Mercedes Sprinter 2014 je venku, jde o první dodávku světa plnící normu Euro VI

Německá značka zefektivnila pohonné jednotky, nový Sprinter tak může jezdit za pouhých 6,3 l. Mimo to je komfortnější a bezpečnější.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes Sprinter 2014 je venku, jde o první dodávku světa plnící normu Euro VI

30.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes Sprinter 2014 je venku, jde o první dodávku světa plnící normu Euro VI

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německá značka zefektivnila pohonné jednotky, nový Sprinter tak může jezdit za pouhých 6,3 l. Mimo to je komfortnější a bezpečnější.

Emisní normy se pro německou automobilku očividně staly jednou z priorit. Není to ale nic divného, pokud chce za rozumné peníze v nabídce udržet výkonné verze AMG , které ke svému pohonu často používají nadvakrát přeplňovaný šestilitrový dvanáctiválec, musí jejich papírové drancování životního prostředí vykoupit mnohem „ohleduplnějšími“ modely. Třeba takovým modelem Citan, pod jehož kapotou by nás nepřekvapil ani tříválcový motor (produkující pár papírových gramů CO2 na kilometr). Překarosovaný Renault Kangoo ovšem není jedinou úspornou novinkou značky. Již včera jsme totiž představili kompletně novou řadu Mercedesu Unimog a Econic, která splňuje emisní normy Euro VI. A dnes k nim můžeme přidat nový Sprinter. Tedy vůbec první dodávku světa, která se s příkazy Evropské unie zaměřenými na produkci CO2 zvládá vypořádat rovněž.

Dle výše napsaných řádků je jasné, že očekávat můžete hlavně u motorů, respektive zeštíhlení jejich nabídky. V rámci benzinových agregátů je možno volit jen z jediné možnosti - v nabídce zůstane jen 1,8litrový čtyřválec naladěný na 156 koní (volit můžete alespoň mezi čistě benzinovou nebo plynovou verzí). Spřáhnout jej přitom můžete se šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým automatem, což je volba, jakou si můžete dopřát i u dieselových motorů. Těch je přitom k mání několik, přičemž kromě počtu válců (čtyři až šest) se liší i výkonem (od 95 do 190 koní).

Nízké emise ovšem nejsou jediným výsledkem snahy techniků ve Stuttgartu. Balíček BlueEfficiency Plus, který zahrnuje třeba prodloužení finálního převodu a optimalizaci hnacího ústrojí, přináší snížení spotřeby na pouhých 6,3 l/100 km, což je v daném segmentu rekord. Je ovšem jasné, že s plně zatíženým vozem této hodnoty nedosáhnete ani náhodou. Zvláště, když sáhnete po verzi dlouhé 4,7 metru a schopné uvézt až 2,4 tuny nákladu.

Působivé ovšem je, že i přes zmíněné modifikace (přinášející do motorového prostoru další prvky) se Mercedesu povedlo prodloužit servisní intervaly. A to až na 60 000 kilometrů. Kromě toho se zlepšil i komfort v kabině, kde máte k dispozici nové čalounění, tlustší volant, novou řadicí páku, vylepšený audio systém nebo navigaci Becker Map Pilot, zvenčí je pak inovací zrevidovaná kapota, jiné nárazníky, světlomety a nižší světlá výška.

Dále se pro modelový rok 2014 stává standardem bezpečnostní systém Crosswind Assist reagující na boční větrné poryvy, za příplatek pak můžete sáhnout po asistenčních prvcích Collision Prevention Assist (přednárazová technologie), Blind Spot Assist (monitorování slepých úhlů), Highbeam Assist (automatické přepínání dálkových a potkávacích světel) nebo Lane Keeping Assist (jízda ve zvoleném pruhu).

První objednávky přijímá Mercedes-Benz již letos v červnu, přičemž první vozy by k zákazníkům měly dorazit v září. Ceny německá automobilka prozatím neupřesnila, oproti stávající nabídce ale zcela jistě doznají mírného navýšení. Základní benzinový model s nosností 692 kg byste tak mohli pořídit za nějakých 750 000 Kč. Tedy přibližně o padesát tisíc dráže než doposud.


Mercedes Sprinter 2014 je venku, jde o první dodávku světa plnící normu Euro VI - 1 - Mercedes-Benz Sprinter 2014 01Mercedes Sprinter 2014 je venku, jde o první dodávku světa plnící normu Euro VI - 2 - Mercedes-Benz Sprinter 2014 02Mercedes Sprinter 2014 je venku, jde o první dodávku světa plnící normu Euro VI - 3 - Mercedes-Benz Sprinter 2014 03Mercedes Sprinter 2014 je venku, jde o první dodávku světa plnící normu Euro VI - 4 - Mercedes-Benz Sprinter 2014 04Mercedes Sprinter 2014 je venku, jde o první dodávku světa plnící normu Euro VI - 5 - Mercedes-Benz Sprinter 2014 05Mercedes Sprinter 2014 je venku, jde o první dodávku světa plnící normu Euro VI - 6 - Mercedes-Benz Sprinter 2014 06Mercedes Sprinter 2014 je venku, jde o první dodávku světa plnící normu Euro VI - 7 - Mercedes-Benz Sprinter 2014 07Mercedes Sprinter 2014 je venku, jde o první dodávku světa plnící normu Euro VI - 8 - Mercedes-Benz Sprinter 2014 08Mercedes Sprinter 2014 je venku, jde o první dodávku světa plnící normu Euro VI - 9 - Mercedes-Benz Sprinter 2014 09
Nový Mercedes-Benz Sprinter působí díky novým karosářským dílům sportovněji. S ohledem na pohonné jednotky modifikované s ohledem na Euro VI ale bude v reálu pomalejší

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.