dramatický posun směrem k lepšímu. Namísto podivných proporcí jsme se dočkali pohledného klasického hatchbacku, který zároveň narostl do délky na takřka 4,3 metru. Na tyto změny zákazníci reagují kladně dodnes, třeba letošní březen byl v rámci evropských registrací s 18 568 prodanými vozy rekordním.

Čas se ale nezastaví, proto Mercedes již teď začíná lákat na generaci čtvrtou. Ta se opětovně ukáže v Ženevě, do prodeje pak zamíří již v létě příštího roku. I tady chce třícípá hvězda dokázat, že ji na jejím nejmenším modelu záleží, a tak jej jako první osadí novou evolucí pojetí svých interiérů. Právě tou se nyní značka v předstihu pochlubila a je skoro obtížné věřit, že na prvních snímcích je základní vstupenka do klubu Mercedesu a ne model z vrcholného luxusního segmentu.

Leccos ovšem vysvětluje fakt, že velmi podobného řešení se brzy dočkají další novinky v podobě nového CLS či druhá generace - nebo velký facelift - třídy G. Nakonec i toto řešení čerpá nemalou inspiraci od větších a dražších sourozenců, přičemž dominantou palubní desky je pětice výdechů klimatizace stylizovaných do tvaru turbíny a dvojice volně stojících displejů. V závislosti na zvolené výbavě zákazníci dostanou tři konfigurace - základem je dvojice 7palcových, zatímco o úroveň výše stojí jeden 7palcový a jeden 10,25palcový. Na vrchol se pak postaví dvojice 10,25palcových, jenž užívá technologii lepeného skla.

Mercedes se tímto způsobem definitivně loučí s klasickým přístrojovým štítem, u všech novinek lze od nynějška očekávat ryzí digitalizaci. Displej blíže ke středu vozu pak slouží pro ovládání multimediálního systému a klimatizace, přičemž vše vypadá elegantně a uhlazeně. Nicméně jsme zvědavi hlavně na praktičnost daného řešení, neboť nastavovat vyhřívání či chlazení kabiny přímo nad výdechy klimatizace se nám aktuálně nejeví jako jednoznačný klad.

Kritiku si ale ponechme osobní kontakt, nyní zamiřme za dalšími novinkami. Ty souvisí s navýšením prostoru, kdy cestující vpředu mají k dispozici více místa pro ramena (+9 mm), lokty (+35 mm) i hlavu (+7 mm). Stejnou proměnou prošla také záď (+22, +36, +8 mm), zatímco objem zavazadelníku vzrostl o 29 litrů na 370 l. Nákladový otvor se navíc rozšířil o 200 mm, zatímco délka podlahy zavazadlového prostoru doznala zvětšení o 115 mm.

Mercedes zapracoval na vyšší praktičnosti i v kabině, dveřní kapsy tak nově zvládají pobrat 1,5litrové lahve. Zadní sedadla pak budou standardně dělena v poměru 60:40, za příplatek však bude nabízena i konfigurace 40:20:40. Veškeré sloupky byly zeštíhleny bez změny tuhosti karoserie. Hlavní výhodou je zlepšení výhledu ven o podstatných 10 %, za čímž stojí i přesun vnějších zrcátek na dveře.

Dodat pak lze ještě zmínku o příchodu masážního strojku či chlazení sedadel, stejně tak ovšem dostanou zákazníci k dispozici i ambientní podsvícení s 64 LEDkami. S těmito prvky - a samozřejmě i s veškerými výše zmíněnými - pak může počítat i zbytek rodiny, jež bude zahrnovat konzervativně střižený sedan ve standardní i prodloužené formě a nástupce modelů CLA a GLA. První dvojice má rovněž dorazit příští rok.

Ve finále jen hodíme v rychlosti očkem po technice, která opětovně počítá s benzinovými i dieselovými motory. Novinkou ovšem budou plug-in hybridní verze užívající 48voltový elektrický okruh. Stran toho dorazí i nové provedení A40 AMG, v jehož případě bude dvoulitrový motor odladěn na zhruba 300 koní. Vrcholná verze A45 AMG se vrátí silnější než kdy předtím, výkonem má totiž překonat Audi a tedy i metu 400 koní.


Mercedes ukázal nové pojetí svých interiérů, na rafičky už v nich nenarazíte - 1 - Mercedes-Benz A-Class 2018 interier oficialni sada 01Mercedes ukázal nové pojetí svých interiérů, na rafičky už v nich nenarazíte - 2 - Mercedes-Benz A-Class 2018 interier oficialni sada 02Mercedes ukázal nové pojetí svých interiérů, na rafičky už v nich nenarazíte - 3 - Mercedes-Benz A-Class 2018 interier oficialni sada 03Mercedes ukázal nové pojetí svých interiérů, na rafičky už v nich nenarazíte - 4 - Mercedes-Benz A-Class 2018 interier oficialni sada 04Mercedes ukázal nové pojetí svých interiérů, na rafičky už v nich nenarazíte - 5 - Mercedes-Benz A-Class 2018 interier oficialni sada 05Mercedes ukázal nové pojetí svých interiérů, na rafičky už v nich nenarazíte - 6 - Mercedes-Benz A-Class 2018 interier oficialni sada 06Mercedes ukázal nové pojetí svých interiérů, na rafičky už v nich nenarazíte - 7 - Mercedes-Benz A-Class 2018 interier oficialni sada 07Mercedes ukázal nové pojetí svých interiérů, na rafičky už v nich nenarazíte - 8 - Mercedes-Benz A-Class 2018 interier oficialni sada 08Mercedes ukázal nové pojetí svých interiérů, na rafičky už v nich nenarazíte - 9 - Mercedes-Benz A-Class 2018 interier oficialni sada 09Mercedes ukázal nové pojetí svých interiérů, na rafičky už v nich nenarazíte - 10 - Mercedes-Benz A-Class 2018 interier oficialni sada 10Mercedes ukázal nové pojetí svých interiérů, na rafičky už v nich nenarazíte - 11 - Mercedes-Benz A-Class 2018 interier oficialni sada 11Mercedes ukázal nové pojetí svých interiérů, na rafičky už v nich nenarazíte - 12 - Mercedes-Benz A-Class 2018 interier oficialni sada 12
Toto vážně není pohled na kabinu vrcholného modelu Mercedesu, nýbrž na novou třídu A, tedy nejmenší vůz značky. Se dvěma digitálními displeji lze počítat již standardně, měnit se bude pouze jejich velikost

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše