Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes třídy S má po faceliftu. Luxusem hýří více než kdy dříve
18.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mercedes omladil nejen standardní provedení, ale i verze AMG a Maybach. Všechny mohou profitovat též z nové techniky a vylepšených interiérů.
O faceliftu Mercedesu třídy S se mluví již měsíce, jeho představení bylo ostatně očekáváno již loni. Nakonec jsme se jej dočkali až dnes na autosalonu v Šanghaji, tamní premiéru ovšem třícípá hvězda pojala opravdu velkolepě - kromě standardní verze limuzíny totiž dorazily také varianty AMG a Maybach. Ve všech případech přitom došlo k drobným hrátkám v rámci designu a rozsáhlejšímu osvěžení v interiéru. Ještě více novinek se ale týká techniky.
My si nejprve posvítíme na exteriér, který dává na odiv hlavně novou čelní masku. Modely se šesti a osmi válci dostaly do vínku provedení se třemi dvojitými lamelami, podobné tomu, jaké dříve nosily dvanáctiválce. Pro ně jsou pro změnu aktuálně určeny přídavné a chromem potažené vertikální proužky. Maybach se navíc pyšní specifickým logotypem mezi lamelami, který mohou doplnit světlomety Intelligent Light Assist. V jejich případě přitom došlo na aplikaci tří LEDkových pruhů.
Nový je také čelní nárazník, který ve svých rozích hostí rozměrnější ventilační otvory a na první pohled se tak může zdát, že pokaždé máte tu čest s variantou AMG. Ve stejném duchu se nese i záď, jenž dává výrazně najevo kromě nového nárazníku i koncovky výfuku. Mimo to také v tomto případě došlo na modifikace světel, přičemž tentokrát lze počítat s hrátkami optických vláken uvnitř lamp při každém odemčení nebo zamčení vozu. Osvěžena byla také nabídka litých kol, kde lze vybírat ze sedmi nových variant v 17- až 20palcovém provedení. Tím nám ale modifikace zevnějšku končí, přesunout se tak můžeme do kabiny.
Ten od pohledu působí ještě noblesněji než dosud, přičemž z vizuálních změn je jasně patrný nový tříramenný volant, který nahradil dosavadní dvouramenný. Palubní deska pak hostí dvojici 12,3palcových displejů, které se již obejdou bez separovaných rámečků - místo toho naopak sdílí skleněné víko. Vylepšen byl také povrch většiny ovládacích prvků, kromě toho v nabídce dřevěných dekorů přistály dva nové - jeden přitom disponuje „otevřenými póry“. Kořené čalounění lze volit v obměněných odstínech, přičemž dorazily i nové dvoubarevné kombinace jako šedo-hnědá či hnědo-béžová. Až 64 odstínů pak nabízí ambientní osvětlení, které zvládá ozářit nejen každý záhyb, který chcete, ale nejspíše i místa, o nichž jste dosud neměli ani ponětí.
Zmínit musíme také novou technologii Energizing Comfort Control, která je vůbec první takovou na světě a která na sebe váže různé systémy jako třeba klimatizaci, osvětlení či hudební doprovod. Volit můžete ze šesti programů - Freshness, Warmth, Vitality, Joy, Comfort a Training - přičemž každý běží po dobu 10 minut a je doprovázen i odlišnou masáží. Cílem je přitom uvolnění řidiče i snaha o znovunabytí jeho koncentrace.
Tím se dostáváme k největší novince faceliftované třídy S, a sice k modernizovanému systému autonomního řízení. Ten za vás sice stále ještě nepřebere plnou kontrolu, zvládá však samovolně zastavit, pokud třeba usnete či upadnete do bezvědomí - v takovém případě je navíc přivolána i pomoc. Mimo to systém zvládá veškeré manévry na dálnicích, rychlost vozu ovšem upraví i před zatáčkami či křižovatkami.
Aby toho bylo dosaženo, máme zde nálož asistenčních systémů, mezi něž patří adaptivní tempomat, monitoring jízdních pruhů, aktivní řízení vozu v jízdních pruzích či detekce dopravního značení. V tomto ohledu navíc vůz spoléhá nejen na živý obraz kamery, ale taktéž uschovaná data v rámci navigace. Mimo to je ovšem součástí balení i plejáda vylepšených senzorů a radarů, které kromě cesty sledují i chování řidiče.
Opomenout nesmíme ani na automatické parkování skrze aplikaci v mobilním telefonu, po vzoru kupé a kabrioletu pak i čtyřmístná limuzína dostala do vínku technologii „zaklekávání“ v zatáčkách. Ta upraví vnitřní náklon karoserie až o 2,65 stupně, aby tak došlo k negování setrvačných sil. Výsledkem má být absolutní komfort na palubě, o což se ostatně stará také modifikovaný vzduchový podvozek.
Přesunout se můžeme k pohonným jednotkám, kde zpočátku bude možné volit mezi třemi základními variantami S 350d 4Matic, S 400d 4Matic a S 560 4Matic. První dvě dostaly do vínku třílitrový turbodiesel, který produkuje 286 nebo 340 koní a 600 nebo 700 Nm točivého momentu. U slabního provedení lze přitom očekávat spotřebu 5,5 litru na sto kilometrů, druhá je o desetinku žíznivější.
Benzinové provedení počítá s osmiválcem naladěný na 469 koní a 700 Nm, se kterým se pojí spotřeba 8,5 l/100 km. Kromě toho ovšem dorazí i nový řadový šestiválec M256, který kromě klasického turbodmychadla dostane do vínku i elektricky řízený kompresor a integrovaný startér-generátor. Přesný výkon třícípá hvězda zatím nezmiňuje, nicméně dočkat bychom se měli více než 408 koní.
Plug-in hybridní varianta profituje z větších baterií o kapacitě 13,3 kWh, jenž stojí za ryze elektrickým až 50kilometrovým dojezdem. V případě varianty S 63 AMG pak můžeme zmínit adopci nového čtyřlitrového bi-turba, které nahrazuje předchozí 5,5litrový osmiválec. Výkon tohoto modelu ovšem narostl na 612 koní, točivý moment pak na 900 Nm, což stačí na sprint na stovku za 3,5 s.
U osmiválcového provedení z Affalterbachu lze volit mezi pohonem zadních a všech kol, který je standardem pro vozy s levostranným řízením - tedy i pro ty, které se dostanou na český trh. Tato koncepce je přitom určena vrcholnému provedení S 65 AMG, pod jehož kapotou se ale již nic nemění - i nadále lze tedy počítat s přeplňovaným dvanáctiválcem o šestilitrovém objemu se 630 koňmi.
Tím jsme se dostali na konec, aktuálně tak jen dodáme, že osmiválcové AMG má v základu 19palcová litá kola, dvanáctiválcové pak dvacetipalcová. Kromě toho došlo k vizuálnímu poladění obou nárazníků, instalaci sportovních sedadel či celé řadě technologií, za něž musíte u méně výkonných modelů připlácet. To ale samozřejmě neznamená, že by individualizovat nešel ani vrchol...
Faceliftovaný Mercedes-Benz třídy S 2017
Faceliftovaný Mercedes-AMG S 63 4Matic 2017
Faceliftovaný Mercedes-AMG S 65 2017
Faceliftovaný Mercedes-Maybach 2017
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis