Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes SLS AMG Black Series: ostré SLS má až 631 koní
9.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
A nejde jen o výkon. Black Series v názvu SLS značí i jiný charakter motoru, citelné snížení hmotnosti a další úpravy klíčových komponent.
Novodobý Gullwing z produkce německého koncernu Daimler si jako jeden z mála sportovních modelů divize AMG udržel atmosférický motor. Tím je pořád 6,2litrový osmiválec M156/159, který v SLS AMG a SLS AMG GT disponuje výkonem 571, respektive 592 koní. Obecně se předpokládalo, že vrchol této typové řady s již tradičním označením Black Series půjde s výkonem ještě dál, otázkou bylo, jaký způsob plnění válců Mercedes zvolí.
Odpověď je možná překvapivější, než jistě mnozí předpokládali - SLS AMG Black Series totiž zůstává u atmosférické V8. Točivý moment motoru mírně poklesl z 650 na 635 newtonmetrů při 5 500 ot./min, ale jen ve prospěch zvýšení výkonové špičky na 631 koní při 7 400 ot./min. Modifikace motoru spočívala v přepracování nasávání, použití nových vačkových hřídelí a celkově vylepšeném chlazení. Pohonná jednotka je i díky tomu schopna točit 8 000 otáček za minutu.
Mercedes však ždímal nejen motor, ale výkonovou hmotnost navíc vylepšil i dietou. V zájmu vybroušení agility použil titanový výfukový systém se čtyřmi hranatými koncovkami a vážící jen 17 kg, což je o 13 kg méně než má standardní výfuk. Dalších patnáct kilogramů ušetřily lehké sportovní skořepiny, šest kilogramů ubrala demontáž multimediálního rozhraní Comand a instalace lithium-iontového akumulátoru srazilo váhu o dalších 8 kg. Přední spoiler, boční nástavce a difuzor pod zadním nárazníkem jsou z karbonu, aby hmotnost naopak zvyšovaly jen minimálně. Celkem se konstruktérům podařilo snížit váhu z 1 620 na 1 550 kg.
Maximální rychlost se patrně kvůli rozsáhlejšímu použití spoilerů, včetně pevného karbonového křídla na víku kufru, mírně snížila z 320 (verze GT) na 315 km/h. Čas potřebný k akceleraci na stovku se ale zkrátil. O jednu desetinu oproti GT, nebo dvě desetiny vteřiny ve srovnání se standardním SLS, takže Black Series teď dokáže z místa na 100 km/h vystřelit za 3,6 s.
Nejen v přímce, ale i v zatáčkách by to mohlo jet trochu rychleji. Nová Černá série má rozšířený rozchod kol o 20 mm vpředu a 24 mm vzadu, k tomu kovaná dvacetipalcová kola, manuálně stavitelné, tužší tlumiče a standardně karbon-keramické brzdy. SLS by mělo mít navíc také snížené těžiště díky tomu, že se podařilo uložit modifikovanou, rychleji řadicí sedmistupňovou převodovku AMG Speedshift DCT 7 o 10 mm níž. Ne že by to bylo u supersportu důležité, ale (zatím tedy neoficiálně) známe i jeho spotřebu. Ta by měla být v průměru 13,8 litru na 100 km.
Seznam příplatkových prvků výbavy bude u SLS Black Series asi poněkud stručnější, přesto bude možné objednat karbonový aero paket obsahující kupříkladu karbonová křidélka na bocích předního nárazníku nebo stavitelné zadní křídlo. Zajímavé také je, že Mercedes místo původního samosvoru použil elektronicky řízený diferenciál, i když nepředpokládáme, že by to mělo znamenat přibrzďování protáčejícího se kola.
Informace o částce potřebné k nákupu nejsou momentálně dostupné, ale SLS GT stojí v ČR 5,2 milionu a SLS Electric Drive 10,6 milionu. Předpokládáme, že by to mohlo být někde uprostřed.











Motor 6,2 V8 zůstává atmosférický a nabídne 631 koní při 7 400 otáčkách
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nejčtenější články
Youtuber zopakoval kontroverzní test Tesly se zdí přemalovanou na pokračující silnici, dosáhl úplně jiných výsledků
25.3.2025Ferrari F44, to bude nové superauto Lewise Hamiltona
25.3.2025Mezi 20 aktuálně nejprodávanějšími auty v Evropě nenajdete ani jeden elektromobil. A i pak se dějí věci
25.3.2025Francouzský rodinný ideál skončil po 4 letech pro nezájem, dnes jako levná ojetina překvapí svou spolehlivostí, hlavně jako diesel
25.3.2025Volný pád Stellantisu pokračuje. Další nepovedený restart slavné značky znamená propad prodejů až o 73 procent
26.3.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- S větrem ve vlasech.... 04.23. 22:55 - M.Z.
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07
- Detektory policejních radarů 04.23. 12:48 - řidičBOB
- IT poradna 04.23. 10:53 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.22. 21:53 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.22. 19:55 - Kavis