Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes SLC 2016: facelift SLK je venku, AMG přišlo o V8 a 54 koní
16.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Modernizovaná verze roadsteru počítá ve standardu pouze se čtyřválci, varianta SLC 43 AMG nahradila motor V8 šestiválcem s 367 koňmi.
Co se ještě včera zdálo být ne zrovna krásným snem, to je dnes realitou. Automobilka s třícípou hvězdou ve znaku totiž ve snaze maximálně vyhovět emisně-spotřebovému diktátu Bruselu sebrala Mercedesu SLC osmiválcovou pohonnou jednotku. Na její místo se nastěhoval přeplňovaný šestiválec, který již známe z modelů C 450 nebo GLE 450. Ačkoliv jde přitom o nový vrchol řady, k navýšení výkonu nedošlo. Počítat tedy nadále můžeme „pouze“ se 367 koňmi a 520 Nm točivého momentu.
Ve srovnání s dosavadní 5,5litrovou variantou naladěnou na 421 koní a 540 Nm tedy nejde jen o downsizing (-2,5 litru, 2 válce), ale celkovou degradaci, neboť kromě menšího objemu doznala zhoršení rovněž jízdní dynamika. Ke zrychlení z klidu na stovku totiž potřebujete 4,7 sekundy, tedy o desetinu více než dříve. Počítat je sice možné s nižší spotřebou (7,8 versus 8,4 l/100 km), nicméně to je nejspíše slabá útěcha. To samé pak ostatně platí o nejvyšší rychlosti omezené opětovně na 250 km/h.
Souběžně se změnou agregátu došlo rovněž k výměně převodovky, sedmistupňový automat tak byl nahrazen devítistupňovým s jízdními režimy Comfort, Sport, Sport Plus, Eco a Individual. Mimo to je možné vrcholnou verzi roadsteru osadit sportovním podvozkem AMG Ride Control, který počítá se stavitelnými tlumiči, nebo mechanickým samosvorem, 18palcová litá kola jsou však již v základu. A stejně tak je možné počítat ve standardu s koženým čalouněním.
Stejně jako zbytek řady se i verze SLC 43 AMG chlubí především pozměněnou přídí, kde najdeme novou čelní masku a nárazník či zrevidované světlomety, které mohou být na přání vybaveny diodami. Vzadu se pak roadster třícípé hvězdy chlubí přeprofilovaným nárazníkem, do kterého byly integrovány falešné koncovky výfuku. Také zde je přitom možné mluvit o jiné grafice lamp, dále facelift přiváží nová 16palcová až 18palcová litá kola.
Uvnitř je možné počítat s novým sportovním volantem obšitým perforovanou kůží nebo zrevidovaným přístrojovým štítem. Modernizace se dočkal i multimediální systém Comand Online, který počítá s novými funkcemi, dvěma porty na USB a větším sedmipalcovým displejem. Jiné je rovněž čalounění nebo hliníkové či karbonové dekory, zmínit můžeme také modernizovanou navigaci, která počítá s tříletou obnovou map zcela zdarma.
Revizím se nevyhnula ani elektrohydraulická střecha, kterou nyní můžete stahovat či natahovat při rychlostech do 40 km/h. Při volbě prosklené varianty nebo paketu Keyless-Go je přitom možné v zavazadlovém prostoru počítat se separátorem, který automaticky zabrání jejímu stažení, pokud máte nad zadní nápravou příliš mnoho tašek. Pro maximální komfort při jízdě „nahoře bez“ je pak opětovně k dispozici krční šála Airscarf.
Zmínit můžeme ještě tolik, že standardní verze Mercedesu SLC počítají pouze se čtyřválcovými motory, jejichž výkony pokrývají pásmo od 156 do 245 koní. Provedení SLC 180 a SLC 200 jsou v základu osazena šestistupňovým manuálem, za příplatek je ovšem můžete stejně jako varianty SLC 300 a SLC 250d osadit devítistupňovým automatem.
Živý debut modernizovaného roadsteru je naplánován na lednový autosalon v Detroitu, do prodeje se pak Mercedes SLC dostane na jaře příštího roku. Na ceny je ovšem prozatím ještě příliš brzy, i když razantní změnu oproti stávajícímu stavu především u čtyřválcových modelů nečekáme.
Standardní verze Mercedesu SLC již počítají pouze se čtyřválci...
...zatímco varianta SLC 43 AMG dostala do vínku šestiválec
Technické parametry jednotlivých modelů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před hodinou - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 2 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 4 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 5 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 09:59 - Spectral
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie