Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes SLS AMG Black Series: ostré SLS má až 631 koní
9.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
A nejde jen o výkon. Black Series v názvu SLS značí i jiný charakter motoru, citelné snížení hmotnosti a další úpravy klíčových komponent.
Novodobý Gullwing z produkce německého koncernu Daimler si jako jeden z mála sportovních modelů divize AMG udržel atmosférický motor. Tím je pořád 6,2litrový osmiválec M156/159, který v SLS AMG a SLS AMG GT disponuje výkonem 571, respektive 592 koní. Obecně se předpokládalo, že vrchol této typové řady s již tradičním označením Black Series půjde s výkonem ještě dál, otázkou bylo, jaký způsob plnění válců Mercedes zvolí.
Odpověď je možná překvapivější, než jistě mnozí předpokládali - SLS AMG Black Series totiž zůstává u atmosférické V8. Točivý moment motoru mírně poklesl z 650 na 635 newtonmetrů při 5 500 ot./min, ale jen ve prospěch zvýšení výkonové špičky na 631 koní při 7 400 ot./min. Modifikace motoru spočívala v přepracování nasávání, použití nových vačkových hřídelí a celkově vylepšeném chlazení. Pohonná jednotka je i díky tomu schopna točit 8 000 otáček za minutu.
Mercedes však ždímal nejen motor, ale výkonovou hmotnost navíc vylepšil i dietou. V zájmu vybroušení agility použil titanový výfukový systém se čtyřmi hranatými koncovkami a vážící jen 17 kg, což je o 13 kg méně než má standardní výfuk. Dalších patnáct kilogramů ušetřily lehké sportovní skořepiny, šest kilogramů ubrala demontáž multimediálního rozhraní Comand a instalace lithium-iontového akumulátoru srazilo váhu o dalších 8 kg. Přední spoiler, boční nástavce a difuzor pod zadním nárazníkem jsou z karbonu, aby hmotnost naopak zvyšovaly jen minimálně. Celkem se konstruktérům podařilo snížit váhu z 1 620 na 1 550 kg.
Maximální rychlost se patrně kvůli rozsáhlejšímu použití spoilerů, včetně pevného karbonového křídla na víku kufru, mírně snížila z 320 (verze GT) na 315 km/h. Čas potřebný k akceleraci na stovku se ale zkrátil. O jednu desetinu oproti GT, nebo dvě desetiny vteřiny ve srovnání se standardním SLS, takže Black Series teď dokáže z místa na 100 km/h vystřelit za 3,6 s.
Nejen v přímce, ale i v zatáčkách by to mohlo jet trochu rychleji. Nová Černá série má rozšířený rozchod kol o 20 mm vpředu a 24 mm vzadu, k tomu kovaná dvacetipalcová kola, manuálně stavitelné, tužší tlumiče a standardně karbon-keramické brzdy. SLS by mělo mít navíc také snížené těžiště díky tomu, že se podařilo uložit modifikovanou, rychleji řadicí sedmistupňovou převodovku AMG Speedshift DCT 7 o 10 mm níž. Ne že by to bylo u supersportu důležité, ale (zatím tedy neoficiálně) známe i jeho spotřebu. Ta by měla být v průměru 13,8 litru na 100 km.
Seznam příplatkových prvků výbavy bude u SLS Black Series asi poněkud stručnější, přesto bude možné objednat karbonový aero paket obsahující kupříkladu karbonová křidélka na bocích předního nárazníku nebo stavitelné zadní křídlo. Zajímavé také je, že Mercedes místo původního samosvoru použil elektronicky řízený diferenciál, i když nepředpokládáme, že by to mělo znamenat přibrzďování protáčejícího se kola.
Informace o částce potřebné k nákupu nejsou momentálně dostupné, ale SLS GT stojí v ČR 5,2 milionu a SLS Electric Drive 10,6 milionu. Předpokládáme, že by to mohlo být někde uprostřed.











Motor 6,2 V8 zůstává atmosférický a nabídne 631 koní při 7 400 otáčkách
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejčtenější články
Jedinou dodnes krásnou a sotva jetou Škodu s motorem V6 TDI a manuálem nikdo nechce, majitel přesto nesleví ani halíř
2.3.2025Mercedes má novou univerzální omluvu pro své propadáky. Také otřesný design modelů EQ označuje za „velmi progresivní”
2.3.2025Elektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
3.3.2025Číňané už ovládají 76 procent trhu s auty, na která EU vsadila vše. Ale nepolevíme a dotáhneme to do konce!
3.3.2025Muž, který dostal od Shakiry zadarmo její Lamborghini, se ho po pár měsících musí zbavit, auto ho přivádí na mizinu
3.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva