Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes SLS AMG Electric Drive: sériová verze má 750 elektrických koní
27.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Ještě před premiérou na výstavě v Paříži vám můžeme představit produkční verzi prvního akumulátorového supersportu Mercedesu.
Pokud má nějaký automobil letošního pařížského autosalonu šanci zářit i pod maskovací plachtou, pak je to téměř jistě Mercedes SLS AMG Electric Drive. Jestli tomu tak opravdu je, budeme vědět už za chvíli, každopádně ještě před samotným odhalením se můžete i vy sami v malé předpremiéře podívat, jestli mu něco jako chromovaná modř skutečně přistane.
V případě, že netušíte, co je tohle za vůz, vzpomeňte si na původní prototyp SLS E-Cell v barvě záři karibského slunce a jste na správné stopě. Tohle auto s novým jménem a vzezřením připomínajícím tak trochu velkou vánoční ozdobu je v podstatě jeho produkční provedení.
První sportovní Mercedes na baterky tak svou vizáží navazuje na poněkud obyčejnější, před několika dny představený sériový elektromobil postavený na základech třídy B. Omezeními danými časem nabíjení, dojezdem nebo hrozbou postupné ztráty kapacity akumulátorů jsou na stejné lodi, výkonově však hrají naprosto jinou ligu.
V předstihu vám tak můžeme říci, že čtyři elektromotory SLS Electric Drive umístěné u 19" kol (pneumatiky mají rozměry 265/35 a 295/30 R19) s společně produkují výkon 552 kW (750 koní) a točivý moment 1 000 newtonmetrů, čímž se z tohoto Mercedesu stává vůbec nejsilnější model divize AMG. Na stovku se dostane za 3,9 sekundy a nejvyšší rychlost je elektronicky limitována na 250 km/h - to zřejmě kvůli zamezení příliš rychlému vybití akumulátorů (tedy pokud limit není jinde, celá soustava může mít problém bez následků dlouhodobě „živit” oněch 552 kW).
Kapacita li-ion akumulátorů se samostatným chlazením resp. ohříváním činí 60 kWh a celý jejich paklík váží 548 kilogramů. Když si k tomu přidáme 45 kilogramů vážící jeden každý synchronní elektromotor s permanentním magnetem a další nezbytné příslušenství, dostaneme se na dost nepříjemný nárůst hmotnosti. Ten pravděpodobně stoji za tím, že vůz i přes svůj enormní výkon není až tak rychlý.
O spotřebě energie, dojezdu a době nabíjení si můžeme udělat nejlepší obrázek dle kapacity akumulátorů. Ta odpovídá asi 23 litrům benzinu, takže 100-150 kilometrů na nabijí by vůz měl být schopen ujet rozumným tempem. V běžné zásuvce se pak plně dobije za nějakých 20 hodin, v případě dostupnosti lepšího zdroje bude k dispozici i nabíječka schopná plnit akumulátory elektrickým výkonem až 22 kW a zkrátit dobu nabíjení na přibližně 3 hodiny.
První dodávky zákazníkům odstartují v červenci 2013. Cena? Na německém trhu v přepočtu skoro deset a půl milionu korun a to je ve srovnání se standardním SLS AMG, které zvládne disciplínu z 0 na 100 za 3,8 s a jezdí 317 km/h, více než dvojnásobná částka.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Na vlastní oči vypadá elektrický Mercedes-Benz SLS AMG ještě futurističtěji než na snímcích, které pustila do oběhu automobilka. Přesto se stane realitou
Ani výkon 750 koní nezaručuje elektrickému SLS lepší dynamiku než standardnímu modelu s výkonem 571 koní a to má AMG v záloze ještě verzi GT s 591 koňmi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 08:03 - Brus
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 07:46 - Brus
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB