Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes SLK 2011: nová generace představena
14.1.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Mercedes-Benz konečně zveřejnil kompletní informace o nové generaci roadsteru SLK a pořádnou sadu jeho snímků. Revoluci nepřináší, nekonfliktní evoluci ale podle všeho ano. (+ video)
Mercedes se v posledních měsících pokoušel o postupné odhalování nového SLK, ale kouzlo tomuto postupu poněkud sebraly opakované úniky oficiálních materiálů. I proto jsme dílčím informacím třeba o prosklené střeše vozu nevěnovali větší pozornost a síly šetřili na pořádné představení. Na to došlo nyní, a tak můžeme již třetí generaci kompaktního kupé-kabrioletu (on je to tedy roadster, ale spojení kupé-roadster zní poněkud šroubovaně...) podívat z příma do očí. A ne jen do nich.
Oficiální představení vozu jsme přitom v těchto dnech tak nějak očekávali, a to z prostého důvodu - premiéra na nejvýznamnějším americkém autosalonu v Detroitu, který začal v pondělí 13. ledna, by dávala smysl. Vůz se nakonec na NAIAS vůbec neukázal, přesto se Mercedes v průběhu jeho konání rozhodl nové SLK vyslat do světa s tím, že veřejně jej představí v březnu v Ženevě. Inu, proč ne.
Možná si při pohledu na přiložené fotografie či video říkáte, že nové SLK na první pohled nevypadá až tak nově. Je to dáno jednak stejnými základními tvary a i když hlavně na přídi potkaly vůz významné změny (ten tam je orlí nos dosavadního provedení), nové pojetí je mixem toho, co již dobře známe. Pokud si vedle sebe postavíte novou třídu C a sportovní SLS, snadno v obojím uvidíte trochu nového SLK. To v žádném případě neznamená, že by vůz nebyl atraktivní, pouze na rozdíl od předchozího provedení nešokuje žádnými novými nápady a drží se spíše osvědčených řešení. Podobně pak lze hovořit o interiéru, který by měl být dle prohlášení automobilky také kvalitnější. Do rukou se nám ale zatím nedostal...
Ani pod kapotou nenastaly žádné zásadní otřesy, jakkoli není bez zajímavosti, že nabídka motorizací pro SLK je i nadále prostá jakéhokoli Dieselova agregátu, což je v dnešní době i u kupé a roadsterů poměrně neobvyklé. Mercedes tak pro SLK nabídne zprvu trojici zážehových motorů vybavených přímým vstřikováním a systémem start/stop. Motory by i díky tomu měly být v průměru o čtvrtinu hospodárnější než dosud a to je opravdu velký rozdíl.
Základní model SLK 200 BlueEfficiency nabídne z kompresorem přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,8 l, který podává výkon až 135 kW (184 koní). To v v kombinaci se sedmistupňovým automatem 7G-Tronic Plus zajistí zrychlení z 0 na 100 km/h za 7 sekund a maximální rychlost až 237 km/h. Průměrná spotřeba při důchodcovské eurojízdě má přitom činit 6,1 l/100 km.
Pokud by vám 184 koní nestačilo, můžete sáhnout po variantě SLK 250 BlueEfficiency, která ze stejného motoru „doluje” výkon až 150 kW (204 koní). Ten zajistí akceleraci na 100 km/h za 6,6 sekundy, maximální rychlost pak činí 243 km/h. Průměrná spotřeba v eurocyklu pak činí 6,2 l/100 km.
Nejnáročnější se zatím budou muset spokojit s dočasným vrcholem jménem SLK 350 BlueEfficiency. Ten nabízí inovovaný šestiválcem do V s objemem 3,5 litru a výkonem až 225 kW (306 koní). Zychlení z 0 na 100 km/h se v tomto případě odehraje za 5,6 sekundy a nejvyšší rychlost si již sáhne na umělý limit 250 km/h. Spotřeba je i v tomto případě velmi příznivá, pouze 7,1 l/100 km v kombinovaném režimu dle aktuálních norem.
U tři sta šesti koní nabídka motorizací nového SLK pochopitelně neskončí, kam až dosáhne ale zatím můžeme jen spekulovat. Ostrá verze AMG by podle nejnovější zákulisních informací měla dostat opět atmosférický osmiválec o objemu 5,5 litru, který ale vznikne „deturbizací” současného 5,5 V8 biturbo. Takový motor by měl nabídnout okolo 420 koní výkonu, což by celkem zapadlo do palety motorů nového SLK (aktuální 5,5 V8 se svým výkonem okolo 350 koní by proti verzi SLK 350 nenabídl o tolik více muziky). Jak to ale nakonec dopadne se nechme překvapit.
Z technckých zajímavostí se ještě na chvíli zastavme u podvozku, který nabídne nejen standardní podvozek s vinutými pružinami a tlumiči, ale i tužší sportovní pružení a adaptivními tlumiči Dynamic Handling Package. Ty bude doprovázet i posílená brzdová soustava a ostřejší řízení.
Pokud si již nyní brousíte na nové SLK zoubky, můžete si hned z počátku prodejů pořídit tzv. Edition 1, která standardní výbavu doplní o panoramatickou střechu, právě soustavu Dynamic Handling Package, optický paket AMG, dvoubarevné kožené čalounění interiéru, systém Airscraft pro komfortní jízdu se staženou střechou (jde de facto o vytápění pro krk a jeho okolí) a několika dalšími drobnostmi. Nebude zdarma, nicméně i cena okolo 200 tisíc Kč se zdá být výhodná.
Připočítat si ji můžete k základním cenám cca 940 tisíc Kč (přepočtem z ceny v eurech) pro verzi SLK 180, 1,1 milionu Kč pro verzi SLK 200 a 1,3 milionu Kč pro variantu SLK 350. Němečtí dealeři stříbrného šípu začnou objednávky přijímat již v pondělí, tedy 17. ledna 2011...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 2 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 3 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva