Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes S600 2014: nová špička třídy S dostala 530 koní a delší rozvor
13.1.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Vrcholná S600 dostala nový motor i rozsáhlou výbavu včetně systému, který umí sám brzdit do 200 km/h. Novinkou je též touchpad a head-up displej.
Poslední generaci třídy S označenou W222 jsme detailně probrali již v květnu loňského roku a verzi S 63 AMG jsme v mezičase i testovali. Nyní Mercedes-Benz do Detroit přivezl další ze špiček nabídky tohoto modelu, pomineme-li varianty od AMG, pak špičku samotnou - typ S600 s vidlicovým dvanáctiválcem pod kapotou.
Pod kapotou nové třídy S se přitom dvanáctiválec již objevil, a to ve verzi S 65 AMG, která přijde na 6,1 milionu korun. Její dvakrát přeplňovaná 5,5litrová V12 dává 630 koní a 1 000 Nm. Motor v modelu S600 je však věrný číselnému označení - jeho objem je rovných šest litrů a dvě turba mu pomáhají k výkonu 530 koní a 830 Nm. Nejvyšší točivý moment je k dispozici od 1 900 otáček za minutu.
Motor je spojen s automatickou převodovkou 7G-Tronic Plus a je také vybaven systémem stop-start, který má prý tomuto stroji pomoci ke spotřebě 11,1 litru benzínu na 100 km. To je oproti minulé generaci třicetiprocentní zlepšení. Motor má kromě jiného kované písty a klikovou hřídel, řetězový rozvod a novou řídící jednotku. Využívá tříventilovou techniku - dva sací a jeden výfukový ventil.
Mercedes S600 se bude nabízet pouze s dlouhým rozvorem a ve standardu budou věci jako inteligentní LED osvětlení, systém Magic Body Control se stereo kamerami skenujícími povrch silnice před vozem, aktivní hlídání jízdních pruhů, aktivní monitoring slepých úhlů a adaptivní tempomat se systémem automatického rozjíždění a zastavování v zácpách.
Výbava také obsahuje touchpad k ovládání infotainmentového systému a head-up displej, který umí zobrazit např. aktuální rychlost, místní maximální dovolenou rychlost a instrukce navigace. Tyto dvě věci budou od března dostupné v rámci příplatkové výbavy i pro ostatní modely třídy S.
Novinkou je systém Collision Prevention Assist Plus, který, pokud zjistí překážku, zvládne sám brzdit v rychlostech do 200 km/h a tak se snažit zmírnit následky nehody. V rychlostech do 40 km/h má tento systém být schopen úplně předejít nárazu do vozu stojícího před vámi. Podobně jako head-up displej a touchpad bude k mání i do ostatních verzí Mercedesu S.
„Třída S vždy byla ztělesněním naší snahy nabídnout to nejlepší jak v oblasti technologií, tak v designu,” říká Ola Källenius, viceprezident prodeje a marketingu osobních aut Mercedes-Benz. „S600 shrnuje náš vývoj způsobem, jakým to nedokáže žádný jiný model. Zejména naši zákazníci v Severní Americe a Asii tento špičkový stroj se vzrušujícím dvanáctiválcovým motorem velmi ocení,” dodal.
Vlajkovou loď třídy S, model S600, si budou zájemci moci objednat již v březnu tohoto roku. Informace o cenách zatím nemáme; S 65 AMG jistě zůstane nejdražší, ale S600 i tak pravděpodobně přihodí nemalou částku navrch k více než 2,9 milionům korun, které si Mercedes účtuje za S500 L 4Matic, v současnosti nejdražší standardní verzi třídy S.
Mercedes-Benz S600 bude k mání jen s dlouhým rozvorem.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 3 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 4 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 6 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 7 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva