Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes se zalekl snadné rozpoznatelnosti hybridního pohonu u špičky své nabídky, cena ho ale prozradí snadno
2.2.2022 | Petr Prokopec
Na první pohled nepochopitelný krok učinil Mercedes při uvedení posledního nového modelu. Měl si říkat jinak, nakonec ale používá označení, které už dostaly slabší verze, a tak jako novinka zapadá. Obavy ze zjevné rozpoznatelnosti těžkého a výkonově nekonzistentního hybridu byly větší.
Jak se zdá, zmatky v názvosloví Mercedesu hned tak neskončí. Momentálně vnáší do celé věci ještě větší chaos divize AMG, která zahájila prodej čtyřdveřového GT 63 S E Performance. O této verzi se hojně mluvilo po značnou část loňského roku v souvislosti s číslovkou 73, jejíž použití by bylo logické a automobilka jej měla registrované. Nakonec se ale podle všeho zalekla možného negativního marketingového efektu, neboť nová verze bude pro řadu tradičních zákazníků kontroverzní záležitostí.
Připomeňme, že základní vstupenkou do klubu aut z Affalterbachu jsou dnes modely, které se honosí dvoučíslím 35 a jenž používají méně výkonnou verzi dvoulitrových čtyřválců. Ta výkonnější je pak určena vozům jako Mercedes-AMG A45. Následně mohou zákazníci přestoupit k modelům AMG 53, jenž pohání šestiválce, zatímco pro vrcholnou řadu 63 jsou určeny osmiválce. Právě to je ikonické označení vrcholných verzí, které bylo dříve spojeno s motory o objemu 6,3 litru. Dnes jde o čtyřlitry, klasická insignie ale funguje dál, nakonec downsizing zase tak odmítaný není. O dobíjecích hybridech ale už něco takového říci nelze.
Právě tím ovšem novinka je, když spojuje čtyřlitrovou jednotku s elektromotorem a paketem baterií. Každý tak očekával, že označení postoupí o stupínek výše, čímž by nová verze dala jasně najevo svou dominanci nad variantami 63, Mercedes se ale podle našich informací zalekl jednoduché identifikace dobíjecího hybridu, který prostě část lidí nechce. A tak raději zůstává u stejného čísla přesto, že její výjimečnost rázem není jasně patrná a bez znalosti detailů si ani nevšimnete, že GT 63 S E Performance je něčím novým.
S chaosem a tímto označením se ovšem musíme smířit, stejně jako se klientela musí smířit s tím, že plug-in hybridní technika Mercedesu ani zdaleka není levnou záležitostí. Právě tím dává vůz najevo svou výjimečnost velmi jasně, když na českém trhu startuje na 5 275 600 korunách, což je jen o 400 tisíc korun menší částka, než jakou dáte za dvanáctiválcovou třídu S ve verzi Maybach. Nutno však dodat, že oproti jejím 612 koním disponouje vyšším výkonem.
Plug-in hybrid totiž v případě osmiválce počítá s 639 koňmi, k nimž elektromotor přihazuje dalších 204. Celá soustava pak produkuje 843 koní, k nimž se přidává 1 400 Nm točivého momentu. Nelze se tedy divit sprintu na stovku již za 2,9 sekundy, dvoustovce za méně než 10 sekund a maximálce 316 km/h. Průměrná spotřeba pak byla vypočítána na 7,9 l/100 km, což je nepochybně zcela nereálné číslo využívající započítávání použité elektrické energie jako ničeho. Koneckonců, hmotnost vozu činí 2 380 kilogramů, v kombinaci se zmíněným pohonem se bude reálná spotřeba pohybovat v jiných řádech.
My se ale vrátíme k oné ceně, neboť 5,3 milionu korun nemusí být - a dá se předpokládat, že u naprosté většiny zákazníků ani nebude - konečnou. O nemalých 469 180 Kč ji totiž může navýšit paket Unleashed, který je třeba v Německu označován jako Special Edition. Její součástí jsou přitom 21palcová litá kola, sportovní volant, kožené čalounění Nappa Exclusive, sada AMG Night II či zelená metalíza AMG Green Hell Magno.
Jakmile se nicméně pro tento paket rozhodnete, musíte ke své volbě přihodit i sadu Premium Plus zahrnující head-up displej či třeba panoramatickou střechu. Ta ovšem stojí 200 591 Kč, rázem jste tak na šesti milionech korun. A jakmile následně ještě zaškrtnete venkovní karbonovou sadu, zadní luxusní křesla či audio systém Burmester High End 3D, už musíte prodejci zaslat bezmála 6,5 milionu korun. Podle ceny tedy GT 63 S E Performance rozeznáte opravdu snadno.
Mercedes-AMG GT 63 S E Performace startuje na 5,3 milionech korun. Finální cenu ale snadno můžete vyšponovat o více než milion korun výše, mimo jiné i díky paketu Unleashed, jehož součástí je metalická barva AMG Green Hell Magno. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Automobilky předem prosí Trumpa, aby nerušil dotace na elektrická auta, tomu se říká zoufalství
před 48 minutami - Britové vyzkoušeli Škodu Octavia Combi RS po faceliftu. A narazili jen na problém, který trápí pouze je
před 2 hodinami - Porsche říká, že Macan bude jeho nejprodávanějším autem i s elektrickým pohonem. Počkáme si na to
před 3 hodinami - Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovku
včera - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva