Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes SLK 55 AMG 2012: nové SLK AMG předčasně odhaleno
21.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Další den a další únik? Tentokrát jde spíše o dílo vzpoury neposlušných médií. Ať tak či onak, SLK AMG je na světě. Jak vypadá a jak jezdí?
Doplněno 11:00: Vůz byl již oficiálně odhalen, přidali jsme tedy všechny uvolněné snímky SLK 55 AMG, několik upřesněných specifikací a ceny jednotlivých provedení.
Zdá se, že za necelý měsíc po začátku frankfurtského autosalonu už nebudeme mít o čem psát. Jedna frankfurtská novinka za druhou prožívá své virtuální debuty a pokud si to zrovna nepřejí samotné automobilky, postará se o ně někdo jiný. Však jen za poslední týden jsme mohli spatřit uniklé snímky otevřeného Ferrari 458 Spider, nového Porsche 911 991, další generace trojkového BMW F30 nebo jedničkového BMW Performance. A to jsou jen střípky toho, co vše za poslední měsíc spatřilo světlo světa, ať už si to tak přál kdo chtěl.
Dnes si můžeme poprvé prohlédnout nový Mercedes SLK 55 AMG a ačkoli web koncernu Daimler pro média zeje prázdnotou, o klasický únik zřejmě nepůjde. To jen některá média dostala informace a fotky o této novince předem a jedno z nich, jmenovitě německý Autobild, přestal být na automobilku hodný a část dostupných materiálů vypustil v předstihu. Tím spustil lavinu, která během pár hodin zaplavila další podobně disponované magazíny a na světě máme představení takřka kompletní. Zatím vám řekneme vše, co víme, a přidáme něco přes 10 oficiálních fotek ukazujících vše podstatné, plné představení ale přineseme až poté, co Mercedes všechny materiály oficiálně uvolní. Předpokládáme, že se tak stane během relativně krátké doby, ale jistě není od věci vědět to klíčové s předstihem. Tak se na to pojďme mrknout.
Může se vám zdát, že nové SLK 55 AMG je už starý známý, to je ale opravdu jen dojem daný tím, že se automobilka v minulosti až neobyčejně „rozpovídala” o motoru tohoto skvostu. Po prvotním avízu nám byl podrobně představen inovovaný osmiválec o objemu 5,5 litru, který dokáže v rozmezí 800 až 3 600 ot./min vypínat až čtyři válce a vesele zamávat hloupým regulacím normované spotřeby, které devastují trh výkonných spalovacích motorů. Toto vypínání přitom funguje na požádání, dovoluje tedy vozu i přes výkon 422 koní dostupný v 6 800 ot./min a točivý moment 540 Nm posazený do 4 500 ot./min. projít testy normované spotřeby se spotřebou jen 8,4 litru benzinu na 100 km jízdy, aniž by přišel o cokoli ze svého charakteru. Naopak si oproti předchozímu provedení téhož motoru pomohl k 60 koním navíc a jeho spotřeba je před očima bruselského úředníka - považte - o 3,5 litru nižší. Jde tak konečně o řešení, které výrazně snižuje normovanou spotřebu a přitom neobtěžuje zákazníka, což se v případě tolik omílaného downsizingu rozhodně říci nedá.
Toto není nic nového, dobré motorové zprávy je ale třeba si zopakovat, neboť v dnešní době jich slýcháme opravdu minimum. Nyní víme i to, jak takto disponovaný vůz pojede, byť podstatný údaj je jediný - zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy. Maximální rychlost 250 km/h je již dílem elektronického omezovače, první zmíněné číslo ale nezní ani trochu špatně. Je o 0,3 sekundy lepší než v případě staršího SLK AMG s 360 koňmi a rychlejší než třeba současné BMW M3 kupé nebo Porsche 911 Carrera S, což nejsou žádná ořezávátka.
O tento výsledek se stará nejen nový motor, ale i přenos výkonu na silnici, který má na starosti zadní náprava a automatická převodovka 7G-Tronic s lamelovou spojkou, které u Mercedesu říkají AMG SpeedShift. Ta funguje v případě tohoto modelu ve třech režimech nad rámec toho běžného - sportovní, manuálním a v režimu tzv. „ovládané efektivity” (Controlled Effieciency), což je právě mód, ve kterém motor začne „šlapat” jen na čtveřici válců a převodovka se tomu pochopitelně přizpůsobí (zřejmě bude udržovat otáčky motoru mezi 800 a 3 600). Upravený je pochopitelně podvozek, který je snížený a přitvrzený, vůz také dostal jiné řízení s obchodním označením Direct Steer (přímé řízení). Co přesně přináší, to zatím netušíme, automobilka ale slibuje lepší ovladatelnost i agilitu vozu. Do třetice je novému SLK AMG standardně vlastní vektorování brzdného momentu, které se má postarat o stabilnější chování vozu při brzdění v zatáčkách, stabilizační systém se třemi úrovněmi fungování (předpokládáme standardní režim, sportovním režim a úplné vypnutí - tedy doufejme) a pochopitelně i výkonnější brzdy.
Pokud by vám to všechno bylo málo, budete si moci ještě připlatit za tzv. AMG Handling Package, jenž přinese ještě tužší podvozek, ještě lepší brzdy pro přední osu, jiný třiramenný volant částečně obšitý Alcantarou a - pozor - samosvorný diferenciál. Zní to všechno krásně, Mercedes s AMG se zjevně snažili vytvořit řidičské auto, v paketu Handling ale zoufale postrádáme přímo řazenou převodovku, která je pro precizní „handling” podstatnější více než cokoli ze zmíněného...
Začali jsme tentokrát neobvykle u techniky, ani odlišný vzhled vozu ale nehodláme přehlédnout. Vůz má totiž očividně přepracovaný vzhled předních i zadních partií - vepředu je zjevné použití odlišného nárazníku s většími přívody chladícího vzduchu ke všemu, co jej vyžaduje, odlišnými LED světly pro denní svícení a začerněným prostředkem jeho spodní části. Podobný motiv se projevuje i vzadu, kde je novému SLK AMG vlastní použití jiných světel, nárazníku s černým zakončením difuzoru a čtveřicí koncovek výfuku. Změny pak najdeme i na boku, kterému jsou vlastní výraznější prahy a také (alespoň v případě prezentačních snímků) černě lakovaná kola v designu AMG.
Vynechali jsme jen nová hlavní světla s černým „pozadím”, neboť ta budou k mání ve dvou provedeních. Na snímcích vidíte příplatkové aktivní bi-xenony s nasvěcováním zatáček, standardně dodávaná světla by ale měla vypadat velmi podobně, minimálně ono začernění bude vlastní všem SLK 55 AMG bez rozdílu.
Interiér vozu pochopitelně ctí základní křivky výchozího SLK, ke kterým přidává tříramenný sportovní volant bizarních tvarů (na snímcích je opět ten příplatkový s částečným čalouněním Alcanatrou) a stejně laděná sedadla. Těm bude vlastní systém Airscarf (vzdušná šála, dejme tomu), který vám pohladí krk hřejivým vzduchem v momentě, kdy se rozhodnete cestovat bez střechy nad hlavou. Interiér jako celek má připomínat ten z reprezentativního modelu SLS AMG Roadster, což se mu podle nás i docela daří. Výsledek ale posuďte sami.
Zdá se, že o novém SLK 55 AMG víme vše podstatné. Vůz svou veřejnou premiéru zažije v září na autosalonu ve Frankfurtu, do prodejů se dostane na začátku příštího roku. Jeho základní cena byla stanovena na 72 590 Eur (necelých 1,8 milionu Kč), tradiční Edition 1 pro nadšené první zákazníky přijde na 85 520 Eur (bezmála 2,1 milionu Kč). Pokud byste se rozhodli pro zmíněný AMG Handling Package, připravte si dalších 4 641 Eur navíc (cca 110 tisíc Kč). Pokud se objeví jakékoli další podstatné informace týkající se tohoto modelu, nepochybujte, že budeme opět mezi prvními, kteří vám je informace přinesou.
Všechny oficiálně uvolněné fotografie nového Mercedesu SLK 55 AMG
Je zajímavé, že mezi oficiálními snímky nejsou všechny, které zprvu unikly jinými cestami
Všechny zprvu dostupné snímky nového Mercedesu SLK 55 AMG
Oficiální odhalení nového Mercedesu SLK AMG už nám mnoho nového věru nepřinese
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 10 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel