Mercedes SLK 2015: menší facelift přinesl dvoulitrové turbo a 9st. automat

Třícípá hvězda zrevidovala pohonné ústrojí verzí SLK 200, SLK 300 a SLK 250d. Zlepšila se tak jejich spotřeba i sprint z klidu na stovku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes SLK 2015: menší facelift přinesl dvoulitrové turbo a 9st. automat

8.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes SLK 2015: menší facelift přinesl dvoulitrové turbo a 9st. automat

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Třícípá hvězda zrevidovala pohonné ústrojí verzí SLK 200, SLK 300 a SLK 250d. Zlepšila se tak jejich spotřeba i sprint z klidu na stovku.

O malém roadsteru třícípé hvězdy jsme mluvili naposledy v loňském roce, kdy se objevila speciální série SLK CarbonLook. Jelikož však od té doby proteklo Vltavou nemalé množství vody, přistoupil Mercedes-Benz k menší modernizaci, jež by měla třetí generaci vozu s pevnou skládací střechou udržet i nadále v centru pozornosti zákazníků. Po stránce designové se ovšem mnoho věcí nemění, máme tu totiž jen dva nové laky karoserie v odstínech Selenite Grey Metallic a Designo Cerussite Grey Magno.

Kromě toho se do standardní výbavy nastěhovaly LEDky určené k dennímu svícení, zatímco uvnitř je možné počítat s novým multimediálním systémem. Dále pak byla navýšena ochrana posádky, nad kterou bdí plejáda elektronických systémů zahrnujících detekci únavy řidiče, monitoring jízdních pruhů a slepých úhlů či přednárazového asistentu, jehož součástí je automatická kontrola vzdálenosti od vozu před vámi a autonomní brzdy.

Více pozornosti věnoval Mercedes-Benz motorovému prostoru, kde verze SLK 200 a SLK 300 nově spoléhají na přeplňovaný dvoulitr. Ten v prvním případě produkuje 184 koní a 300 Nm točivého momentu, což je výkon, která vozu stačí na akceleraci z klidu na stovku za 6,9 sekundy. Průměrná spotřeba pak byla v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou vypočítána na 5,7 l/100 km.

Verze SLK 300 již standardně profituje z nového devítistupňového automatu (u SLK 200 lze tuto převodovku pořídit za příplatek), který na zadní kola přenáší 245 koní a 370 Nm. Oproti předchozímu modelu SLK 250 tak došlo k nárůstu o 41 koní a 60 Nm, pročež stovku nyní zvládnete již za 5,8 sekundy, tedy o osm desetin rychleji. Na 5,8 l/100 km pak pro změnu poklesla také spotřeba.

Výše zmíněný automat 9G-Tronic se nastěhoval rovněž pod kapotu dieselového modelu SLK 250d, kde i nadále pracuje s 2,1litrovým čtyřválcem naladěným na 204 koní a 500 Nm. Zrychlení na stovku však pokleslo o jednu desetinu na 6,6 sekundy, v případě spotřeby pak normy počítají s 4,4litrovým průměrem (pokles o půl litru vůči předchůdci), tedy nejnižší hodnotou v daném segmentu.

Verzí SLK 350 a SLK 55 AMG se již výměna převodovky nedotkla, standardně však oba vozy nově dostaly do vínku systém start/stop a plní emisní standardy Euro 6. Tím nám tisková zpráva končí, ceny pro český trh by měly být k dispozici v řádu maximálně několika týdnů.


Mercedes SLK 2015: menší facelift přinesl dvoulitrové turbo a 9st. automat - 1 - Mercedes-Benz SLK nove foto 01Mercedes SLK 2015: menší facelift přinesl dvoulitrové turbo a 9st. automat - 2 - Mercedes-Benz SLK nove foto 02Mercedes SLK 2015: menší facelift přinesl dvoulitrové turbo a 9st. automat - 3 - Mercedes-Benz SLK nove foto 03Mercedes SLK 2015: menší facelift přinesl dvoulitrové turbo a 9st. automat - 4 - Mercedes-Benz SLK nove foto 04Mercedes SLK 2015: menší facelift přinesl dvoulitrové turbo a 9st. automat - 5 - Mercedes-Benz SLK nove foto 05Mercedes SLK 2015: menší facelift přinesl dvoulitrové turbo a 9st. automat - 6 - Mercedes-Benz SLK nove foto 06Mercedes SLK 2015: menší facelift přinesl dvoulitrové turbo a 9st. automat - 7 - Mercedes-Benz SLK nove foto 07
Mercedes-Benz SLK 250d se ukázal ve společnosti svého duchovního předchůdce, modelu C111-IID, který do vínku dostal rovněž dieselový motor

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.