Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes SLC 2014: 911 od Mercedesu nakonec bude, máme další detaily
23.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Projekt sportovního Mercedesu konkurujícího Porsche 911 podle všeho nakonec u ledu neskončil. Jeho vývoj ale pozdržely práce na nové třídě C.
Asi před měsícem vnesl uznávaný německý magazín Auto Motor und Sport značné pochybnosti do projektu vozu prozatím pracovně pojmenovaného jako SLC. Kompaktní kupé stojící v hierarchii pod SLS AMG mělo být první přímou odpovědí Mercedesu na Porsche 911, nicméně kolegové z AMS vycházející ze svých interních zdrojů uvnitř automobilky napsali, že SLC patrně nakonec nebude. Údajně kvůli tomu, že by byl vůz příliš drahý. Britský Autocar má však poněkud jiné informace.
O pokračování ve vývoji SLC nemá pochybnosti a navíc uvádí, že vedení Mercedesu vůz navzdory nesouhlasnému postoji některých výše postavených zaměstnanců naopak potřebuje, aby mohlo oslovit mladší klientelu i za cenu toho, že by marže z prodeje byly nižší než obvyklé. To by možná nakonec vysvětlovalo i článek AMS.
Britský týdeník ovšem dodává, že zdroje u AMG moc výřečné nejsou, a tak není dosud zcela jasné, jakou bude mít nové kupé v Mercedesu pozici. Přestože je pravděpodobnější rozšíření sportovní řady na modely SLK, SL, SLC a SLS, vyloučit nelze ani to, že novinka s kódovým označením W190 ve skutečnosti novodobý Gullwing nahradí.
Podle informátora z designového oddělení se SLC nemá obracet pro inspiraci do minulosti, jako se to stalo v případě SLS AMG, ale naopak „je důležité, aby oslovil mladší klientelu, ačkoli o něj budou mít zájem i starší zákazníci“. Lidé, kteří měli možnost auto vidět, říkají, že bude mít velmi osobitou „šípovitou siluetu“ a „evoluci jemného nosu, který je k vidění u posledních Mercedesů“.
Vůz s celohliníkovou karoserií, jejíž kostra má mít hmotnost jen 220 kg (a patrně ji bude dodávat Magna), bude zhruba stejně široký jako SLS AMG, jen poněkud kratší. SLC má být klasické koncepce s motorem vpředu a pohonem zadních kol, zároveň ale půjde o konstrukci typu transaxle s převodovkou vzadu - v tomto případě sedmistupňovou dvouspojkovou.
Téměř jistá by podle Autocaru měla být také pohonná jednotka. Původně bylo pod přední kapotu vyhrazeno místo pro čtyřlitrovou V8 s dvojicí turbodmychadel, ale náklady na vývoj zcela nového motoru o výkonu kolem 450 koní nakonec rozhodly, že SLC dostane atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 5,5 litru, sdílený s Mercedesem SLK 55 AMG. Zde disponuje výkonem 422 koní při 6 800 ot./min. a nejvyšším točivým momentem 540 newtonmetrů při 4 500 ot./min. Hmotnost SLK 55 AMG činí 1 535 kg a s automatem se dokáže rozjet na stovku za 4,6 sekundy. Hmotnost SLC ale má být ještě nižší - 1 480 kg, takže stovka za nějakých 4,0 až 4,5 vteřiny není nereálná. Mimochodem jedná se o rozptyl, ve kterém se pohybuje také 911 Carrera S i s režimem Sport Plus a automatem PDK.
Na rozdíl od SLS AMG s „racčími“ dveřmi dostane menší SLC klasicky vpředu umístěné panty, takže konstruktéři budou mít trochu méně práce s otevřeným roadsterem naplánovaným na rok 2016. Kupé se představí v roce 2014, tedy o něco později, než bylo původně plánováno. Pozdržení vývoje způsobil nedostatek kapacit nasazených do vývoje budoucí nové třídy C, nicméně navzdory pozdržení má být vše na dobré cestě. „V projektu děláme pokroky, ale i my máme jisté limity, kolik aut najednou můžeme stavět,“ potvrdil zdroj v Mercedesu lidem z Autocaru.
Design vozu má být méně retro než v případě SLS - menší vůz se bude snažit přilákat hlavně mladší klientelu
Zdroj: Autocar, Ilustrace: Benz Boost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva