Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes SLC: přímý konkurent pro Porsche 911 potvrzen
5.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
911 se dosud díky svému statusu sporťáku pro každý den a rozptylu nabízených výkonů vyhřívala na docela prázdném písečku. Tyto časy ale skončí.
V Německu se vzrušeně mluví o jedné z největších automobilových bitev historie. Postará se o ní značka Mercedes-Benz, která pravděpodobně roce 2014 odhalí novou třídu SLC. Podle informací unikajících ze Stuttgartu se dnes ví to, že v hierarchii firmy půjde o stroj zařazený pod typ SLS, nicméně koncepce (transaxle s motorem vpředu a převodovkou vzadu) i některé komponenty jako je třeba zavěšení, by mohly být velmi podobné, možná dokonce identické.
Drobné střípky o Mercedesu SLC skládají média už dost dlouho a hlavním důvodem, proč to tolik trvá, musíme hledat za Lamanšským průlivem. Tento projekt původně vznikl ještě v dobách úzké kooperace s britskou společností McLaren. Tehdy se ovšem objevil také vážný spor. Britové tvrdili, že auto by mělo mít motor uprostřed, Němci zase prosazovali po vzoru SLR klasickou koncepci s agregátem za přední nápravou a pohonem zadních kol. Pravdu se asi nedozvíme, ale říká se, že i tento konflikt nakonec vedl k rozchodu. Pozůstatky jejich názorové neshody ale existují dodnes. U Mercedesu pod jménem SLS AMG a v McLaren jim říkají MP4-12C. Obě značky přitom mluví o plánech postavit něco menšího.
Jak daleko je McLaren, to nevíme, Mercedes je o kousek sdílnější. Christoph Jung, šéf vývoje divize AMG, nedávno při rozhovoru potvrdil pro magazín Auto Express, že „pod modelem SLS existuje volný prostor se zaměřením na Porsche 911“. A ve svém vysvětlování a srovnávání se pustil ještě dál. „Je důležité, abychom se dále rozvíjeli. Podívejte se na Porsche. Je to obrovský úspěch. Nyní, díky SLS, může v rostoucí značce AMG spatřovat konkurenci třeba i Porsche.“ Technické detaily si pan Jung zatím nechává pro sebe, ale něco přeci jen řekl. „Auto bude dvoumístné, jinak by bylo příliš těžké. A musí mít V8. Na historické odkazy se nezapomíná a naši zákazníci mají jistá očekávání,“ dodává.
Podle těchto slov se dá tedy očekávat, že vůz dostane buď dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 5,5 litru, ale v rámci downsizingu možná také biturbo 4,7 V8 z modelu CL 500, ovšem naladěný na přibližně 500 koní. Díky tomu by se vůz mohl dostat na stovku za přibližně čtyři sekundy a zvládnout 300 km/h. „Výkony našeho vozu musí být blízko konkurence, ale potřebujeme mnohem více,“ vysvětluje Christoph Jung. „Musí mít správný zvuk, a aby to i náležitě jezdilo. Není nutné stavět úplně nejsilnější auto.“
Pozice Porsche bude o to horší, že se na devětsetjedenáctku zaměřil kromě Mercedesu také Jaguar se svým novým modelem, který neunikl ani Stuttgartu. „Vidět C-X16 ve Frankfurtu, bylo zajímavé, ale myslím, že základní cena 60 tisíc eur je příliš ambiciózní,“ vysvětluje Jung. Pozoruhodné tvrzení, uvážíme-li, že podle šéfa AMG má SLC startovat na částce až 80 tisíc eur.














Nový Mercedes SLC by měl být menší a dostupnější inkarnací modelu SLS AMG
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce včera 20:41
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem včera 10:13
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl 15.4.2025
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
- Yamaha Tour 2025: otestujte motocykly značky Yamaha 14.4.2025
Nejnovější články
- Jedna z největších silničních brutalit moderní historie aut je k mání dodnes nejetá, papírová spotřeba až 22 l „na sto” říká vše
před hodinou Zavírání kapoty nechtěného elektrického Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak vůz poškodíte
před 2 hodinamiMaserati je na tom stále hůř. Šéf značky ve stínu bujících spekulací o konci značky nastínil, co bude dál
před 4 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 5 hodinamiMuž najel s autem 1,6 milionu km a výrobce mu za to dal nové zdarma. Nyní vzal další a znovu s ním ujel 1,6 milionu km
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.17. 11:17 - rhinos
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.17. 08:47 - stst2
- S větrem ve vlasech.... 04.16. 14:52 - pavproch
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.16. 12:24 - M.Z.
- Onboard videa 04.15. 20:06 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 04.15. 19:17 - Snowman000
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.14. 19:00 - Truck Daškam
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.13. 19:23 - Vrooom