Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes S Long V222 2013: únik interní prezentace odhalil řadu nových detailů
22.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Prodloužená verze nové třídy S bude v prodeji na podzim. Dostane částečně hliníkovou karoserii a na začátku bude k mání jen s přeplňovanými osmiválci.
Pokud přemýšlíte, proč automobilka Mercedes představuje v posledních měsících svou příští chloubu a vlajkovou loď celého koncernu Daimler (nahrazující rovněž vozy končící značky Maybach) postupným pitváním jejích technických detailů, odpověď je nasnadě - složitost tohoto vozu a množství třeba jen bezpečnostních prvků je natolik ohromné, že to byl asi jediný spolehlivý způsob, jak mohl marketing firmy docílit, aby se psalo o všem.
Podobné „hry“ nám zase tolik nevadí, nepochybně se mezi vámi pár příznivců nejmodernějších technologií najde a jiní si zase můžou s chutí povzdechnout cosi o noční můře pro budoucí opraváře elektroinstalace, každopádně dnes tu máme další várku technických podrobností, která by vás mohla zaujmout.
Na rozdíl od minulých článku věnovaných třeba takže automatickému řízení anebo protikolizní elektronice, tento nevzniká s oficiálním posvěcením Mercedesu. Podklady přímo od automobilky zřejmě pochází, podle všeho jde ale o neplánovaný únik materiálů interní, případně zákaznické prezentace, ke kterým se dostali kolegové z Worldcarfans. Jak jste si možná všimli, dokument nemluví o modelu s kódem W222 ale V222 - můžeme vás ujistit, že se o omyl nejedná, nýbrž jde o data k prodloužené variantě označované jako Long nebo Lang.
Na novém Mercedesu bude bezpochyby spousta detailů ke zkoumání, z aktuální várky informací nás však nejdříve zaujal samotný základ vozu. Pokud můžeme věřit tomu, co je na obrázcích, nová generace třídy S dostane hybridní konstrukci karoserie. Výchozí „buňka“ bude ocelová, auto však dostane hliníkovou příď, střechu a několik dalších, blíže nespecifikovaných komponentů. Řešení to jistě není nové a celohliníkové karoserie v luxusní třídě dnes nabízí kromě Audi také Jaguar, v případě velké limuzíny s hvězdou na kapotě však jde o menší revoluci.
Co se týče aerodynamiky karoserie, přesnou hodnotu koeficientu odporu vzduchu dnes neznáme, Mercedes však už v případě nového modelu CLA dokázal (Cd verze 180 BlueEfficiency je pouze 0,22), že v tomto oboru zaměstnává mistry, a tak docela věříme tvrzení dokumentu, že se třída S stane měřítkem ve svém segmentu, pokud jde o aero-akustiku zahrnující potlačení zvuků a vibrací.
Co dál nabídne stuttgartská pýcha? Třeba přepracovaný systém nočního vidění Night View Assist Plus, schopný kromě registrování chodců detekovat rovněž zvířata a automaticky přepínat přístrojový panel mezi digitálními budíky a obrazovkou s identifikovanými objekty. Dále zde najdeme tzv. Magic Body Control, přizpůsobující odpružení auta silnici, „čtené“ v předstihu pomocí víceúčelové kamery v přídi, aibagy v zadních bezpečnostních pásech, automatické přitahování a následné uvolňování pásů podle hrozící srážky, ale ve výbavě najdete také karbon-keramické brzdy, audio značky Burmester či celou plejádu vnější senzorů a kamer.
Protože se jedná o prodlouženou variantu, nemůžou zde chybět ani zadní polohovatelné sedačky „z první třídy“, včetně podpěr kotníků, vyhřívání, ventilování a paměti. Snad nepřekvapí, že můžete mít také křesla s masážní funkcí a „vytápěný“ volant, novinkou jsou ovšem vyhřívaně loketní opěrky vpředu i vzadu, včetně dveřních panelů. Vyjmenovat zde úplně vše asi nemá smysl, zmíníme proto už jen ionizaci vzduchu a jeho parfémování, 12,3palcový displej multimediálního rozhraní a touchpad, panoramatickou střechu nebo jedenáct odstínů laků.
Prezentace Mercedesu navíc prozrazuje rovněž počáteční motorizace, termín představení vozu i zahájení prodeje. Nevíme, zda se údaje týkají také verze W222 se standardním rozvorem, každopádně V222 se začne vyrábět letos v srpnu, v showroomech se v září ukáže nejdříve verze S 550 a v říjnu až listopadu ji budou následovat varianty s pohonem všech kol S 550 4Matic a S 63 AMG 4Matic, což potvrzuje předchozí informace o zavádění čtyřkolek pro špičkové varianty z Affalterbachu.
Standardní výbava prodlouženého vozu bude nepochybně vyšší než u třídy S se standardním rozvorem, výčet toho nejvýznamnějšího najdete na jedné z fotek interního dokumentu
Zdroj: Worldcarfans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 18:13 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie