Mercedes SLS Roadster: bezkřídlý racek odhalen

O otevřené verzi Mercedesu SLS se mluví tak dlouho jako o SLS samém. Nyní o Roadsteru konečně víme více a máme jeho první oficiální fotografie.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes SLS Roadster: bezkřídlý racek odhalen

5.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Mercedes SLS Roadster: bezkřídlý racek odhalen

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

O otevřené verzi Mercedesu SLS se mluví tak dlouho jako o SLS samém. Nyní o Roadsteru konečně víme více a máme jeho první oficiální fotografie.

Nedá se říci, že by Mercedes SLS Roadster byl zrovna pečlivě střeženým tajemstvím. Již od dob úniků informací o verzi kupé se hovoří také o budoucím příchodu otevřeného provedení Roadster a ani sama automobilka s ním alespoň v poslední době nedělala velké tajnosti. Však již mezi reklamami Merecedesu pro letošní Super Bowl figurovala i ta, která SLS Roadster ukázala bez maskování mezi dalšími atraktivními modely značky. Vůz jsme si při této příležitosti moc dobře prohlédnout nemohli, ale k vidění byl.

Očekávali jsme tedy jeho brzkou premiéru, nejprve na ženevském autosalonu, později na autosalonu v New Yorku. Ani jeden předpoklad se ale nevyplnil, Mercedes si SLS Roadster nechává pro domácí auto show ve Frankfurtu. Nyní to oficiálně potvrdil a přidal i první snímky jen lehoulince maskovaného vozu.

Poprvé si tak můžeme prohlédnout stříbrný šíp, který bychom mohli překřtít též na racka bez křídel. Varianta kupé si totiž nechává říkat též Gullwing, tedy racek a to podle nahoru se vyklápějících dveří, která v této pozici připomínají křídla letícího racka. Absence střechy, která je u roadsteru nutností, podobný mechanismus otevírání dveří pochopitelně znemožňuje, a tak vůz krom plátna nad hlavou dostal i klasicky se otevírající dveře.

Výše zmíněné odlišnosti jsou v podstatě tím jediným, co roadster od kupé technicky odlišuje. Již samo toto řešení je ale pozoruhodné - vůz totiž dokáže složit svou střechu jen za 11 sekund a to i za jízdy až do rychlosti plných 50 km/h. Jde tak snad o první vůz, u kterého můžeme hovořit o skutečné schopnosti skládat a natahovat střechu v běžném městském provozu.

Zajímavostí je i fakt, že automobilka s SLS Roadster počítala již od začátku vývoje modelu jako takového, a tak mu přizpůsobila už konstrukci základních prvků karoserie. Eliminace střechy si tedy ve výsledku vyžádala pouze drobné vyztužení prahů, díky čemuž je karoserie s 243 kg hmotnosti jen o 2 kilogramy těžší než u kupé. Pohotovostní hmotnost vozu bude přesto vyšší o něco znatelněji, když bylo dále vyztuženo ukotvení palubní desky, další podpůrné vzpěry najdeme ve středovém tunelu, rámu čelního skla a mezi místem pro uložení plátěné střechy a palivovou nádrží.

Zbytek techniky odpovídá již dávno odhalenému kupé SLS AMG a pod kapotou tak najdeme atmosféricky plněný osmiválec o objemu 6,2 litru a výkonu 571 koní, který je přes povinnou automatickou převodovku se sedmi stupni posílán na kola zadní osy. Kompletní údaje o dynamice zatím nemáme, maximální rychlost roadsteru by ale měla činit stejných 317 km/h jako u kupé.

Jak jsme již avizovali, novinka bude představena 13. září na autosalonu ve Frankfurtu a do prodejů se dostane ještě letos na podzim. Na ceny si zatím musíme počkat.


Mercedes SLS Roadster: bezkřídlý racek odhalen - 1 - Mercedes SLS Roadster oficialni 01Mercedes SLS Roadster: bezkřídlý racek odhalen - 2 - Mercedes SLS Roadster oficialni 02Mercedes SLS Roadster: bezkřídlý racek odhalen - 3 - Mercedes SLS Roadster oficialni 03Mercedes SLS Roadster: bezkřídlý racek odhalen - 4 - Mercedes SLS Roadster oficialni 04Mercedes SLS Roadster: bezkřídlý racek odhalen - 5 - Mercedes SLS Roadster oficialni 05Mercedes SLS Roadster: bezkřídlý racek odhalen - 6 - Mercedes SLS Roadster oficialni 06Mercedes SLS Roadster: bezkřídlý racek odhalen - 7 - Mercedes SLS Roadster oficialni 07Mercedes SLS Roadster: bezkřídlý racek odhalen - 8 - Mercedes SLS Roadster oficialni 08
Mercedes SLS Roadster pro rok 2012 už je tajemstvím jen v nejmenších detailech

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.